3🍗

4.3K 243 3
                                    

Jun x dpat tidur. Lalu dia merenung siling kayu lama. Dia pon rse ngantuk. Jun terlena.

Seekor naga merah menyerang pihak lawannye dgan kuasanye. Tetapi disbbkn narase lemah jdi naga dia juga lemah. Puak byzerl membalas lawanan. Mereka menggunkn naga hitam mereka utk kalahkn naga merah tersebut. Rize! Rize!

Jun tersedar dri mimpinye "eh? Knape nih jun? Aq bru ingat nk kjutkn kau?"soal yumi. Peluh dingin meliputi bdan jun. Bibirnye mnjdi pucat. Nafas nye tidk teratur. Jun menenangkn drinye. "Tiada ape2. Kjap aq nk mandi"jun mncapai tuala lalu masuk ke dlm bilik air. Yumi hnye mmndg dgan hairan.

..

Sensei saka menuju ke bilik top verellyian. Sensei saka mngetuk pintu bilik lalu masuk. Kelihatan top 2 verellyian sdg membuat sesuatu. Menkala yg lain sdg membincngkn sesuatu. "Aoyama sama, sye dh jumpa anak kpada narase sasaki"ujar sensei saka. Semua perbuatan mereka terhenti apebila mndengar nme narase sasaki. "Ape nme dia?"soal aoyama top ke2 verellyian "Jun Sasaki"jwab sensei saka. "Tpi dia msih tidk tahu ape kuasa2 dia"ujar sensei saka. "Klau mcam tu esok suruh dia jumpa kami. Kami sendiri akan ajar dia. Dialah satu2 nye harapan kita utk kalahkn naga kegelapan"ujar aoyama. "Klau macam tu sye mintak diri dulu aoyama sama"sensei saka menunduk hormat lalu kluar dri bilik tersebut. "Kau pasti dia tu anak kpada narase?"soal seorg perempuan "kita tgok dulu. Klau betul aq nk kau Alice ajar dia dulu"ujar aoyama. Alice hnye diam shje.

...

Kirito menuju ke yumi dn jun yg sdg duduk di tepi Padang "ha!!!!"sergah kirito. "kau ni kirito terkjut kitorg"marah yumi "gomen2 korg berdua buat ape dekat sini?"soal kirito "berenang😒"jwab jun. Kirito x paham. Yumi pulak sudh tergelak. "Mestilah kitorg nk berlatih. Xkn berenang pulak?"jun pon terangkn kpada kirito. Kirito hnye tersengih.

Skrg jun sudh mahir dlm bab2 lawan. Sensei saka memanggil jun. "Kjap eh. Sensei panggil aq"mereka berdua mengangguk. Jun pon berjalan ke arah sensei saka. "Ye? Sensei?"jun mmndg sensei hairan. Esok pergi ke bilik verellyian. Diorg nk jumpa jun"ujar sensei saka. "Eh? Sye knape pulak?"soal jun "pergi Jer. Jgn bgitahu org lain okayy?"jun mengangguk lalu pergi dri situ. "Why?"soal kirito "xde paper. Wehh kirito tunjukla kuasa kau"ujar jun mahu menukar topik. "Okehh"kirito menarik lgan bju nye. Lalu menunjukkn beberapa skill nye.

Di bilik yumi dn jun. "Esok kau pergi dulu tau? Aq ade hal"tutur jun "huh? Okay"yumi mengiyakn shje. Lalu membersihkn dirinye. Jun baring di atas katilnye. lalu terlelap skjap rize! Rize!! Jun terbgun dri mimpi buruknye. "Jun kau okay?"soal yumi risau. "Xde pape just mimpi buruk"jwab jun. Mahu ke bilik air. "Jun,klau kau Ade masalh share la dgn aq. Tpi aq x paksa pon" yumi tersenyum. "Okeh"jun tersenyum.

Jun membuka pili air. "(patutke aq bgitahu dia?Atau tidk)"jun dalam dilemma. Dupp dapp! Jun teduduk. Jun memegang dada nye. "Arghh,ape bnde tu?" Jun menutup pili air lalu besiap utk tidur.Jun membuka pintu bilik air. Nmpaknye yumi dh tidur. Tiba2 jun rse lapar pulak. dia kluar utk membeli sesuatu di kantin. selalunye bukak malam2 nih. Jun menuju ke kantin dn dia ternmpak seseorg juga berada di situ. Jun hnye ignore dn terus membeli hot choc dn minum di situ.Dipikir2kn ape makna mimpi yg dialami.

Bru jun tersedar yg dia sudh termenung sngat lama. Dn dia jugak perasan yg lelaki tdi masih tidk bergnjak dri tmpatnye. "Aik? Xkn dia tertido kot? Aq rse semua pljar diberi bilik masing2" jun mnghmpiri lelaki tdi. "Maaf,encik. Bgunla, tido la dlm bilik encik" jun mncucuk2 bahu lelaki tersebut. Lelaki tu tersedar lalu pergi dri situ "whut? Dia bla camtu je? Bukn nk berterima kasih"jun Bebel sorg2 lalu menuju ke bilik nye.

Yumi bgun dahulu sebelum jun. "jun2,kau ckp kau ade hal. Bgunla"kjut yumi. Jun tersedar. "Ah, gomen. Kau dh Mandi ke?"soal jun. "Dh,aq kjut kn kau la. Lepastu kita breakfast. Dn kau ckp kau Ade hal nk buat?"yumi membetulkn pin rambutnye. "Ouh,okay2" jun bersiap lalu mereka pon menuju ke kantin.

"Yumi,sebenarnye"jun masih teragak2 mahu beritahu kpada yumi "why?"yumi mngangkat kening kanan nye "actually, yg sensei saka panggil aq tu. Sbb top verellyian nk jumpa aq"akhirnye jun beritahu jugak. "Eh? Like seriously??" Yumi tidk percaya"iye,okayla aq pergi dulu"jun bgun dri kerusi. "okeh2 fighting!"ujar yumi. Jun tersenyum lalu menuju ke bilik top verellyian.

Jun mngetuk pintu lalu seseorg memberi kebenaran utk masuk "so,are you jun sasaki?"masuk shje terus jun dpat soalan "ah,ye sye"jwab jun. Aoyama memberi isyarat kpada Alice. Alice mengangguk "from now I'll be your sensei for one week"ujar alice di hdpan jun. Jun hnye menelan air liur shje. "Aq Kira smpai 5 minit. Kau kene smpai dekat waterfall blkang bgunan kayu nih"ujar Alice bercekak pinggang. Jun terus berlari turun dri bgunan lalu ke waterfall.

"4 minit 36 saat,bolh tahan" jun terkjut. "Aik? Bukn kerr? Tdi-"x smpat jun hbiskn kate2 nye. Sensei alice memotong. "dh diam skrg mase utk latihan"ujar alice tegas "sebelum tu sensei ape kuasa sye?"soal jun. "All,elements termsuk blood"jwab sensei alice "huh?"jun masih blur. "Skrg aq nk kau kosong kn Minda kau. Dn pandang ke arah air terjun tuh"alice menunjuk ke arah air terjun tersebut. Jun akur lalu buat ape yg alice suruh. "Dgar dn pnjam kn Mata kau."tiba2 ade kain menutup Mata jun "eh? Eh?"jun terkjut. "Diam! Skrg kau fokus! Dgar betul2 ape yg dtg kearah kau"jun berdiri tgak berhdapan air terjun.

Bushhh

"Aduhh"jun mnggosok lgannye disbbkn alice memukul lgan jun. "Kn aq dh ckp fokus. Guna kuasa kau utk halang"ujar alice lgi. "Tpi sensei,kuasa sye pon sye x tahu. Ni dgan bunyi air terjun lgi susahla nk dga-" bushh! Satu pukuln hinggap di peha jun. "Ahh,sakit"jun menggosok pehanye. Bushh!! Bush!! Dua pukulan hinggap di blkg bdan jun. "Aduhh"jun terduduk. "Kau x dgar ke ape yg aq ckp?"jun gagahkn dirinye. Jun dgar dgan betul2. "Kanan!" Wushhh!! jun membuat pukulan mnggunakn angin "it itu kuasa sye ker?"jun teruja. Alice tersenyum. "Lgi sekali!"jun menumpu kn perhatian nye.

TBC'
Sorry x sebest cerita fantasy yg lain😫 but please vote and comment😋

© Princess Verellyn : The Dark WaterWhere stories live. Discover now