40🍗

1.8K 131 8
                                    

"Sorry, sensei ade urgent. So korang pergi dgan sensei masaki, boleh ?" Sensei saka mngelap peluhnya. "Err,okay" diorg setuju je. Sensei saka pon pergi dri situ. "Erm,so hello. Panggil masaki je" kata sensei masaki. "Er,sensei masaki. Sensei baru ke ?" Soal Akagi. "Boleh dikatakn begitu jugak. Baru 2 bulan sye dipindah ke sini. Sebelum sye bekrja di magic world" diorg mengangguk faham. "So...let's go ?" Ditayang poker face nye. Itulah dia masaki. Tidk pernah menunjukkn riak wajah lain selain poker face nye. Knape ? Tahla. Portal dibuka dn terus masuk ke dalam.

..

Mereka baru shje lepas dri pintu gerbang besar. Tertulis 'Verellyn' besar-besar. Jun hanya mendiamkan diri. Dia masih tertanya-tanya ttg mimpi pelik itu. Tapi lamunan nye diganggu oleh mimi. "Jun,Sekarang kita nk ke mne ?" Soal mimi. "H-huh ? Ah,korg nk lawat academy aq ke ?" Pantas shje mimi mengangguk. "Aq tak kesah" jwab shin Tapi dlm hati terlompat-lompat. Ex-Academy Narase-sama kan ! Sape tak excited ? "Tpi,korg kene tahu. Aq dh berhenti dri jdi pljar kt situ" krik krik di situ. jun melibas tali kudanya membuat kan ia berjalan.

"Kita boleh ikat kuda kt sini" kata jun kemudian turun. Diikuti yang lain. "Ni,taman bunga bhgian depan. Ade satu lagi berdekatan dgan dorm" kata jun. Tiba-tiba, dia ternampak susuk tubuh yang dia knal. "Sensei saka ?" Mimi dn shin pndg hairan. "Hmm ?" Sensei saka menoleh. "J-jun ???" Sensei saka terkjut. "Konbawa" ujar mereka bertiga serentak. Sensei saka tersenyum. "Sensei tak sangka yg kamu akan dtg balik" ujarnya. "Sye datang hnye melawat" jwabnya perlahan. Sensei saka terdiam. Dia lupa... "A-ah. Ha,jun tunjukkn la tempat ni kt kawan-kawan kamu" sensei saka tersenyum pada mimi dn shin. Jun mengangguk. Sensei saka pergi dri situ. "J-jun ? Sape tu ? Hensem giler !???"  Mimi mengoyangkan bahu jun. "Sensei aq la. Yg jdi sensei group aq..dulu" mimi mengangguk faham. Matanya bersinar2. "Nama dia ?" Soal shin pula. "Sakamoto aori" jwab jun.

Jun menulis sesuatu di atas kertas. Orang nk makan dia menulis pulak. "Kau tulis ape tu ?" Soal mimi sambil mngunyah nasi. "Adelah" secret2 pulak. Biarlah,dia. "lepas ni kita balik rumah aunty aq." Diorg mengangguk faham. Jun menuju ke pejabt academy. "Tolong pass surat ni pada akagi dri group 3AV ?" Lelaki itu mengangguk akur kemudian mnyimpannye.Baru shje mahu gerak dia terbtuk lagi.

"Uhukk !! Uhukk !!"

Dada dipgg. Dia perlu cepat berjumpa dgan neko. Sesampai nye dia di kedai makan tdi. Mimi dn shin sudh bersedia utk bergerak. Jun tidk cakap apa-apa.

"Ni,rumah aunty aq" jun membuka kunci rumah tu. "Shin,kau tidor kt ruang tamu" shin hnye mengangguk. "Woahh,sejuknya" mimi menggosok2 lngannye. "Mmgla,musim sejuk dh nk masuk. Dh nk masuk tahun baru dh pon,kan ?" Jwab shin sambil meletakkn barang2 nya di dalam rumah. "Sokay,nnti kita keluar beli bju sejuk ? Aq nk keluar kjap" mimi memberi signal 'OK'.

Jun berlari ke air terjun blkg ex-academy nya. Dri tdi dia tahan nk batuk. "Uhukk !" Jun terjatuh. Dadanya begitu sakit. "Neko ! Neko !" Panggil nye kemudian masuk ke dlm gua tu. "Ya,jun ! Knape ni ?" Cemas nya. "Arghh,knape aq jdi mcam ni ? Sejak akhir2 ni. Aq asyik batuk darah ?" Soalnya memegang Dada sendiri. Ada darah meleleh kluar dri mulut jun. "Skrg b-bulan berapa ??" Neko mmndg straight. Wajah jun tidk dipndg. "Esok masuk bulan 12" neko terdiam. "Dn,aq mimpi aq kt tempat putih. ade air cetek. Pastu aq jumpa naga. Siapa naga tu !?" Jun mahu kan jawapan. "Rize" sepatah shje keluar dri mulut neko. "H-huh ?" Jun terkjut. "T-taklama lagi. t-taklama lgi. k-kau akan b-bertukar " Ujar neko gagap. "Ape maksud kau ?" Jun mmndg hairan. "Tarikh lahir kau 5/1 kan ?" Jun mengangguk. "Masa tu,kuasa kau jdi stabil. K-kau akan dpat mnggunakn semua kuasa kau dgan b-baik" hjah neko. Jun terdiam sebntar. "Tetapi, satu je aq nk pesan. Tolong kawal amarah kau" jun mmndg neko. kawal ? Kawal marah dia ? Dia akan cuba itu. Dia takut. Dia takut dia bunuh orang yg tidk berdosa.

"Dn...obaachan mati" sambung jun. Neko terbeliak. "Huh ?" Dia tidk percaya. "Ade bom jatuh atas rumah dia. Dn aq pasti, bukan sngaja" kata jun yakin. Neko mngeluh. "Apa-apa pon,hati-hati. Aq taknak jdi bnde yg buruk pada kau" jun tersenyum. Kemudian berlalu pergi dri situ.

Sudh 2 minggu berlalu, group 3AV balik dgan selamat. Akagi rebahkan bdan nye di atas katil. "Nnti,turun dinner" ujar Yumi sebelum turun ke bwah. Akagi mengangguk faham. "Jun..." Dipndg siling rumah sewa nya. Selesai, Mandi Akagi turun ke bawah. "Ha,akagi. Ni ada Surat utk kau" hikari mnghulur kan sepucuk surat pada akagi. "Surat ? Siape bagi ?" Hikari mngangkat bahu beberapa Kali tanda tidk tahu. "Ape tu ? Ape tu ?" Sebok noi mahu tahu. "Ahhh,sana-sana" tolak Akagi. Noi mncebik. Yumi pulak sdg hidgkan makanan. Kirito menolong nya. Akagi Bukak surat tu. Dibaca satu persatu.

Hye,remember me ?
Ya,ini akulah. jun,kawan kau. Kau mcam mne ? Sihat ?  Cukup makan tak ? Jgn skip makan okay ! Hehehehe. Wehh,akagi. Aq rindu kau. Rindu senyuman kau. Rindu..rindu semua ttg kau. Nk tahu tak ? Aq ade jumpa seseorg. Dia macam kau jugak!. Tpi,aq bru sedar. dia mcam kau ke. Ttp beza. Luka kau mcam mne ? Okay ? Dh elok ? Noi jaga kau elok-elok tak ? Ahhhh,aq rindu nk dgar suara kau. Haritu,aq dtg melawat verellyn.Tapi,sensei saka cakap korg ke skyland, bukan ? Sokayla. Lain Kali kita jumpa. Bye;)
Dri: Jun Narase

Air mata Akagi menitis. "K-kau knape akagi ?" Soal hikari pelik. Pantas akagi keluar rumah. "Akagi ! Kt luar sejukla !! Pakai bju sejuk kau !" Jerit hikari lalu ikut keluar. "Noi,ambikkan bju sejuk dia !" Noi akur. Akagi kluar dgan bju biasa. Air matanye tak berhenti turun. "Jun !! Jun !! Kau kt mana !?? Jun !? Jawab la !!?? " Akagi melutut. air mata diseka. "Jun...aq rindu kau jugak." Akagi menggenggam surat tu. Noi terus memeluk akagi. Dipakaikan bju sejuknya. "Akagi...Akagi ? Jom masuk ?" Akagi membalas pelukan noi. Dibawa masuk ke dlm. Kirito memberi kan 2 hot chocolate. "Bgitahu, kitorg knape ni ?" Soal Yumi mngambil tempat. "J-jun,dia bgi surat k-kat aq" tersedu-sedu akagi mnjawab. Diorg semua terkejut kemudian membaca surat tdi. Semua terdiam. Tak tahu nk cakap apa.


To be continue !

Ha,punca jun batuk ? Ha,tula punca dia🙆🙈 thank you readers2. Keep vote guys !!🙈🙆🙆🔥
⭐⭐⭐

Guys! Hehehehe, sorry. Cikzul bru sampai rumah😂. Baru balik dri kampung. Nmpak tak ? Org beraya kita balik rumah,HAHAHAHA. Okayla bye2. Siapa-siapa yg follow cikzul. Terima kasih bnyak2 nnti Cikzul check balik. Phone hangggggggg💔😢😂

© Princess Verellyn : The Dark WaterWhere stories live. Discover now