30🍗

1.7K 116 2
                                    

Sekelip Mata,mereka sudh smpai di Magic World. Dunia dimne magis2 yg sngat hebat tinggal. Mereka menunggang kuda lalu pergi dri kawasan bndar. Mata mereka tidk berkelip melihat manusia2 pelik di situ. 20% manusia di sini tidk ade kuasa,jdi mereka guna tongkat sakti sbgai kuasa,pertahanan mereka. Lain dri kita. 20% manusia disini adelah 'manusia-haiwan' iaitu separuh manusia dan separuh haiwan. Dn lgi 60% manusia adelah manusia yg mempunyai kuasa seperti biase.

Mereka berhenti disebuah bangunan sungguh besar. Sesekali, seperti sebuah istana. Seseorg menurun dri tangga2 itu. Maai ! Bnyak giler tngga ? Mahu kami patah kaki ke ape ? Bisik hati noi. Seorg lelaki berpakaian seperti seorg ahli sihir. Menuju Ke mereka. Kemudian menunduk hormat. "Hajimemashite, orewa mizuo. Selamat dtg ke High Of Kings !" Ujarnye. Mempunyai wajah yg agak kacak. Memakai cermin mata. Sensei saka tersenyum. "Terima kasih, sye sensei kpada group 3AV Sakamoto Aori. Ni,semua pljar2 sye. Jun Narase,Hikari Futaba,Yumi Asutki, Kirito Suzito,Noi Albert dn Akagi Makoto" sensei saka memperknalkn mereka Sekali. Mizuo tersenyum. "Mari,kita ke bilik guru" ajaknye. Mereka pon memnjt tgga2 itu. "Eii,mentel kau ni. Jaga elok2 boleh tak ? Asyik kene muka aq je" rungut noi pada Yumi. "Sorry,beb. Mentel aq terlalu hebat sampai muka kau pon dia nk lnggar" meletus ketawa mereka kecuali Kirito.

Masuk shje di pintu yg besar. mulut mereka ternganga. "wow !!" Itu shje yg Terpancul dri mulut masing2. Ade yg mnggunakn tongkat sakti ade yg sdg berlawan(berlatih) antara satu sama lain. Ade yg mnggunakn snjata magic. Ini,sungguh hebat !

mereka masuk ke sebuah bilik. "Ah,selamat dtg ke high of kings" ujarnye lalu berjabat tgan dgan sensei saka. "Terima kasih sbb beri kami semua lawat ke academy Mario san" sensei saka tersenyum. "HOHOHOHO, mestilah. Baiklah,kamu akan dibawa oleh mizuo ke bilik2 masing2. "Mario san menggentel misai pnjgnye sendiri. Mereka menunduk hormat.

Mizuo membawa ke 2 bilik sngat besar. "bapak ahh,mngalahkn rumah aq do"ujar akagi meletakkn begnye. mizuo sudh beritahu yg pukul 1 nnti kluar utk makan tgah hari bersama. Mereka Mandi dn memakai uniform semula. Tepat pukul 1 mereka ke kantin academy tu.

"Maai,ni kantin ke ape ? Giler besar seyy" bisik jun. "Tu la, pasal"bisik Yumi semula. mereka pon mngambil makanan. "Hey,sini!" Panggil mizuo. Keenam2 mereka ke meja mizuo. Sensei saka ke bilik guru. Ouh,ade 3 org lain di situ. Erm,dn mungkin seorg dri mereka ialah manusia-haiwan ?. "Knalkn ni kawan2 aq. "Ujar mizuo kpada mereka. "Hye,aq kanata" ujar manusia haiwan tu. Bertelinga serigala dn berekor serigala. Yg lain seperti manusia. "Takumi" dia tersenyum manis. Oyemgii! Sungguh hensem ! Tenang je melihatnye. "Aq kurumi" ujar seorg perempuan bermbut blonde dgan poker face. Topi cowboy elok di kepla. Kemudian, 3AV pulak perkenalkn diri. Suasan mnjdi janggal.

GAKK GAKK GAKK

"Ouh,kurumi ! kau masuk tak esok ? Battle fight tu ? "Ujar kanata ceria. semua mmndg hairan. "Hmm !,mestilah !" Suara seperti gmbira ttpi wajah masih poker face....hmmm.. "Battle fight ? " noi berani menanyekn soalan. "Battle fight. Mmg selalu diadakn di sek kami. Khas utk pljar2 latihan berlawan dlm masa yg same dpat hadiah" jwab takumi pnjg lebar dgan senyuman manis.

"So ? Mizuo ? Takumi ? " soal kanata. "Erm erm,x. Malasla" jwab mereka berdua serentak. "Klau kitorg nk masuk ?" Kalini jun bersuara. "boleh ! Lagi meriah jdinye. Sbb pelawat berlwan dgan pljar kita" kanata tersenyum kemudian mnyuapkn makanan.

Awal2 lgi,jun dn noi masuk kn nama mereka. Ala2,Sekali sakala Cuba ? Ape salahnye. Esok battle fight akan berlngsung di dewan. Noi mmndg jun. "Jun! Ganbate !" Ujarnye smngat. Jun membalas. Ptg tu mereka ade mase utk melawat tmpat2 pljar2 academy tu berlatih. Semua terpegun. wow ! Diorg nmpak sngat kuat. Bukn nmpak Tpi mmg reality !. Jun mmndg ke arah Yumi yg sdg berckp dgan Kirito. Malas mahu ganggu dia pergi dri situ.

"Cuba kau bgitahu aq ? Ape salah aq ?" Soal Yumi. Kirito tersenyum sinis. "Heh ? Ape salah kau ? Bnyak !!" Terkjut Yumi dgan suara Kirito. "Dn,tolong hormat aq. Aq lebih tua dri kau. F.A.H.A.M ?" Yumi menunduk. Lntai mnjdi tatapannye. Kirito pergi dri situ. Hati nye sebak. Berkata perkara2 yg sngat dia xnk ckp pada Yumi. Wajah nye merah. Hmpir2 nangis. Tpi Di tahan. Yumi pulak,sudh menangis dgan esak. dia berlri ke bilik nye.

...

"Abang " permaisuri nami tersenyum melihat byg2 hitam di blkg raja suez. Raja suez tersenyum puas. Permaisuri naomi tersedak teh panas. "Kalini,aq mng" ujar permaisuri nami perlhn. Raja suez duduk di kerusi empuknye.

"Ni,makanan cik" pengawal tu berasa kasihan. Terus aunty meylie makan dgan lahapnye. "Tambah" pengawal tu mngambil pinggan tdi kemudian ditmbh nasi dn lauk. Aunty meylie meneguk air masak Sekali. Gelas tdi dihulur supaya ditmbah. Pengawal tu paham kemudian beri nasi tdi. Aunty meylie makan dgan lahap. Sudh seminggu dia tidk makn dgan teratur.

...

BANG ! BANG ! BANG !

3 das ditmbak tmpat pada patung tu. Kemudian patung tu jatuh tumbg. Asap2 yg kluar dri lubang pistolnye ditiup. "Fuhh,nice" ujarnye. Kemudian latihan kedua. Patung tu bergayut di Atas. Tgan di tgakkn. Kemudian dignggam. Terus, ptug2 tu mnymbah tanah. Ade cahaya2 disitu. Seakan2 graviti. BANG ! BANG ! BANG ! semua patung2 tu jatuh. Papp papp papp. Seseorg menepuk. "Suggoi ! " ujarnye. "Hihi" dia tersengih dgan poker facenye. "Now,its my turn" ujar kanata dgan senyuman sinis.


"Ggrrr wahh wahh" bdan nye 100% bertukar serigala. Hbis koyak rabak patung tu dibuatnye. Kalini,terdapat 20 patung. Dia tersenyum sinis. "Wahhhhh !!!" Suara tu membuat kn patung2 tdi tercmpak. "Uwaahh,kanata ! Suggoi !" Kalini dia pulak dipuji.


Noi dn jun diberi sebuah bilik latihan. Utk esok la kn. Noi mulakn dahulu. "Hiyarghh ! " tgan disentuh ke tanah. Lalu melompat dn pusing. Kaki kanan diluruskn. VUSHHH!! Tanah2 keras itu laju menusuk bdan patung2 tu. Err,agak ngeri. "Hiyargg ! Hiyargh !" Tgan dipukul2 di hdpnnye. Tanah2 keras itu mncmpakk ke arah patung2. Hbis, semua patung hncur. Jun menepuk tgan dgan kuat. Sungguh hebat noi-sama !


Giliran jun pula, kangkang kuda dibuat. Nafas diatur mnjdi normal. "Hiyargh ! " api kluar dri jari2 blh kanan. kemudian jun melompat dn tgan kiri melibas. Api yg terbakar kini hilg dn patung2 tu terpelanting sana sini. Kaki kanan dihntak dn tgan ditolak. Seketul (?) Tanah keras terbg ke arah beberapa patung2. Kalini,dia mnggunakn pergerakkn 2 combonye yg sudh berlatih lama. Tgan ditolak beberapa Kali,kemudian berpusing. Dia melompat kaki dilibas. Secara tiba2,unsur2 api,dn dn angin keluar serentak dn mnjdi gbungan yg hebat. Noi terlopong. "Whuttt ? Kau tak bgitahu pon !" Jun tersengih. Hbis hangus patung2 tu.

To be continue !

Guys ! Please understand when I describe how kanata,kurumi,noi and jun practice😂😂✌ keep vote guys ! Chao !
⭐⭐⭐

© Princess Verellyn : The Dark WaterWhere stories live. Discover now