17🍗

2.4K 126 0
                                    

Queen Naomi sudh sampai di marsyal. Penjaga2 di istana itu memberi laluan padanye. Semua berbaris dri pagar masuk hinggalah pintu instana. Semua menunduk. Queen naomi berjalan dgan angkuh. Satu cecair di dlm botol dipgg. Berita baik ini tidk sabar utk dibgitahu oleh kakaknye. "Ouh,naomi. Sampai pon kau. Tepat pde mase makan tengah hari. Silakn duduk" queen naomi di sambut oleh Queen bgi negara marsyal, Queen Nami. "Ah,onee san. Selamat tengah hari" queen naomi duduk di meja makan . makanan penuh dihidg di atas meja. Raja Suez turun dri tangga. Terus queen naomi memberi tunduk tanda hormat. "Jdi,ape bnde yg berita baik sngat yg kau ckpkn itu?" Queen nami terus menanyekn soalan sbil makanan disuakn ke dlm mulut. Begitu juga dgan raja Suez. "Narase, ade anak" ujarnye. Mata Mereka membulat. "Heyy,xmati2 lgi keturunan dia tu?!" Terus queen nami mnghentak meja makan. "Benarkah ape yg kau ckp tu?" Soal raja Suez. "Tuanku!" Seorg pengawal masuk ke ruang makan mereka. "Ade ape?" Soal raja Suez. "Ampun,beribu ampun tuanku. Patik masih tidk jumpa dgn anak tuanku" di sujud smbil tgannye tergetar ketakutan. "Nani!!" Queen nami berdiri. "Maafkn,patik tuanku. Tpi,patik ade berita baru. Narase,mempunyai anak. Tetapi patik masih tidk pdat jejak anaknye dimne. Kecuali kakak ipar kepada Narase. Patik sudh jejak dia" terus raja Suez mmndg queen naomi. "Betul bukn?" queen naomi tersenyum sinis. "Patik,Minta undur dulu. Tuanku" cepat2 pengawal tu pergi. "Aq ade rancangan yg bgus"

...

"Haishh,tiba2 rindu pulak dgan aunty meylie" omelnye sendiri. Pak!! Satu batang kayu melekat pda bdannye. "Fokus!" Marah neko san. Jun menumpukkn perhatiannye. Kdg2,dia mngerang kesakitan apebila pukulan terkena pada tubuhnye. Haishh,nasib kaula jun

..

"Aq ingatkn nk bgi black poison ni kt si anak Narase. Tpi, aq terpikir bnde lain. pulak. Aq nk bgi dekat makcik kesayangannye" ujarnye dgan penuh sinis. "Hey,jgn lupa. Dh mula buat operasi tu. Bgitahu kami. Aq x sabar nk seksa si peganti Narase tu" raja Suez tersenyum sinis. Dia sudh membygkn seksaan yg bakal dia lakukan pada anak dia. "mestila!"

..

"Guys! Kita dpat Surat! Sensei saka bgi!" Jerit noi dri ruang tamu. Semua berpusu2 ke ruang tamu. "Surat ape?" Soal Kirito. Noi angkat bahu kemudian dihulurkn Surat tu kepada hikari. Hikari membuka surat tu kemudian di bce. "Kita dijemput hadir ke festival besar-besaran di fantaliago. Utk awasi tmpat2 tu. Disbbkn bnyak bnde x elok berlaku. Dn kita dijemput ke majlis tari menari topeng" hujahnye. Serentak Itu, Akagi dn Yumi melompat keriangan.

"Korg dh knape ni ?" Soal jun smbil mngjongket kn kening kanannye. "Kau x tahu ? Negara tu mmg terkenal dgan festival. Yg paling hebat,kita dijemput !" Ujar Akagi riang. Kemudian dismbung Yumi pulak. "Kau kene tahu,majlis tari menari tu sngat seronok. Tpi,diwajibkn memakai topeng. Pasti,cantik2 istana tu" jun masih blur. "Mne kau tahu majlis tu seronok ?" Semua mata mmndg Yumi. "Aq tahula" deyyy! Ingat kn dh pernh pergi. Podahh!

"Aq ade dgar jugak,negara tu 95% orang pakai mask. Even,negara tu kaya raya. Tpi,bnyak pnjenayah yg sngat mnyeramkn. Mereka pakai mask utk tutup edentiti. King dn Queen fantaliago tu pon pakai mask" hujah noi pnjg lebar. mereka hnye mengangguk shje. "Dan,kn aq ade bgitahu kita dijemput ke majlis tari menari mask tu kan? Actually, kita dijemput menari Sekali" ujarnye agak terkjut jugak. Semua terlopong. M-menari? Dhla ade latihan ! Ni nk kene menari la pulak ?! "Sensei saka,sudh setuju awal2. Sbb,xdela besar mne kes nye" noi menatap wajah2 rakan pasukan. X besar kes nye !? Wehh . sekarg , ni masalah nye adelah menari !? Aduhhh

"Semua , okay ek ? Setuju ?" Soal hikari mmndg wajah2 rakan nye. Semua mula mengangguk satu per satu. "Nah" hikari mnghulur kn surat tu pada Kirito. "ape ?" Soalnye pelik. "Aik ? , sebelum ni bukan main nk jdi ketua ? Ni dh bgi utk sehari xnk ?" Terus Kirito ambil surat tu. Noi tersenyum.

"He's...weird" aduhhh,cakap omputeh dah si Yumi ni. "Acececeh,speaking pulak" jun mncucuk pinggang Yumi. "Eleh,biarla" yumi mnjelir lidahnye.

.

"Kau apasal ? Demam ek hrini ?" Soal Kirito pada hikari yg sdg rilex baring di atas katil .  Mntang2 , xde kelas . "ape ? Demam ? Mne ade " bekerut dahi hikari . "dh tu kau mcam pelik je . mcam bukan kau yg selalu" hikari ketawa kecil . "merepek la kau ni" terus hikari tidur . 27 June perlu ke fantaliago. Lgi 2 minggu shje .

"Sngat mncurigakn" Kirito meletakkn lengannye di atas dahi. surat tdi sudh di sign nk ditandakn setuju . dia tersenyum Manis . surat itu dihntar ke pejabat.

.

Aunty meylie mngerang kesakitan apebila mereka mncampakkn dia dalam penjara. " woi ! Lepas kn aq ! Ape salah aq huh !?" Jerit aunty meylie. Lutut dipgg. Sudh berdarah akibat hentakan semasa mereka menolak. "Kau ! Duduk situ diam2 ! Klau x. Skrg jugak aq pancung !" Awal2 dia sudh bgi amaran.

"Tuanku, patik sudh tmpal semua risalah tu" dia tunduk ketakutan. "Bagus ! Dh pergi !" Halau raja Suez. Pengawal tu berlari pergi. "Hikari...bila kau nk balik ?"monolog hati raja suez. Mata dipndg ke luar jendela.

..

" Yumi,Salin balik semua bnde ni. Klas 3C tukar. Diorg Bukak kedai cake." ujar Kirito lalu mnghulur kn kepada Yumi. Yumi mengangguk. Erghh ! Masalah betul ! Suka sngat tukar2. Dhla penat nk kene salin. Erghh ! "Kelas kita x bgitahu lgi kn ? Diorg nk Bukak kedai ape ?" Soal Yumi mmndg Kirito. "Haah, ktenye pyah. Sorg nk Bukak cosplay cafe. Sorg nk Bukak maid cafe. sorg nk bukak tu ni, erghh" Kirito mngeluh. Yumi tergelak. "penat ?" Soalnye. Kirito mengangguk lemah. "Tula,Sebok ikut aq nk jdi ni " Kirito mnjeling. Tpi,dia suka.

Noi menuju ke tandas. Selesai membuang hajat. Dia mencuci tgan dn lap dgan sapu tgan. "Noi !" Noi terkjut,terkaku,terkesima, terkntut. Ha,xdelah. Semua 'ter' la. "Kau ni ! Terkjut aq" noi mngurut Dada nye. "Haha,sorry la. Jom,teman aq ke kantin. Lapar do" Akagi memegang perutnye yg sudh buat konsert. "Aik ? Mne Yumi dgan jun ?" Soal noi lalu melipat sapu tgan dn simpan di dalam pocket. "tah,xjumpa" Akagi muncung. "Ha,yela2" Akagi melompat riang.

To be continue !

hye, guys ! I'm try to update a new chapter !(>y<) thank you so much guys ! My story ranked #26 in fantasy !! Don't worry after this chapter, 3AV will go to fantaliago ! Oh yehet! Keep vote and comments !
⭐⭐⭐

© Princess Verellyn : The Dark WaterWhere stories live. Discover now