BANG !! BUSH !!"Mimi ! Pergi dri situ !!" Jerit jun yg menarik jauh iro dgan dua ekor kuda lain. "TAK ! AQ KENE SELAMATKAN OBAACHAN !!" Jerit nye kemudian masuk ke dlm rumah tu. "Wehh !" Jerit jun. Dgan mnggunakn kuasa dia. Dia Cuba hentikan api2 itu. Tpi,lmbat api2 tu sudh marak. Tiba2,mimi kluar dgan bawa2 scroll dn dia...menangis.
"Nande ??" Soal jun bawa mimi dan kuda2nye pergi. "Obaachan suruh aq pergi. Lepas tu dia bgi aq scroll2 ni. "Jun mngambil scroll tu kemudian disimpan ke dlm beg yg diikat di iro. "Dah2" jun Cuba tenangkn mimi. Dia sendiri tak tahu ape yg berlaku. Dia baru shje bersiap utk jumpa dgan shin. Mimi meneman kan dia. Baru 5 lngkah ade bom jatuh dri kapal terbang. jun berasa geram. Gigi diketap. Pasti ankara raja suez atau permaisuri permaisuri naomi. "Kau rasa sape yg buat ?" Mimi masih menangis. "Aq tak tahu,dan aq nk tahu" jwab jun. "Sekarang, aq dh xde tmpat lagi dah" jun memegang bahu mimi. "Kau ikut aq ? Kita buat duit kemudian balik verellyn ?" Soal jun. Mimi tersenyum kemudian mengangguk. Mereka ke pekan,nk Cari kerja. Nak buat duit. Jun mngikat Seekor kuda di iro. Seekor lagi di tunggang oleh mimi. "Wehh ! Sini2 ! " seseorg melambai ke arah mereka. Jun terus meluru ke situ. "Ouh,kau tak panggil aq dgan name tu ?" Soal jun. "Er,taknak aq. Bukan name kau pon..err,tu sape ?" Bibir dimuncungkan ke arah perempuan yg masih menangis. "Kawan aq. Apasal ?" Shin ternganga. "oi, tdi aq nk jdi kawan kau. Kau ckp tak percaya kawan la ape la. Tapi en...asal dia menangis ?" Shin malas mahu bertekak lidah. "Aq bljar satu teknik dgan nenek dia. Dan,pagi tdi secara tiba-tiba ade bom jatuh dri atas. Aq tak rse ia terjatuh tetapi mmg ade orang nak jatuhkan" jun syak sesuatu. Shin angguk. "makan la,aq blnja. Panggil la kawan kau Sekali tu" jun angguk kemudian memanggil mimi untuk sarapan pagi. Dia seakan-akan tidk percaya bahawa obaachan yang baru ajar dia ttg teknik ini dh takde. Sebak hatinye.
"Dah-dah, nah ?" Jun memberi tisu. Mimi mngambil tisu terus dilap air mata yg jatuh. "Kau,ni sama mcam aq dulu. Sewaktu, aunty aq mati dihadapan mata aq" ujar jun sambil menepuk-nepuk blkg bdan Mimi. Shin hnye dgar. Wahh,sungguh sedih jugak ttg perempuan ni. Semasa makan,jun meneguk air. "Shin,aq cadang nk Cari duit dulu Kat sini. Nnti,senang klau ade apa-apa hal" shin angguk kemudian di lap mulut dgan Kain. "Okeh,bereh ! Kau nk yang nilai bnyak ke sikit ?" Jun mmndg dgan pndgan 😒. Of course la,yang nilai tinggi !. "Hehehehe" shin tersengih sambil menggaru blkg lehernye. "Okay,kita tunggu mimi dulu" shin mengangguk. Dari pandangan nye,mimi ni sopan orangnye. makan tak macam aq. Makan gelojoh. Aq tabikla Kat dia ! Even,orang yang dia sayang baru pergi. Tapi,dia tetap tabah ! Tidak mnyalahkn takdir ! Hebat ! Ini la,sifat perempuan yang takde pada lelaki. Sekuat mana pon lelaki, tpi tak boleh lawan dgan setabah perempuan !. Habis,celoteh. Shin,jun dan mimi menunggang kuda ke satu tempat. "Ni" shin tunjuk papan tanda. Bnyak,kertas2 ditampal. Antaranye,macm 'dikehendaki' atau 'hutang'. Tetapi, diorg memilih utk memburu haiwan. Kemudian,menjual pada taukey kedai makan.
Hutan,yang tidk jauh dri pekan dituju. Niat,mahu cari arnah beberapa ekor atau burung. Takpelah,klau dpat hasil yang lebih baik dri tu. Wahh ! Bersyukur beb !!. Kuda diikat pada batang pokok. Semua senyap. "Mimi,aq nk tgkap arnab tu"bisik shin. Mimi hnye mengangguk. Semua sudh ade posisi masing-masing. "Hiyargh !!"
CCHAKK !!
Arnah tu mati,ditikam oleh shin. Tepukan,diberi pada shin. Shin tersengih malu. Diorg mula senyap semula. mimi mula masuk ke dalam lagi. Mana tahu ? Jumpa lembu atau kambing ? . tiba-tiba, matanye tertngkap pada sesuatu. Ianye lembu!! Wow,nasib mnyebelahi Dia. Cepat-cepat, dia beritahu shin dn jun. Oh Yey ! Dpat bnyk duit la ni !
Duit dibahagikan. "Ouh,yeh !" sorak shin. "Aq kene kumpul duit lagi la. Aq rasa x cukup" ucap jun masih mengira-ngira duit. Mahu ternganga mulut shin. "Tak cukup ? Weh,kau nk beli ape sampai tak cukup huh ?" Jun tersengih. "Aq—" blom smpat dia hbiskn ayat,duit yg dipgg dirmpas oleh beberapa budk dn berlari lintang pukang. "Woi !!!" Jerit jun. Shin dn mimi masih terkebil-kebil. Ape yang berlaku ? "Asal ?" Soal mimi. "Duit aq kene curi dgan budak-budak tu !" Jun. berlari. Ciss !! Diorg sengaja nk confused kan aq !. 3 orang Dari mereka lari tempat lain-lain. jalan terus . jun berlari straight. "Woi ! Kau !" Seorg budk ketakutan kemudian di pass ke seorg kawan dia pulak. "Xde2" kata nye. Jun mendengus marah.
Dia kejar budak tadi. "Aduhh,mne dia pergi ?" Peluh di Seka. Kiri. Jun ikut sahje. Dia belok ke kiri. Nmpak nye budk tu tersekat. Jalan mati. "bgi duit tu" tgan dihulurkn. Budk tu pura-pura takut. Kemudian tersenyum sinis. Dicampak ke atas. "Woi !" beg Kain yg berisikan duit itu selamat ditgkap oleh seorg lagi. Budk tu tersenyum sinis. "Haih!!" Zass !! Jun melompat terbang mnggunakn unsur angin. Budk tu terbuntang luas mata nye. "Woi ! Budak ! Berhenti !" Arah jun. Budk tu masih berlari di atas bumbung-bumbung rumah kedai. Dia melompat utk ke bangunan sebelah.
Papp !
Dia tersungkur membuat kan dia tersujud. Zass ! Jun mnghunus pedang nye. Budak tu Terketar-ketar. "Bagi" budak tu perlahan-lahan bagi semula beg Kain tersebut. Kecik je beg Kain nye. Disimpan dalam kocet. Dua budak lagi datang. "Kau okay ?" Seorang Dari mereka tolong yg tersungkur tadi.Diorg pandang tajam pada jun. Aik ? Aq yang salah ke ?. Jun mencangkung. biar ketinggian mereka sama. "Korang,klau nak makan tpi Takde duit. Kerja. Baru,kau rase hasil titik peluh sendiri. Paham ?" Tegur jun. Pedang Di masuk ke dalam sarungnye. "Onee-sama, gomenasait !" Ucap mereka serentak. "Sokay, nah" dihulurkan. Beberapa helai not. "Ingat,jangan mencuri tetapi berkerja" senyuman diberi. 3 budak tu mengangguk laju. Jun baru shje nk pergi. "Onee-sama !" Panggil salah seorg dari mereka. "Hmm ?" Jun menoleh. "namae ?" Jun tersenyum. "Jun.. Jun Narase" jun berlalu pergi.
Budak-budak tu tersenyum. "Jom,kita pergi makan ?" Soal seorg dari mereka bertiga. "Jom!" Jawab mereka serentak.
"Onee-sama, saya akan ingat onee-sama. Jun Narase"
To be continue !
Hye ! How ? okay tak ? Hihihi. By the way ! Keep vote readers-san ! Aishiteru💕🙈
⭐⭐⭐Hye,guys ! Boleh tolong tak ? Jom kita read dan vote sama-sama dalam story "gadis ninja" Dari author Chaminsm_🙈🙈🙈❤❤
⭐⭐⭐
YOU ARE READING
© Princess Verellyn : The Dark Water
FantasyPrincess Verellyn : The Dark Water Jun Sasaki/narase gadis kecil yg semua org mahu jauhkn diri drinye disbbkn rambutnye berbeza dri mereka. Jun berambut silver white membuatkn semua org rse pelik dgan jun. Dri kecil jun tiada kawan. smpai la makcik...