Semua menunjukkn kuasa msing2. Kini giliran yumi. Yumi mnarik pemanah tersebut lalu disasarkn di kayu sejauh 10 meter. Yumi menarik nafas nye pnjg2. Mata nye berubah mnjdi warna biru. Corak di lngan nye berfungsi. Yumi melepaskn panah. Zass!!! Panah tersebut tepat kene sasaran dgan bantuan air. Yumi tersenyum. "Okay bgus"sensei saka mmndg jun pula. Jun menggegamkn tgannye sekuat mungkin. Peluh sejuk turun dri dahinye. Sensei saka mmndg jun. "Jun?"panggil yumi. Jun tersedar. Yumi mnghulurkn pemanah tersebut. Jun mngambil nye. Kini semua mata mmndg jun.
"Gomenasait,sye xde kuasa"jun menunduk 90° smbil menutup matanye. Rakan2 yg lain terkjut. Sensei saka tersenyum "jun,kamu tahu x? Klau kamu ade corak tu di lgan kamu bermakna kamu ade kuasa"ujar sensei saka "cuma kamu sendiri x tahu kuasa kamu. Xpe,nanti kita cari sama2 ek? Okay boleh bersurai. Skrg mse makan tgah hri"semua pljar. Jun hnye mnunduk. "Its okay jun. Jom kita pergi makan?"ajak yumi. Jun mngangguk. Gedebukk! Seseorg mlnggar bahu jun. "Warrihh, aq x nmpak"lelaki berambut oren tu meminta maaf sambil mnggaru blkg kepalanye "xpe"jwab jun. "Ah,hajimemashite kirito suzuto "lelaki tu mnghulurkn tgannye. "Knape nih jun?"soal yumi "jun sasaki"jun mnyambut salaman kirito. "Ahhhhhhh kirito kun?!"yumi terkjut "ahhhh,yumi san?!"kirito jugak terkjut. Jun pula jdi blur "korg berdua knal ke?"soal jun "knalla! Nila budk kuat menangis dulu2 tu"ujar yumi tnpa rasa malu. Muka kirito mula berona merah "hey,dh2 latu."marah kirito.
"Hahaha,gomen2 kau nk ke mne nih? Sorg2 je ke? Klau sorg jomla ngan kitrg"ajak yumi. "Aah,sorg2 yela aq klas 3D mne knal sape2 do"ujar kirito mngikut langkah mereka.
"Neh,jun kau ni mmg pendiam ek?"soal kirito mngunyah roti. Skrg mereka di kantin."xla,klau korg nk tahu. Dulu aq mne ade kawan. So aq jarang berckp. Thats why aq masih awkward dgan korg"jwab jun. "Tiada kawan?"yumi tidk paham. Knape tiada org mahu kawan dgan jun pulak? Jun ni cantik ape. "Hmm,kene la bgitahu jugak kt korg"jun mngeluh.
Yumi dn kirito mngangkat kening kanan mereka. Jun pon ceritakn dri A - Z "means,kau ni dri dunia lain. Tpi mse kau umur 6 tahun kau ke sini?" Ujar yumi "aah,mse tu peperangan ke 17 berlaku. Aq dtg sini pon sbb aunty aq paksa. Dia ckp okaasan aq dh nazak"ujar jun lgi "okaasan?"klini mereka mahu mngorek lgi rahsia jun"Hait, okaasan aq nazak mse tu. Jdi dia nk tgok aq buat kli terakhir"jun menatap wajah mereka berdua. "Siape nme okaasan kau jun?"soal kirito. "Narase, narase sasaki"jwab jun. Membulat mata mereka berdua. "Narase tu!"yumi terjerit membuatkn org lain mmndg mereka. Yumi tersengih. "Narase queen verellyn?"soal kirito pulak. "Tah,aq x tahu sngat pasal okaasan aq"jwab jun selmba. "Wehh,sambung cerita nnti eh? Aq kene masuk ke klas nih"ujar kirito "okay,janne"kte yumi dn jun serentak. "Jun,kita pon kene pergi nih. Selepas ni klas sejarah"ujar yumi. "Okay2,bgi aq hbiskn strawberry milk aq dulu"jun sedut air tersebut hingga hbis lalu membuang ke dlm tong sampah. "Okeh,jom"jun berjalan berseblah yumi.
Skrg mse sejarah. Sensei saka akan ceritakn ttg verellyn. " okay, verellyn ni asal nye tmpat yg aman damai,smpaila persalahfahaman antara verellyn dgan Xaryll. Xaryll ni pulak dulu elok shje dgan verellyn. Mcam tdi sye ckp disbbkn salah faham. So puak kita dgan mereka bergaduh" ujar sensei saka "klau korg nk tahu. Dulu semasa peperangn ke 17 narase sama adalah seorg queen verellyn yg sngat hebat. Semasa peperangan ke 17 dia telah membuka kunci bdan nye"sambung sensei saka "bukak kunci?"soal seorg pljar tidk faham "iye, narase sama adelah kluarga keturunan yg kuat2 dn hebat. Dia mempunyai semua kuasa. Mse peperangan tu. Dia bukak kunci bdan dia. Bermaksud dia mngeluarkn Blood Dragon dia"jwab sensei saka "Blood dragon?"mereka masih x paham "kn sye dh ckp narase sama adelah keturunan yg hebat2. So kuasa dia berbeza dgn kita. Dia juga mempunyai naga tersendiri. "Bru mereka paham. "Tpi, sensei semasa peperangan ke 17. Kita semua tahu yg bukn puak Xaryll yg serg kita. Hbistu siape yg serg kita?"soal seorg pljar. Wajah sensei saka mnjadi ketat "ianye puak zyberl." Semua pljar terkjut kecuali jun yg tidk tahu ape2
Mne x nye. Mereka tu puak jahat. Xde siape pernh kluar dri zyberl hidup2. Lgipon puak tu puak kejahatan. Semua kuasa mereka kegelapan. Tpi knape pulak mereka serg verellyn? "Sensei? Knape zyberl serg puak kita?"sensei saka merenung pljar tersebut lalu mnjwab. "Ianye sbb queen zyberl dpat tahu yg ade org lebih kuat dri dia. Sbb tu dia serang mngejut, lgipon mse tu kami semua mmg x tahu. Dn tiba2 shje ade peperangan."jwab sensei saka. Jun hnye dgar dgan tekun. Kemudian dia mmndg lngan kanannye. Corak kelabu tersebuy ditatap lama. "Hey,jun kau x tahu ke bnde ni?"sergah yumi. "Terkjut aq. Aah aq x tahu pasal nih. Aunty aq x pernh ceritakn kt aq"jwab jun. Yumi hnye mngangguk.
Semasa mereka hndak pulg ke dorm. Jun asyik pikir shje ape yg sensei saka ckp di kelas. Smpaikn dia terlnggar seorg lelaki "aduh"jun mngaduh sakit. "Jalan tu pndg dpan. Bukn nye pndg bawah"marah lelki tdi lalu prgi dri situ. "Jun,daijobe?"soal yumi "aq okay"jwb jun "dia tu Hikari Futaba Dia tu dingin jer. Sbb tu ramai org takut dgan dia. "Yumi mmndg hikari yg mahu kluar dri dorm. "Ouh,xpe2 salah aq jugak jalan x pndg dpan" jun tersenyum "ape yg kau tgah pikir kn?"soal yumi. "Pasal sensei saka ckp kt kelas tdi"jwab jun sambil membuka pintu biliknye. "Dh xpyah pikir2 kn. Dh tido esok kene bgun pagi sbb ade latihan" yumi membuka jacket uniform nye. Lalu di sangkut dlm almari.
TBC'
Sorry klau x best😢
Keep vote😋
⭐⭐⭐
YOU ARE READING
© Princess Verellyn : The Dark Water
FantasyPrincess Verellyn : The Dark Water Jun Sasaki/narase gadis kecil yg semua org mahu jauhkn diri drinye disbbkn rambutnye berbeza dri mereka. Jun berambut silver white membuatkn semua org rse pelik dgan jun. Dri kecil jun tiada kawan. smpai la makcik...