Jun terbaring di atas batu yg besar. Dia mngeluh lama. "Aq bgi kau rehat 10 minit jer. Nnti sambung balik"ujar alice. Jun mengangguk. "Haishh,ni bru sehri. "Ujar jun kepenatan. Bam! Jun memegang dadanye. "Argh!" Jun bgun lalu duduk bersila. Kesakitan tdi pon hilg. "Why jun?" Soal Alice hairan "xde pape"jun berdiri.
"Okay,aq nak kau berlatih lgi. Lusa jumpa aoyama sama pulak"ujar Alice. "Haik"jwab jun akur. Alice pon pergi dri situ. Jun keletihan. Hbis basah bjunye dek kerana peluh. Jun menuju ke bilik nye. "Uwaaaa!!!"jun terkjut apebila melihat kirito dn yumi bersama. "Shhhh!!!"cepat shje yumi tarik tgn jun lalu menutup mulutnye. "Ermm, leppasmm ermm" pinta jun. Yumi pon lepaskn tgannye. "Wehh,asal kirito ade kt sini huh!?"jun mnarik yumi ke dlm bilik air. "Ish, kau jgn pikir bukn2 eh? Dia ade dlm bilik kita sbb nk pinjam sesuatu dri aq. Dgan aq nk bgtahu dia pasal kau tulah"jwab yumi. "Ouh"bru jun faham.
Mereka pon kluar dri bilik air. "Ape yg korg buat?"soal kirito. "Haha,xde pape"ketawa paksa. "Neh,ape yg kirito nk pinjam dri yumi?"soal jun duduk bersila diatas katilnye. "Aq kn vice president dgan yumi. So club president skrg tgah rancang pasal festival sek nnti yg akn berlaku di buln 9 nih. Kn skrg nih buln 3. lgi beberapa bulan shje. so,aq dgan yumi dibhgian pertandingan. yumi Ade bgitahu kt aq yg dia tahu nk buat pertandingan. So sbb tu la aq Ade kt sini"kirito mnjelaskn dgan pnjang lebar. Jun hnye mngangukk "(😏 aq cerita punya pnjg lebar dia just angguk. Wat dah!?)" Smpat kirito kutuk jun. "Ah,kau ckp yg top verellyian jumpa kau?"soal kirito bru ingat. "Aah,aq bru balik"jwab jun."kau buat ape?"soal yumi jugak curiga. "Diorg ajar aq guna kuasa"jwab jun perlahan. "Eo?!!"yumi dn kirito berdiri.
"Ish,korg nih. Dudukla. "Jun jugak berdiri. "So,what youre power?"soal kirito. "Erm,angin?"jwab jun. "wahh,uyyo"yumi menolak2 bahu jun. Jun tersenyum. "Tapi kn"mereka berdua mmndg jun dgan hairan. "Corak tangan aq x berfungsi langsung"ujar jun. Mereka berdua terkjut. "heeyyy,xknla. Mungkin ia berfungsi cuma kau je yg x nmpak"ujar kirito. "Hmm,mungkin. ehhh? Dh2 kluar aq nk mandila"jun menolak kirito kluar dri biliknye.
..
"Neh,yumi"panggil jun yg sdg baring mmndg siling kayu. "Hmm??"yumi pulak sdg membaca buku. "Kau....sukakn kirito,bukn?"jun mmndg yumi. "Uhukk"yumi tersedak menelan air liurnye sendiri. "Ape yg kau merepek kn nih!?"yumi mmndg jun dgan mukanye yg sudh berona merah. "HAHAHAHA, aq gurau je"jun ketawa kecil. "Mo!"Yumi mengembungkn mulutnye. "Hehe,tpi kn aq masih x faham la ttg puak xaryll."ujar jun. "Esok kn Ade sej. Ha,nnti kau tanyela sensei saka"jwab yumi. "Aah,en. Okayla aq tidur dulu. Oyayisumi" jun menutup matanye. "Oyayisumi"
bulan berubah mnjdi warna merah. Sekumpulan gagak yg dtg dri mne tah muncul di tmpat peperangan.Suasana mnjdi lgi seram. Bunyi gagak membuatkn lagi seram. "Rize!!! aq menyeru nama kau utk bangkit!! Kluarla kau dri bdan aq Dragon Blood!!"ujar Narase. Bdannye mula bercahaya. Seekor naga merah kluar dri blkg bdan Narase. Bunyi nafas nye membuatkn puak zyberl berasa ketakutan. "Jii san. ape yg patut kita lakukan?"queen zyberl juga berasa ketakutan. "Naomi sama,jgn takut. Kita gunakan Dragon Black kita"ujar seorg lelaki tua. "Baiklah"queen zyberl membangkitkn naga mereka. "Narase sama,daijobe?"Soal rize. "Gomen,rize. Aq x boleh tahan lama2"ujar Narase. Darah penuh meliputi. "Kita gunakan Death Blood" ujar Narase. "Tidk! Dan xkn!"marah rize yg sudh bertukar mnyerupai manusia. "tolongla rize. kita kene selmatkn puak kita"ujar Narase"Tpi,Narase sama tahu bukn? Yg kuasa nih mungkin akan buat Narase sama mati?"soal rize. "aq x kisah. Cepat! " arah Narase. Rize berubah ke bntuk naga. Narase membacakn sesuatu. Matanye ditutup. Tgan kanan diltakkn di betul2 hdpan matanye. Air Mata darah mula kluar titik demi titik di Mata belah kirinye. Burung gagk mula dtg dgan bnyak. Naomi terkjut. "Ape yg patut kita lakukan jii San?"soal naomi takut. Jii San jugak ketakutan. "Kkkita serang je la"ujar jii San gagap. Narase membuka Mata belah kanannye. corak di tgan nye pula bercahaya "Death Blood!!" "(Okaasan!)" Narase terkjut, darah yg setajam pedang tersasar dri sasarannye. Dragon Black mula membalas pukulan. Narase pengsan di situ. Cepat2 rize mngangkat lalu bawak ke sebuah rumah. "Obaachan,tolong narase Sama sudh nazak!"ujar rize. Mereka cepat2 mngangkat rize di atas katil. Dn narase mnghmbus nafas yg terakhir di situ.
..
sensei saka masuk ke kelasnye. "Sensei,sye masih x paham la dgan puak xaryll"soal jun. "Amboi,sensei bru masuk dh tanye ek?"jun tersengih. "Okeh2,sensei akan bgitahu. Puak xaryll nih masih bencikn puak kita. jdi payah utk kita melawat ke puak diorg. Kn sensei dh bgitahu. Hanye sbb persalahfahaman."jwab sensei saka. Mereka smua mengangguk kepla. "And,minggu dpan penting. Pastikn semua hadir ke kelas. Mulai minggu dpan kamu semua akan Ade team sendiri. Jdi ingat nye dtg"ujar sensei saka. "Okeh,Mari kita mulakn pljaran".
Jun pula sudh termenung ke tmpat lain "rize? Siape kau?"monolog hati jun smbil mmndg kluar tinggal. "Sungguh misteri, siape rize?, knape corak di tgan aq x berfungsi? Knape aq x tahu kuasa aq?"monolog hati jun lagi.
Tbc
Sorry klau x best
☆☆☆
YOU ARE READING
© Princess Verellyn : The Dark Water
FantasyPrincess Verellyn : The Dark Water Jun Sasaki/narase gadis kecil yg semua org mahu jauhkn diri drinye disbbkn rambutnye berbeza dri mereka. Jun berambut silver white membuatkn semua org rse pelik dgan jun. Dri kecil jun tiada kawan. smpai la makcik...