Yumi berjalan ke Kiri ke kanan. Dia tidk tenang. Berita yg tdi dia tahu sngat mngejutkn. Klau dia tahu Siape yg buat, pasti dia akn cincang hbis habisan. Yumi mngetap giginye. Dn,bru yumi perasan yg ade satu lorng di situ. Kawasan perkampungn ke ? Mcam ye macam tak. Sbb sudh ditinggalkn. Yumi beranikn diri lalu berjalan masuk ke lorong tu. Rumah pecah sane sini. Sah,rumah yg ditinggalkn. " ape bnde ni ?" Yumi menarik satu helaian risalah di dinding rumah kayu. 'Putera Hikari. Sila maklumkn di marsyal. ' "h-hikari !? X mungkin ! Tpi,wajah dia mmg sngat seiras !" Yumi seakan2 tidk percaya. Hikari ? Anak raja marsyal ? Boleh percaya ke risalah ni ? Ntah2 risalah tahun bila ni. Yumi membelek2. "Kertas dia masih baru. Xmungkin klau risalah yg dulu punya. Aq perlukn pnjelasan !" Yumi berlari ke arah kuda nye. Lalu menuju ke tmpat hikari jaga.
Hikari sdg memerhati org lalu lalang. Dia ni mmg patuh eh ? Arahan ? Xbergerak pulak tu ? Ade jugak org seperti ini ? Hmm. "Hikari !!" Terus hikari menoleh. Kemudian mmndg org lalu lalang semula. "Kau ni curi tulang ke ? Kn sensei saka suruh kita pantau festival ini " hikari masih duduk di atas kuda nye. Siap bersila lgi kau. Yumi mngetap bibirnye. "Aq prlukn penjelasan !" Hikari mmndg hairan. "Penjela—" kate2 nye terhenti. Apebila kertas yg dipgg yumi ditenung. "Ape bnde ni !?" Hikari terkaku sbntar. Matanye terbuntang luas. "M-mne Kau dpat ?" Yumi mmndg hikari dgan death glare. "Aq tanye ape ni !?"
Terus hikari turun dn 2 belah tgan di rapatkn. "Tolong ! Jgn bgitahu sape2" yumi menjongket kn kening knannye. "Jdi betulla ni ?" Hikari tertunduk. "Ye, aq Putera Hikari. Ayah aq raja ni negara marsyal. " ujarnye dgan lemah. Keluhan dilepaskn. "Dh tu,asal kau di verellyn pulak ?" Soal yumi. "Mcam ni. Ramai x tahu pasal negara marsyal. Klau kau nk tahu aq sendiri bncikn negara tu "
Yumi mmndg hairan. " otousan dn okaasan aq langsung tidk berhati perut. Bunuh rakyat sendiri tnpa sebab yg logik" terkjut jugak yumi yg dgar. "maksud kau ?" Soalnye tidk faham. "Otousan dn okaasan aq ni jenis yg Siape yg ingkar. Pancung shje jwapan nye. Dn sampai la satu hari otousan aq nk kahwin kn aq dgan puteri negara sebelah. Puteri ais " terlopong jugakla yumi dgar. Macam kisah novel pulak. makbapak paksa anak kahwin bagai. Simpati utk kau,HAHAHAHA !
"Dn.....sbb itulah kau lri ke verellyn ?" Teka Yumi. Hikari mengangguk lemah. "Tolong la, jgn bgitahu sape2 " yumi mengangguk faham. "Okay,aq paham " hikari lega. "Aq pergi dulu " yumi bergerak ke tmpat nye.
...
Noi masih erat genggam tgan kecil Akagi. Pesan okaasan Akagi terlintas di benak fikirannye. Noi,tolong jaga kn anak aunty ni ye ? Klau nakal atau dia buat bnde yg salah tegur dia. Xpe, aunty izinkn klau noi nk marah dia. Aunty xde saudara Mara yg tinggal di verellyn noi shje harapan aunty. Akagi umur shje 15 perangai masih kekanakkn. Jdi,tolong ye noi ?
Akagi membuka matanye. Akagi mmndg ke belah Kiri. Senyuman muncul di bibirnye. "Noi...." Noi tersedar. "Akagi ? Kau dh sedar ?" Terus noi kalut. "Kau ni,relaxla" noi tersenyum dn terus dia tarik tgan nye. Noi tersengih.
...
"Bgitahu beta Skrg !" Ujar raja suez. Tgan di silang. Sepatutnye, tmpat Kotor sebegini bukan tmpat dia. Bgi dia, ini tmpat jijik. Utk org miskin boleh la duduk sini. "Ampun,tuanku ! Hamba x tau ape2 yg tuanku ktekn " air Mata nye meleleh. "Jgn nk temberang la ! Beta tahu ttg Hamba ! Beta hnye mahukan kebenarannye !!" Wajah aunty meylie sudh calar. Akibat taring buaya2 yg berusaha memakan aunty meylie. raja suez berlalu pergi. Raja suez memberi isyarat. penagwal2 tu faham. Mereka mncampak aunty meylie ke dlm penjara semula. Aunty meylie menangis sekuat hati.
Mcam mne mereka tahu ttg perkara2 ini ?? Monolog hati aunty meylie. Aunty meylie memeluk lututnye. buku lali nye terasa sngat sakit. hmpir 24 jam dia terbalik seperti itu. Klau diperhatikn betul2. Kulit kakinye sudh hilg. Boleh nmpak isi2 di dlm. Darah sudh jdi darah beku.
"Ape persediaan kau huh ?" Soal permaisuri nami sambil mneguk teh panas. "Skrg ni,aq masih dlm proses mem'baik ' pulihkn haiwan2 tentera aq. Bru bulan lepas aq ambil air kegelapan dri laxus " jwab nye seraya itu memakan kuih. Pikir hari raya ke ? Nasib baik x bgi duit raya. "Tak hbis2 lgi ke ttg haiwan tentera kau tu huh ?" Soalnye pelik. "Mne tak nye. Hancur lebur xde tulang langsung si Narase buat " jwabnye sambil diketap gigi. "Onee sama? Ape persediaan ?" Permaisuri nami tersenyum sinis pada adiknye,naomi. "Aq bawakkn paling hebat. Dragon Crystal " ujarnye dgan riaksi yakin. Terus tersedak permaisuri naomi. Hbis air teh tumpah di gaun merah darah nye. "Tuanku" seorg maid Cuba lap gaun merah darahnye. "It's okay" maid Itu menunduk terus pergi.
"Onee sama ? Bukankah naga itu tinggal di puncak gunung crystal ? Mustahil utk manusia ke atas sane ?" Berkerut wajah permaisuri naomi. "Ape maksud kau ? Kau tidk tahu ? Skrg sudh ramai jejak kaki di gunung crystal itu. Byak yg mngambil Crystal2 tu " permaisuri nami jwab dgan sinis. Xkn adik dia tidk tahu ttg ini ??Ape sjela di buat di zyberl tu ?? "Onee sama,aq mintak diri dulu " permaisuri naomi berdiri "baiklah" terus shje permaisuri naomi berlalu pergi.
"Jii san,kau tidk bgitahu aq ttg sudh ramai manusia jejak di gunung crystal tu ?" Jii san mmndg hairan. "Ampun tuanku,patik ingat tuanku sudh tahu. Berita ini sngat la besar-besaran" permaisuri naomi mngetap bibir. "Gerak !!" Jii san masih terpingga pingga. Terus dia mngarah pengawal2 tu bergerak. "Xguna, asal aq x tahu bnde ni ? Klau aq tahu dh lame crystal2 tu aq ambik !" Monolog hati queen naomi.
...
Hikari masih tidk bergnjak. Duduk brsila di atas kuda nye. X kejang ke ? Robot ke ape dia ni ? "Oii" hikari menoleh. Dia menangkap roti yg dibaling oleh jun. "Tq " hikari membuka plastik roti dn terus makan dgan rakus. Ouh,lapar rupanye dia ni. Ingat kn x ingat dh pasal bnde lain. Jun menatap wajah hikari lme. Hikari mmndg hairan. "Hmm ??" Jun mnggeleng kemudian sambung makan. "Kau tahu x negara mar—" blom smpat dia hbiskn kate2 nye. Kte2 neko san terlintas. "Ape dia ?" Hikari suruh ulang. "Ahh,xde pape. Maknla " jun terus pergi dri situ.
Hari sudh mula gelap, hikari mnggeliat. Otot2 nye terasa sngat kejang. Manusia yg lalu lalang jugak sudh pulang. " balik ? Jom " baru shje dia mahu gerak. Bush !! Api dri hutan yg gelap hmpir2 kene pade dia. "whatthe ? Woi ! Kluar la ! Pengecut main sorok2 !!" Jerit hikari. Tpi Tiada sahutan. Ini,Bahaya. 'Diorg' tu mempunyai kuasa unsur api. Jika dia mnggunakn kuasa dia angin. Dia takut api itu akan membakar hutan2 ini. "Hiiyarghh !!" Seorg Cuba melayangkn penumbuknye dgan api disalut di tgan. "Wohh !!" Hikari di awangan. Dgan mnggunakn kuasa nye. Dia boleh mengimbangkn diri tnpa pijak tanah. "tch,pengecut !" Hikari mmndg sekeliling, tetapi xde tande2 pergerakkn. Dgan perlahan2 dia turun. "Hiyarghh !!" Hikari dpat menahan tumbukn itu. "Arghh,panas !" Terus dia menarik tgannye. Bukk!! Satu tumbukn kene pada muknye. Bibir pecah.
"Jgn ! Jgn guna kuasa ! Kita lawan mcam lelaki la !" Hikari berdiri tegak. Lelaki tu ketawa "okay"
To be continue !
I don't know why,sejak kblkngan ni. I always update a new chapter. Why ? Because my story ranked so high ! Thank you so much ! Its made me want to update a new chapter everyday ! But, I can't! Huhu. But still, I try ! Hwaiting ! Bye! Nk gi beraya ! Mode raya lgi nih !🔥😹Keep vote !
⭐⭐⭐
YOU ARE READING
© Princess Verellyn : The Dark Water
FantasyPrincess Verellyn : The Dark Water Jun Sasaki/narase gadis kecil yg semua org mahu jauhkn diri drinye disbbkn rambutnye berbeza dri mereka. Jun berambut silver white membuatkn semua org rse pelik dgan jun. Dri kecil jun tiada kawan. smpai la makcik...