18🍗

2.1K 123 4
                                    

"Ha,tgok aq dh pndai menari ! Amacam ?" Kirito menunjuk kehebatan dia bljar menari dgn rakan kelas nye. "Ohh, yey......" Kirito mmndg hairan. "Korg dh knape ?" Diorg mngeluh. "Penatla,latihan lgi. Kene belajar menari lagi. "Ujar Akagi selepas mngeluh. "Chill la,aq club president lgi memenatkn tpi elok je !" Kirito memukul dadanye beberapa kli. Diorg hnye mnjeling.

"Konbawa !,mcam mne ? Dh pndai menari ?" Soal sensei saka. Muncul secara tiba2. "Eh? Sensei. Mcam mne sensei masuk ?" Soal Akagi hairan. "Well,haha. Okay2,how? Tarian tu ?" Sensei saka meletakkn sebuah kotak. "Penatla sensei, kene berlatih lgi. Ni nk kene bljr menari pulak" luah Yumi. "Haha, biase la tu. Sbgai pljar. Okay, nah ! Pilih mne2 yg korg suka" sensei saka membuka kotak tdi. "Wahhh" Akagi teruja. Ianye mask. Pelbagai jenis mask ade. Akagi mncapai mask berwarna hijau muda. (Mask party. Tau en? Yg kt mata tu) terdapat 2 helai bulu ayam? Itik? Burung? Tahla. Janji ade bulu. Dihiaskn dgan manik di bhgian atas Mata. "Kawaii !" Ujarnye. "Bultorneo ! fire ! (K,mngarut je,haha)" kirito mncapai mask merah. Noi berwarna Oren. Hikari berwarna hitam. Yumi memilih biru langit. Dn jun mask kosong. KO SONG ! ye,yg Kosong. Mask yg menutup semua wajahnye. Berwarna putih.

Ternganga diorg. "Oii, xkn kau nk ke majlis tu pakai mask tu ?" Soal kirito. "Biarla,kau Sebok asal ?" Soalan dibalas soal. Lntak kau ! "Jun,x kawaii la. Ambik yg ni" Akagi memberi mask Mata berwarna kuning . "Euw, berbulu2. Xsuka aq !" Terus jun menolak. Euw ! Sungguh tidk menarik di mata jun seorg shje.

"Lntak kau la jun" yumi mnggeleng. "Ingat eh, perempuan pakai dress. Lelaki pakai suit. But,girls. Pakai seluar kt dalam. maksud sye seluar legging atau ape je. Bukan seluar dalam" meletus ketawa mereka. "Supaya klau ape2 yg berlaku. korg lebh sng utk bergerak" sensei saka tersenyum mmndg mereka.

"Okay,bye ! Eh? Ha, jgn lupa esok datang ! Ade sesuatu nk bgi" mereka mengangguk akur. "Oh yeah !" Kirito sudh menari2 sambil memakai mask tu di muka. "Ha,camne ? Segak dn bergaya x ?" Soalnye berdiri ala2 model bju. "X !" Jwab diorg serentak. Kirito mula muncung seperti itik. Diorg ketawa terkekeh kekeh. "Wahh, noi !" Jun dn Yumi memberi thumps up kepada noi. "Sesuai dgan kau" noi tersengih. "Thanks" hikari bergerak ke bilik. " eh? Futaba kau nk ke mne ?" Soal Kirito. Skrg ni kirito agak rapat dgan hikari.

"Aq nk bersiap. Aq ade kelas. Ouh,ye. Lain kli panggil aq hikari je " dia tersenyum. Mereka semua terlopong. "Woi ! Kirito ! Kau hasut ape kt dia smpai dia jdi camtu do ?" Soal Yumi. Kirito mngangkat bahu beberapa kli.

..

Risalah yg dilekatkn pada dinding2 hmpir kesemua hilg. Akibat ditiup angin,mungkin. Separuh yg dibgi pada rakyat dibuang atau berterbangan. Ade jugak dibakar. Pengawal2 tu hnye mngeluh. Mereka takut,jika kepala mereka dipancung. Mcam mne dgan keluarga mereka ? Siape yg nk jaga ? Siapa nk bri makan ? Pengawal2 tu pulg ke istana. Kedengaran raja2 marsyal sedang berseronok makan dgan makanan yg sngat mnyelerakn. Manakala,pengawal2 istana hnye makan roti dn air masak shje utk alas perut.

..

Kelas hri ni sngat bising, punca ? Hikari kali ni ade di kelas mereka. Tah,sesat mne dia ni. Lgi2 Dia duduk sebelah jun. "Err,....kau boleh x duduk jauh2 ?" Soal jun mmndg hikari. "Huh? Knape pulak ? Kn,diorg semua kt sini." Jwab hikari mngjongket kn kening kanan nye. "Ahh,itu aq tahu.... Tpi,semua org pandang sini. Aq x selesa la" luah Jun. Hikari mngeluh. Diambil buku2 nye dn duduk di sebaris blkg bersama kirito.

"Asal ?" Soal kirito smbil mngunyah coklat. Curi2 makan mntg2 sensei x masuk lagi. "Tah, jun suruh aq duduk belakang" kirito hnye mengangguk. Noi dn Akagi masuk ke kelas mereka bersama. "Weh, asal korg kt dlm kelas kitorg ?" Yumi menoleh ke belakang kemudian dipndg Akagi pulak. Akagi hnye mngangkat bahu beberapa kli "tah,sensei saka yg suruh"

"Haik2,diam. Ohaiyo !" Ujar sensei saka selepas diketuk meja beberapa Kali. Semua mnjwab kemudian senyap "ohaiyo gozaimas !" Sensei saka memberi isyarat sesuatu. Semua mmndg pintu kelas. Kemudian Mata mereka mnjdi bersinar2. Ade yg jerit ade yg teruja.

Oh yey !

Akhirnye, dh sampai !

Lepas ni aq lebih kelihatan segakla !

Xsabar nye !

Bju,uniform rasmi verellyian telah pon sampai. Ape lgi ? Bising la ! Ha,xdelah. Suka la. Selalu nye mereka pakai bju biase shje. Selepas ni,lgi bergaya la mereka. (Tahu kn? Chap utk perwatakn ade pic uniform rasmi diorg. ) uniform hitam. Yg dihiasi garisan2 emas disetiap bhgian. Kain mentel yg mempunyai corak Seekor naga. Malang nye,mentel tu hnye boleh pakai bila dibgi kerja atau peperangan shje. Mohon tabah !

"Okay,sensei akan panggil nme. Ambik uniform korg kt dpan. Dh ade name di Setiap uniform. Jgn salh ambik sudh. Kang,lelaki pakai skirt" terus meletus ketawa kelas itu. Seorg demi seorg ke hdapan. Dpat shje,terus dibuka. Terdapat beberapa pin utk mereka. "Haik ! Semua dh dpat ? Jdi,mulai esok korg dh boleh mula pakai uniform rasmi" semua bersorak gembira. Hooray Hoorey !

"Boekla ! lepas ni,pasti ramai gadis terpikat dgan aq" ujar kirito. "pffft,lawakla kau ni Kirito. Xkn punya. klau ade perempuan yg terpikat pasti dia Giler "sindir Yumi. "Hekeleh, aq tahu. Kau jeles dgan aq" Yumi ketawa. "Dhla,kirito. Jeles ? Tunggu kucing bertanduk pon aq xkn jeles " Yumi mmndg kehdapan. Kirito mnjelir lidah. Kemudian senyuman terukir di bibir.

"Okay,class tamat. 3AV tunggu sbntar."Semua pljar berpusu2 kluar dri kelas. Akibat,perut yg sudh buat konsert diminta isi. "knape sensei ?" Soal noi menuju ke meja sensei. Diikuti mereka. "Lusa ni bukan ? Kita semua ke fantaliago ?" sensei saka mmndg wajah2 anak muridnye. "Haah,Lusa ni" noi mengangguk. "Tunggu,sensei dekat Padang sekolah. Bersama,kuda masing2" mereka mengangguk kemudian dibenarkn kluar.

Dikatin,tersngat la bising. Mesti,punca uniform rasmi sudh dpat. Mmg impian diorg mahu pakai uniform rasmi semasa peperangan atau melawan musuh. Ade yng tersenyum bangga, bru terasa yg dirinye adelah verellyian. Tak sabar utk memakai uniform rasmi esok.

..

Aunty meylie terjaga akibat mndengar seseorg menangis. "Cik, knape cik ?" Soal aunty meylie kepada seorg perempuan. "Esok.... esok diorg akan pancung sye" jwab dia dgan sedu. Air Mata sudh jatuh deras. "Huh ? Pancung ? Ape yg cik lakukan sampai mereka meletakkn hukuman pancung ?" Soal aunty meylie memegang besi penjara. "Sebab,tidk membyar sewa rumah selama 3 bulan. " terlopong aunty meylie. Sbb itu,shje ? Dikene pancung ? Sungguh geli bulu mata mndgar. "Sbb itu ?" Aunty meylie tidk berpuas hati. Perempuan tu mengangguk. Aunty meylie mndengus geram. Dipukul besi2 tu. Mnggunakn kuasa,malangnye tiada ape2 yang berlaku. Setiap pnjara,sudh di sihir supaya Tiada sesiape boleh guna kuasa di kawasan itu.

To be continue !

Yeah ! Another chapter ! Thank you so much guys ! For reading this story ! vote and comments please ! 😜 I'm too lazy to go school tomorrow😹
⭐⭐⭐

© Princess Verellyn : The Dark WaterWhere stories live. Discover now