"Siape tu Mimi ?" Suara orang tua kedengaran. Laju perempuan tu menoleh ke arah rumah kayu itu. "Obaachan, jgnla bnyak bergerak. Obaachan kan dh tua" perempuan tdi menolong nenek tua itu. "O ! Kamu ! Kamu !, obaachan mcam pernh jumpa kamu dulu " nenek tua itu menunjuk ke arah jun. Jun terkjut. Dgan berani dia cuba ke arah mereka.
"Hajimemashite, watashiwa Jun Narase"nenek tua itu terkjut. "Ouhh,jun. Anak kepada Narase-sama, kan ? Knape,kamu dtg sini ?" Terketar2 suaranye. Iyelah,sudh tua. "Sye dtg sini,utk bljar teknik transfer" jwab jun cuba tersenyum. "Ouh,boleh2. Uwaahh,dh lame obaachan xnmpak kamu. Kamu tinggal di verellyn ye ?" Jun angguk. "Wajah kamu,mngingat kan obaachan pada Narase-sama. Sngat mirip" jun hnye mampu balas dgan senyuman. "Mimi,bawak jun ke bilk kosong itu ya ?" Perempuan tu hnye angguk faham "Haik". Jun mngambil beg2 nye selepas dia ikat iro. Dia baru perasan yg ade lgi 2 ekor kuda di tepi rumah. "Hajimemashite, aq Mimi" perempuan tu mnghulur kn tgan. Jun mnyambut salaman Mimi. Eii,lawa giler Mimi ni. Klau aq lelaki terus aq cakap 'sye berminat utk kahwin dgan awak' HAHAHAHA. Serious lawa !
"So,kau dri verellyn la ? Kau dtg sini naik kuda je ke ?" Jun mnghirup teh panas kemudian di angguk. "Mimi,kau tak masuk academy ?" Soal jun. Cara,mereka seperti sudh knal lama. "Tak,obaachan xde duit utk tampung aq bljar. Lgipon,ini kan magic world. Terlalu mahal". jun angguk. Mmg betul,barang2 di sini agak mahal. "Aq tak pernah ade kawan rapt. Hnye kawan shje itu pon dikampung. Lgipon,tidk boleh jumpa mereka selalu. Sbb diorg ke sek. Arghh,seronok nye klau aq ade kawan rapat dn ke academy" mimi berterus terang. "Bgi,aq. aq taknak ade kawan." Mimi terdiam. Wajah jun ditatp. "Nande ?" Soalnye agak curiga. "Kau takkan tahu,yg kawan rapt kau akn tipu atau rahsiakn sesuatu dri kau. Klau mcam tu,buat ape panggil 'kawan baik' " mimi masih diam. Difahamkn ape yg jun kata kan.
"Tetapi, kau kene tahu jugak jun. Setiap manusia ade hak utk dpat peluang kedua. Dan,kau jugak kene tahu. Yg,kita semua menipu pasti utk kebaikan kita sendiri" jun terdiam. Tiba2,kenangan dia dgan 3AV terimbas. Dia perlu menipu utk kebaikan dia. Dia jugak menipu shin. Lama,jun terdiam. Mimi menepuk bahu jun beberapa Kali. "Nnti,kau mahu ikut aq berjalan2 ? "Jun angguk. "Arigatou" mimi mngukir senyuman. "Doitashimashite" jwabnye.
Setelah,minum petang. Mimi mngajak jun ke pekan. "Yang,kau ni bertopeng bagai knape ?" Diteliti jun dri atas ke bawah. "Nnti,org tahu aq. Lgipon,Skrg ni bahayala. Org boleh cam aq" mimi mengangguk kemudian di naik kuda coklatnye. "Famous ek kau ?" mimi tersenyum senget. "Eleh,famous aq bahaya sngat. Jumpa,nnti kene bunuh la ape lah " mimi tergelak. "Yg,kau ? Kau tak popular ?" soal jun kpada mimi. Mimi mngjongket kn kening kanan nye. "Aik?,apasal aq nk popular pulak ?" Kalini jun pulak tersenyum senget. "kau kan lawa" merah muka mimi dibuatnye. "Merepek la" Mimi mendahului jun. Jun ketawa.
...
Raja suez tidk dpat duduk dgan tenang. permaisuri naomi berasa hairan. "Knape abang ?" Soalnye. riak wajah bertukar risau. "Abang,xboleh duduk diamla. Sbb si jun tu masih hidup" jwab raja suez . permaisuri naomi tersenyum sinis. "Ape susah ? Suruh org2 kita Cari dia. Terus serang !" Cadang permaisuri naomi. raja suez tersenyum gembira. Tiba2 rse excited pulak ! Terus dia arahkn pengawal2 nye mncari jun Narase.
..
Permaisuri Nami membaca sesuatu kemudian tgan kanannye diltak dihapan. Jari2 nye bergerak kemudian sesuatu seperti asap hitam kluar laju menusuk terus ke hati Seekor arnab. Dgan beberapa saat dia mati dgan mata terbukak. Permaisuri nami tersenyum puas. Dia perlu simpan tenaga utk peperangan 18 ini. Wahh ! Sungguh tidk sabar.
..
"Kau...xnk sek di academy verellyn ?" Mimi mngeluh. "Kan,aq dh cakap. Obaachan xde duit nk tampung. Lgipon agak jauhla dri sini. Xkn nk sewa rumah ? Duit lagi ?" Jun menatap wajah mimi. "Aq pasti, diorg akan suruh kau Byar slow2. Ramaila org yg xleh Byar. kau ingat kau sorg ? Aq pon tak mampu jugak. Tpi,disbbkn bantuan aunty meylie aq mampu Byar" hujah jun. Mimi tersenyum. Pasti jun masih sedih dgan pemergian aunty nye. "Klau boleh pon,still tak boleh. Siape nk jga obaachan ?" jun mngeluh kemudian mengangguk lemah. Esok pagi Dia kene bljar teknik transfer tu.Pandangan di hala ke arah obaachan yg sdg nyenyak tidur. "Dh ! Jomlah tidur ! Esok pagi kau kene bljar teknik tu bukan ?" Jun mengangguk kemudian mereka berdua masuk ke bilik dn tidur.
..
Seekor burung merpati terbang ke tingkap bilik raja suez. Lalu terus,raja suez mngambil Surat yg diikat di kaki burung itu. Dia tersenyum sinis. Permaisuri naomi mngangkat kening kanannye. "Knape ?" Pandangan ditoleh ke arah permaisuri naomi. "Diorg dh jumpa" kalini permaisuri naomi pulak tersenyum. "Serang jela" raja suez mengangguk kemudian menulis di atas krtas. Diikat kertas tdi di kaki burung tadi dn terus burung tu terbang.
..
"Senang,bukan ?" Jun angguk. Wahh,Xdelah Susah mne. Senang sngat bljar teknik ni. "Tpi,kadang2 bahaya. Klau kamu terlebih guna tenaga boleh buat org mati. Tpi,klau kamu guna teknik pada budk2 diorg akan pengsan" pesan obaachan. Jun mengangguk faham kemudian menuju ke arah Mimi yg sedang siram pokok bunga. "dah ?" Soal Mimi kemudian menoleh kearah jun. Jun mengangguk. Kemudian senyuman diberikn pada Mimi. "Knape ? Ade masalah ke ?" Jun pndg hairan. Masalah ? Mnede !. "Knape kau cakap mcam tu pulak ?"Mimi mngajak jun duduk. "selama 5 hari kau duduk sini. Aq tahu yg kau ade masalah. cuba cerita ? Mne tahu aq boleh tolong ?" Pjuk Mimi. "T-tak,aq cuma...tak sedap hati je. Jantung aq asyik berdegup kencang secara tiba-tiba" serious cakap ! Taktahu knape. Mimi hnye mndiam. "Takpelah,mungkin Takde pape kot" jun Cuba sedapkn hatinye.
"Weh,nk tgok tak teknik aq baru bljar ?" Jun menukar topik. "h-huh ? Okay" jun mngambil bunga kemudian segelas cawan. Dibaca mantera kemudian cahaya kluar. "Wehh !! Jahat giler kau !!" Lngan jun dipukul. "Aduh aduhh,eii sakit lah " erang jun sambil menggosok2 tgannye. "Kesian bunga ni dh layu" jun mncebik tadi dia yg nk tgok. Jdi,jun guna teknik transfer pada bunga tu. Dikluarkn madu dri bunga dn diletakkn di dlm gelas. Mimi mnggunakn kuasanye. Disentuh bunga Itu Terus bunga tu hidup. Ternganga mulut jun. "Suggoi !!" Puji jun.
To be continue !
Sorry guys ! Author bukan taknak update bnyak2. Cuma,author bukan jenis yg tulis bnyak2 pastu publish. Author kene tulis satu2 sebb first takut lupa😂 second, bukan selalu pgg phone. So,sorry ye readers2😢😢. Tpi,author ttp akan update. Ganbate !!!💪💪 oh ye,readers2 boleh panggil author cikzul✌🙆. Mmg semua org panggil author cikzul🙈😂. author yg buat story "bts and seventeen kids" pon panggil author cikzul🙈😂 kita promote story dia !😂👍 By the way,keep vote readers2 and silent readers !!💕💕
⭐⭐⭐Hey,guys ! Boleh tolong support cerita kawan Cikzul ? Tajuk "Cinta Tak Setaraf" dari author hazelnut_sweet. Jemput baca dan vote,hihihi⭐🙈
YOU ARE READING
© Princess Verellyn : The Dark Water
FantasyPrincess Verellyn : The Dark Water Jun Sasaki/narase gadis kecil yg semua org mahu jauhkn diri drinye disbbkn rambutnye berbeza dri mereka. Jun berambut silver white membuatkn semua org rse pelik dgan jun. Dri kecil jun tiada kawan. smpai la makcik...