35🍗

1.7K 116 12
                                    

Skip!

Jun bersiap utk mngembara. Dia perlu ke magic world. Disbbkn dia tidk tahu cara mnggunakn portal terpaksa la dia menaiki kuda mcam biase. Sokayla,xjauh mne sehari boleh sampai. Jun bersiap,sebelah pinggang nye siap dgan pedang yg diambil di gua tdi. Ye,ia sebilah pedang Akame-sama. Cantik,berwarna silver dn pada pedang nye terdapat satu garisan merah. Function ? Dunno !. Jun mnggalas begnye. Kemudian beg pakaian diikat di iro. Sebelah lagi 2 botol air mineral besar. Dn brg2 keperluan. Jun menatap rumah aunty nye. Disentuh pintu rumah tu. "Jun rindu...korg" air mata menitis. Kemudian diseka mnggunakn lngan bju. Jun naik iro dn pergi dri situ. Xlupa jugak scroll yg neko bgi.

"Okay,ikut sini " jun melibas tali pada iro. Iro berlari laju. Mereka baru shje lepas dri pekan verellyn. Iro berjalan seperti biasa. Jun menarik scroll dri beg yg tersangkut di bdan iro. Terdapat map dri verellyn hinggala ke magic world.

..

"Cheer up la weh ! Lgi 2 minggu ade festival sek kan ? Lgi2 korg berdua !" Jari ditunding ke arah yumi dn Kirito. Diorg terkjut. Noi mnyilg kn tgannye. "Jgn camni. Bnde lepas biarlah,lepas. Skrg kita kene tumpukn pasal festival sek. Eh ? Kirito ? Yumi ?" Sambung hikari. Kirito menongkat dagu. "Ape function korg panggil aq sebenarnye huh ?" Mata dikalih ke arah noi. Diorg tidk jwab. " sbb nk baikkn semula keadaan" jwab akagi di tepi Sekali.

"Xde,bnde nk diperbaikikn. Aq kene cepat,lgi 20 minit ade kelas" lju shje kaki dilangkah ke luar rumah. Mereka kecuali yumi mngeluh. "Yumi,Cuba bgitahu ape dh berlaku huh ?" Pujuk akagi. matanye masih sembab akibat menangis. "Bgitahu ape ? Mne ade papelh" jwabnye masih enggang memberi tahu. "Sokay la" akagi Cuba tersenyum.

..

"Aduhhh,mne ni ? Kita sesat ke ape eh ? " jun mnggaru kepala yg sememang nye gatal. "Nak aq tolong ?" Seseorg kluar dri semak. Terkjut beruk jun dibuatnye. "Huh ? Kau ? Xnk aq ! Tah2,penjahat upahan yg nk bunuh aq !" Teka jun sambil senyum sinis. "Hahaha, buknla. Aq shin. Kau ?" Soal nye peramah. Jun mmndg lelaki tu dri atas ke bawah. "Tak,kau xperlu tahu nama aq. " lelaki tu tersenyum. "Okay2,aq akan tunjukkn jalan. Tpi,kita kawan ?" Tgan dihulur. "Klau nk tolong perlu ke berkawan ? Nk  tolong,tolong. Mcam ade niat lain shje. Dan,aq xpercaya akan perkataan kawan" shin terdiam.

Pertama Kali,dia berjumpa seseorg yg ckp begitu. "Okay,aq tunjukkan. kau nk ke mne ?" Soalnye. "Magic world" shin mengangguk kemudian menarik Seekor kuda dri semak. "Kau mmg intip aq eh ?" Mata dikecilkn. "Ish ! Mne ade ! Aq ni jenis yg suka berjalan2 ke negara2 lain la. Aq berhenti berehat tdi" jelas shin. Jun mengangguk lmbat. Kuda mereka sedg berjalan. "Kau dri mne ? Dn kau kt sini buat ape ?" Soal jun. "Aq dri fantaliago, dn aq dtg verellyn. Sbb khabarnye,ade peganti keturunan Sasaki. Kau tahu ttg diorg ? serious gilerr aq nk jumpa dia" jun mmndg lelaki tu. Ouh,jdi bnde ni bukan shje di verellyn Malah tersebar di negara lain jugak. "takknal dia. Tpi tahu ttg tu" tipu jun utk kebaikan nye. "Ouh,hebat kn Dia ? Aq pernh jumpa Narase-sama mase peperangan 17" lju mata jun mmndg shin. "K-kau prnh jumpa dia ? Means waktu peperangan tu kau umur berape ?" Soal jun. "Wow wow,sbar. Mase peperangan tu aq umur 10 tahun. Dn aq nmpak dia lawan naga kegelapan fuhh ! Gempak giler !!" Shin bercerita dgan jun mcam dh knal lama.

"Walaupon, dia mati ?" Shin terdiam kemudian dipndg jun. "Itulah,name nye satria. Sanggup berkorban di peperangan demi nama keluarga dn negara !!. Klau aq,aq pon nk jdi mcam dia. Berkorban di medan perang" shin sudh berangan2. "Hek eleh,nk jdi satria tpi x masuk academy ? Camne tu ?" Jun tergelak. "Eh2,still aq dri fantaliago so aq masih satria di negara fantaliago" Di pukul Dada beberapa Kali. "Hek eleh,satria yg curi tulang" ujar jun perlahan. "eh2 ?! Aq dgar ek !" Marah shin. Jun tergelak.

"Apapun, aq nk panggil kau ape ?" Soal shin paksa jugak. "Ala,tdi elok en ? Kau aq je ?" Shin mmndg 😒 pada jun. "Hbistu,klau urgent tak kn aq nk panggil kau 'wehh ! Kau ! Tolong aq !!' gitu ?" Jun tergelak besar2. Shin mncekak pinggang. Dia gelak pulak. "Okay2,panggil je aq Akame" jun masih ketawa "nama kau ?" Jun mnggeleng. "Tak,bukan name aq. Panggil je aq dgan Akame" shin mengangguk. "Ni,kita bila nk sampai pekan negara magic world ?" Soal jun memerhati sekeliling. Masih hutan.

"Jauh,lagi. Klau kau nk berhenti utk rehat mungkin esok pagi sampai. Tpi,klau jalan tpi berhenti sekjap. Mungkin awal pagi akan sampai" jun mengangguk. "Ouh,kita singgah xaryll dulu en ?" Shin mnggeleng. "Aik ? Bukan sepatutnye lalu situ ke ?" jun tgok map. "Mmgla,tpi kita akan terus lalu hutan di xaryll dn terus ke magic world" terang shin. "Asal pulak ?" Jun x puas hati. "Kau nk org xaryll tangkap kau ? Kau tahu kn penduduk xaryll xsuka verellyn ?" Ahhh,baru dia ingat. Jun mengangguk Faham,tersengih. Shin mnjeling shje. "Okay2" jun tersengih.


Hari hmpir gelap,dn mereka di dalam hutan. Sangat gelap,xnmpak jalan. "Kjap" jun turun dri iro kemudian dicari batang kayu. Dia mahu buat obor. "Okay,jom" jun memegang obor. Diorg pon jalan seperti biase. "Kau tolong pegangkan" jun mnghulur kn obor tu pada shin. Shin mngambil obor tu. Jun mngambil sesuatu di dalam beg. "nyum nyum" roti tu dimakan. Shin hnye menelan air liur. jun mmndg hairan. "Nak ?" Shin mengangguk laju. Jun mngambil satu lagi roti dn dibaling ke arah shin. Shin tgkap dn terus makan.

...

"Kirito ! Okay tak bhgian gerai makanan ?" Jerit seorg lelaki. "Okay" Kirito menanda sesuatu di atas kertas. Kemudian dia check semua bhgian gerai makanan. Yumi pulak di bhgian gerai permainan. Paling menarik minat pljar di situ adelah battle fight. Mmg akan ramai pljar masuk pertandingan ini.

to be continue !

How guys ? About shin ? HAHAHAHA, keep vote guys ! Aishiteru💞
⭐⭐⭐

© Princess Verellyn : The Dark WaterWhere stories live. Discover now