Hikari membuka matanye. "Kau dh bgun?" Soal jun smbil minum air teh o pagi2 nih. "Aq kt mne?" Soalnye. Setelah diteguk Sekali. Jun mmndg wajah hikari. "Dalam khemah, diorg terkjut yg kau cedera" jwab jun mmndg luar. "Knape Kau bgitahu diorg?" Angin hikari mula naik. "Eh? Kau pengsan tahu x? Xkn aq nk biarkn shje? Mcam aq ni buta? Kau tu yg sombong sngat! Tch,x berterima kasih langsung!" Marah jun lalu terus kluar dri khemah tersebut. Hikari melepaskn keluhan. "Aq buknnye xnk berkawan dgan korg. Tpi Sekali Kau knal aq. Kau akan mnyesal."ujarnye perlahan.
"Jun?" Kirito mmndg jun yg seperti bru lepas marah. Tetapi jun mngendahkn shje. Kirito hnye mmndg hairan. Jun naik di atas kuda nye lalu pergi tnpa arah tujuan. Tnpa sedar,jun sudh tersesat di dalam hutan yg tebal tu. "Eh? Aq kt mne nih?" Soal jun apebila sudh tidk nmpak khemah mereka. Jun mngeluh. "Apela,yg aq buat tdi" jun mngetuk kepalnye buat beberapa kli. "Iro,rse kita kt mne?" Soal jun ke pada kuda nye,iro. Iro hnye membuat bunyi. "Xpe lah, kita Cari sungai dulu. Tetiba dahaga pulak" jun mmndg sekeliling. Tarik dilibas perlahan membuat kn iro hnye brjalan.
"Eh? Mcam dgar bunyi air la?" Beberapa minit kemudian jun terdgar bunyi seperti air. "Iro,lju" jun melibas sedikit kuat membuat kn iro berlari . mereka sampai di air terjun. "Yes!" Jun lompat turun dri iro. "Iro,minum la dulu" kudanye berjaln ke sungai lalu minum smbil melibas2kn ekornye. Setelah minum jun duduk bersila Disblah iro. "erghh,apela yg aq buat tdi" jun mngusap muka nye. Srekk! Srekk! Jun mmndg ke arah semak samun. terus jun berdiri cuba mndekti semak tdi. Tiba2 Seekor tupai kluar dri semak tdi. Jun berasa lega
...
"Woi,futaba. Mne jun?" Soal Yumi dgan dingin. "Mne la aq tahu" jwabnye jugak dgan dingin. Masih berbaring di atas tilam. "Haishh,skrg jun dh hilg" Yumi mngetap giginye. "Huh?" Hikari x percaya. Bru je tdi jun kluar dri khemah dia. "Xkn Kau x tahu? Diakn duduk kt khemah Kau tdi?" Soal noi pulak. "Aq x tahulah. Dia kn kluar dri khemah aq" hikari memberi pandangan yg tajam ke arah mereka. "dhla,wei. klau tanye dia mmg xde gunanye. harap shje kapten pasukan" ujar Kirito sinis. Angin hikari mula naik. Mereka hnye akur ape yg Kirito cakap.
Ting! Satu tin yg berasap jatuh ke kawasan mereka. "H-happy clown!" Jerit saito yg mnjaga bhgian hadapan. Semua bergegas mngambil senjata. "Mio,jaga futaba kt dalam khemah!" Arah saito. "Haik" dgan speed mio sudh berada di dalam khemah hikari. "Knape??" Soal hikari terkjut dgan kehadiran mio. "Happy clown serang lagi Sekali" ujar mio dgan serious. "Huh? Lgi sekali?" Wajah hikari mnjdi berkerut. "shh,diam. Klau diorg tau kita kt sini. Kita akan ditarik" mio meletakkn jari telunjukknye di bibir. "function?" Hikari berbisik. "Mne la aq tahu" mio juga berbisik. Keadaan mnjdi senyap. "Dh hbis ke?" Mio mendekati pintu khemah. Diintai bhgian luar. "Dh tamat" mio kluar dri khemah. " oni san!" Panggil mio. Saito mmndg ke hutan tebal dgan geram. "Knape?" Soal mio. "Mereka tarik Yumi " jwab saito geram. "Huh?" Mio mmndg Kirito yg tidk boleh duduk diam. "Kirito,sabar. Nnti kita cari Yumi.Skrg ni Yumi dn jun hilg. Esok kita Cari. Hri dh nk gelap" noi cuba menenangkn Kirito. "Arghh,xguna punya badut giler!" Maki Kirito kpada happy clown. Sensei saka jugak turut risau dgan keadaan pljarnye.
"Tuan,izinkn sye keluar sbntar. Sye perlu beritahu ttg yg kami perlu tinggal di sini beberapa hri" ujr sensei saka kepada ketua pengawal. "Awak pasti akan tinggal di sini beberapa hri?" Soalnye. "Iye,tuan. Lgipon ttg pljar sye lgi. Sye tidk boleh tinggalkn mereka bgitu shje. Dn jugak ttg happy clown tu" ujar sensei saka lgi. "Gomen,mnyusahkn korg pulak" lelaki tu tersenyum mmndg sensei saka. "Zenzen. Sye pergi dulu. Noi! Jaga yg lain" setelah di beri arahan kpada noi. Sensei saka laju naik kuda nye dn pergi dri situ. "Knape nih?" Hikari berjlan ke arah mereka. "O-oi,Kau kn sakit. Duduk shjela dlm khemah tu" tutur noi rse bersalah. "Yg sakit tgan aq. Kaki aq elok je,bukn??" Hikari mmndg Kirito yg sudh mcam org tidk waras. "err,happy clown. Diorg dpat tarik Yumi. Dn jun pulak masih tak balik" kte Akagi kepada hikari. Hikari hnye mngeluh.
....
"Haishh,hri dh gelap. tpi still x jumpa diorg" rungut jun sambil makan buah pisang yg dijumpai tdi. "Argh! Tolong aq!!" Jert seseorg. Suara tu membuat kn iro terkjut. "Wo wo,berteng iro. Suara tu mcam knal,Yumi?" Teka jun. "Iro,kita ikut suara tu" jun melibas tali tersebut membuat kn iro berlari.
Jun sampai di sebuah gua kecil. "Baka!! Aq suruh Kau Cari perempuan berambut kelabu bukn berambut biru!" Marah seseorg. Jun mngikat iro pada batang pokok. Jun menuju ke gua kecil tersebut. Lalu mnyorok. "manusia bodoh!" Lelaki tu membunuh beberapa happy clown. Mereka hnye menunduk. Tiba2 lelaki tu menarik 2 org lelaki. 2 lelaki tu merayu supaya dilepaskn. Tetapi lelaki tu mngendahkn shje. Lelaki tdi mngambil satu jarum lalu dicucukkn dileher 2 org lelaki tdi. "Ape bnd—" jun menutup mulutnye saat kehadiran nye diketahui. Jun berlari dri situ. " kjar dia!!" Arah lelaki tdi. 2 happy clown mngejar jun dri blkang. Jun berhenti berlari apebila dia ternmpak kawasan situ dipagar.
2 happy clown tdi mula mnyerang jun. Seseorg memakai bju hitam dn seorg lgi memakai bju hijau. Jun bersedia utk melawan mereka. Lelaki bju hitam tu mula menerkam jun. Jun smpat elak. Buk!!! blkg bdan jun ditumbuk oleh lelaki berbaju hijau tdi. "tch,xguna" zass!! Jun mngeluarkn api lalu mereka terpelanting jauh. "Aik? Bru sikit?" Jun mmndg hairan. "Mungkin dia masih baru lgi" jun mngangkat bahunye buat beberapa kli.
Jun mendekati 2 lelaki tdi. Saat jun melihat leher mereka. Ade satu jarum kecil yg melekat di leher mereka. Jun menarik jarum tdi. "AArgh!" Lelaki berbaju hijau tdi mngerang kesakitan. "Eh? Kau okay?" Soal jun menolong lelaki bju hijau tdi. "Ah,terima kasih selamatkn aq" lelaki tu memegang bahu jun. Kening kanan jun terangkat "tolong?"
Tbc
Vote
⭐⭐⭐
YOU ARE READING
© Princess Verellyn : The Dark Water
FantasyPrincess Verellyn : The Dark Water Jun Sasaki/narase gadis kecil yg semua org mahu jauhkn diri drinye disbbkn rambutnye berbeza dri mereka. Jun berambut silver white membuatkn semua org rse pelik dgan jun. Dri kecil jun tiada kawan. smpai la makcik...