31🍗

1.7K 110 5
                                    

Ramai pljar sudh berkumpul di dewan bgi myaksikn battle fight ini. Jun dn noi sudh berdebar2 menunggu Siape pihak lawan mereka. Nme noi dipnggil org lain sudh bersorak. Lawan dia adelah seorg manusia haiwan. "Gosh,he looks really strong" ujarnye perlhan. Jun menepuk bdan noi " kau boleh buat" noi mengangguk smngat.

Hikari,akagi,Kirito dn Yumi menonton dri bhgian penonton. Mereka bersorak utk noi dn jun. Round pertama,noi kalah. Round kedua noi kalah jugak. Dia cedera teruk. "Noi !" Jun menuju ke arah noi. Akagi mahu shje terjun dri tingkat 2 tu Tapi dihlg oleh Yumi. "Arghh,dia kuat sngat. " ujar noi lemah. Pihak lawan nye adelah gabungan manusia dn harimau.

Jun duduk dgn gementar,skjap lgi mungkin nme dia akan dipnggil ? Atau tak. Tiba2, name jun dipnggil dn pihak lawan dia adelah..kurumi !? Oh,no ! Tahu tak dia baru kalah kn 3 org ? Dn dia lawan aq ?. Penonton hnye bersorak pada kurumi. Bgi pljar academy tu diorg mmndg rendh pada 3AV kerana noi baru shje kalah teruk. Jun mngetap Gigi. "Aq akan buktikn Pljar verellyn jugak hebat "ujrnye perlahan.

Ting ! Ting !

Perlawanan bermula. Kurumi memulkn serangan. BANG ! BANG ! Jun mngelak dri tmbakan itu. "Boo !!" Penonton mem'boo' pada jun. Jun berlari ke arah kurumi. Bru shje jun mahu memukul kurumi. Jun jatuh mnymbah bumi. "Arghhh !!" Dia cuba bgun tetapi tidk boleh. Kurumi mndepakn tgan kanannye. Trdpat beberapa brg2 di tepi dinding. Pedang yg tajam meluru ke arahnye. Dia mmngangkat pdg tu. 3AV berdiri. Ini,xboleh terjdi. Diorg mahu buat tindkan. Tetapi dihlg.

CHERKK !!

Semua penonton diam. Dia..mati ke ? Kurumi terkjut,ape yg baru shje dia buat ? Dia...m-membunuh ? Kanata terjah pintu tu lalu menuju ke arah kurumi. Kurumi terketar2 lalu mmndg kanata. Kanata jugak sudh berpeluh dingin. "Erghh.." Jun bergerak2. Dia menarik pedg yg melekat pada bahu. Dia berdiri dgan bntuan pedang tu. Bahu dia yg terkoyak besar mula pulih seperti sedia Kala. Semua terlopong.  Pangg !! Tndgan berapi melekat pada perut kurumi smasa dia tidk bergnjak.

"Permainan baru nk mula lah !!" Ujar jun smngat. Kurumi terpelanting jauh. "Arghh !" Dia mngerang sakit. BANG ! BANG ! peluru tu laju menuju ke arah jun. Zass !! Peluru2 tu terpelanting dn terkena dinding. Sepakan bertubi2 diberi kemudian tgan kanannye dilibas. "Arghh !" Aduh nye kesakitan apebila mukanye mula kemerah-merahan. Tgan jun berasap. Asap2 tu kemudian hilg. Jun menepuk2 uniform nye yg Kotor. "Haduihh, hbis uniform aq terkena tanah2 ni" jun terus menepuk2.

NINGG !!

tgannye terasa berat kemudian jatuh di atas tanah. "Klini,aq pulak yg serang" kte kurumi mendekati jun. "Erghh.." Jun Cuba bgun. Tpi,gagal. Baru shje kurumi mahu menumbuk wajh jun.

TING ! TING !

Kuasa2 mereka terus hilg. Jun terbaring penat. Penonton2 dri tari senyap. Mungkin,kagum dgan kuasa jun ? "Kau mmg kuat" ujar kurumi smbil mngesat darah di bibir. "Kau pon ape kurang nye ?" Jun tersenyum. "Tpi..ape kuasa sebenar kau ? Mcam mne kau boleh hidup lgi ? Selepas aq terbunuh kau ?" Jun terdiam tidk tahu mahu Kate ape. "Kurumi, sini" panggil mizuo di pintu bilik.

..

"Jdi,betulla dia berada di verellyn ?" Raja suez tersenyum senget. Tidk sabar,dgan ape yg akan berlaku. "Iye,abang. Ape kte kita hntar pengawal2 ni tgkap dia khamis ni ?" Cadang permaisuri nami. Raja suez bersetuju kemudian gelak sekuat hati.

..

"Aq tarik diri" ujar jun pada kurumi. Mahu tersembur Dia. "Eh ? Nande ?" Soalnye hairan. "Aq malas la. " tiada jwapan yg lgi logik kah ? "Huh ?" Jun tersenyum kemudian pergi dri situ. Dia taknak kurumi lebih curiga ttg dirinya. Cukupla,dia sudh rse curiga sampai tahap ni.

"Nah,air utk puteriku" jun mngjongket kening kananye. Air mineral diambil dri tgan hikari. Hikari tersengih2 seperti kerang busuk. "Kau dh knape ?" jun melontarkn soalan. "Erm..malam ni kluar jom ? " Ajak hikari. "okay,boleh. Nnti aq bgitahu yg lain" jun mengangguk setuju. "Eh ? Tak ! Kita. Kita berdua je" jun tersentak. Berdua ? Je ? "Boleh ?" Jun mengangguk lmbat. Hikari sudh bersorak gmbira. "Pukul 9"  Terus hikari pergi dri situ.

"Kirito ! Kau marahkn aq,bukn?" Yumi mmndg tepat ke arah mata Kirito. Selalu mata tu diisikn dgan kecerian. Kalini,kosong. Ye,kosong. "kau merepek ape huh ?" jelingan diberi. "Kau tahu tak,aq asyik risau je ttg kau. Kau knape ni ?" Kirito mmndg Yumi tajam. "Risau ? Risau akan aq ? Eh ? Apasal pulak ? Knape tak risaukn hikari tu ? kau kn suka dia ? Tpi,kau sakit hati kn ? Nmpak hikari mesra dgan jun. Dn, satu lgi. Hormat aq. Mne -kun ? Ade F.A.H.A.M ?" Bertubi2 Kirito melontarkn ayat2 nye. Yumi tersentak. Yumi memegang lngan Kirito. Kirito  menepis. Kirito bergerak pergi dri tmpat tu. Dri jauh,terdgar tangisannye. Hati,dia Sebak. Rse mahu mintak maaf shje cepat2. "Klau aq suka dia pon knape ?! Kau jealous ?" hati nye berkecai. Dia salah dgar ke ? Ape itu hnye hayalan ? T-tak,tu semua tipu,bukn ? Kirito ttp pergi dri situ.


"Ha,termenung je kan kau ni ?" Noi mencuit hidung akagi. akagi marah. "Eii,jgnla. Mne ade ! Aq tgah tgok diorg lawan bola en ?" Akagi mncebik. Tgan disilang. "Ala2,yela. Hihi. Aq gurau je. Kau dh makan ?" Soal noi. "Blom,jom ah. Makan" aik ? Kita ke Dia yg Ajak makan ni ? "Ish kau ni. Hmm,yela2" noi membantu akagi bgun dri duduk nye. 

..

Hikari menunggu jun di dpan tgga tinggi academy tu. Ramai org disitu. Yela,diorg bebas utk kluar. Jun pon menepuk bahu hikari. Dia simple. Xde nk pakai dress2 mcam perempuan lain. Tu buat lgi syg ni🙈. "Nk pergi mne ni ?" Jun melihat kakinye. Smbil berjalan bersebelahan hikari. "Jom gi makan ? Aq laprla" jun bersetuju. Amboi,makan pizza nmpak ? Setelah selesai makan. Hikari mngajak jun bermain permainan. Boleh kopak duit ni. jun tersenyum smbil makan ais cream. "Knape ?" Soal hikari secara tiba2. "H-huh ?" Jun blur. "Kau knape ? Tersengih2 ?" Jun tersenyum. "Tak,aq just nk ckp terima kasih sbb blnja. Sedap ddohh ! Lgi2 pizza !" Amboi suara mcam nk bgitahu semua org ?

"Sedapla sbb free " jun mncebik. "Hek eleh ! Mase aq nk Byar kau halang aq. Siap tendang lgi do !" Marah jun. Hikari tersengih. "Yela2,maafkn aq" bahu jun dipeluk. Jun tekjut lalu mnjdi seperti ais batu,freeze.

TITT ! TITT !

Hikari melihat jam dinding besar "jun,Jom !" Tgan jun ditarik pantas.  "eh2 ????" Hikari menarik tgan jun dn terus lari. Jun pon ikut lari. mereka pon sampai di tmpt yg dituju. Ramai juga org disitu. Ade yg dgan kluarga. Dn ade dgan pasangan mereka. Mereka berkira sama2. Dn,jun masih blur. "3...2...1 !" Bunga api pon terbg ke langit dn membuatkn langit yg gelap mnjdi terang. Sungguh Cantik. Jun terpukau dgan kecantikn itu. Hikari tersenyum puas. "Cantikkan ?" Soal hikari masih mmndg langit. "Hm" jun mengangguk setuju.  3 minit kemudian pertunjukkan bunga api tu pon hbis. "Dh hbis la" terdgar suara kekecewaan. Hikari tersenyum. "Jom,makan manisan ?" Pelawa hikari. "Kau ni,asyik blnja aq je ? Bnyak duit kau ?" Soal jun. Hikari tersengih. "Ni nk ke xnk ?" Jun angguk lju.

Ais krim cawan di order. Hikari hnye makan cake strawberry. "Erm,sdap giler" ais krim disuap lgi ke dlam mulut. Hikari ketawa kecil. Jun mmndg hairan. "Kau ni dh knape ?" Hikari tersengih. Hikari mndekatkn dirinya dgan jun. Kemudian mnyapu aiskrim yg terlekat di hidungnye. "ni" hikari menunjukkn kepada jun. "A-arigatou" ucap jun perlahan. "Doitashimashite" hikari tersenyum manis.

To be continue !

Guys ! After this part ! The part author mmg tunggu2 kan ! MUAHAHAHAHA ! Cerita ni dh nak sampai klimaks ! Tpi blom tamatla😂. jauh lgi kot😂. Guys ! Keep vote !💕
⭐⭐⭐

© Princess Verellyn : The Dark WaterWhere stories live. Discover now