Tepat pukul 12 dh masuk tahun baru. Sekrang pukul 11. Tmpat2 berdoa pasti penuh dgan manusia. "Kau nk ikut tak ? Pergi berdoa ?" Soal jun pada shin. "Malehla. Korg jela yg pergi" jwab shin malas. "Okay" mimi memakai baju sejuknya. Penat kot ? Semalam, latihan buat kt tempat sejuk. Lntak dialah.
Pada masa yang sama,jun rase takut. Takut akan perubahannye. Dia takut,jika dia bunuh orang yang tidk bersalah. "Hey,knape ni ?" Soal mimi memegang bahu jun. "T-takde pape" jwab jun cuba tersenyum. "Aq tahu,kau dh bnyak lalui perkara-perkara yang Susah,yg mnyakitkan. Dn aq tahu,kau kuat" bibirnye mngukir kan senyuman yg manis. Tah,knape sedih pulak. Jun mngesat air mata nye yg hampir-hampir jatuh. "Dah-dah, jom ?" Jun mengangguk.
"Dh agak dh,Mesti penuh" ujarnye apabila melihat ramai manusia di tempat berdoa. Biasela tu. Jun melilau melihat orang sekeliling. Kemudian dia ternmpak 5 susuk tubuh yg sngat knal. Yang pernh mnjdi kawan baik. Lebih tepat family dia. Jun Terus menunduk. Taknak pndg orang yg telah mnyakitkan hatinye. "Jun ?" Panggil mimi. Jun mngangkat wajhnye. "Hmm ?" Mimi tersenyum. " aq rse. Aq nmpak ape yg kau nmpak tdi ?" Jun mmndg ke tanah yg penuh dgan salji. "Biarkan diorg. Aq malas nk tgok diorg" kata nye dgan dingin.
"Aq tahu,kau rindu diorg kan ?" Jun mngeluh. "Maksud kau ? Aq hnye rindu akagi. diorg ? Heh !" Air mata jun mula bertakung. Mimi menarik jun ke lorong kecil. Kemudian dipeluk. "Aq tahu beb. Aq tahu kau rindu kan diorg " Mimi menepuk2 blkg bdan jun. "K-knape ? B-bnde ni jdi...p-pada aq ?. K-klau diorg tak t-tipu aq. T-tak simpan r-rahsia ni.. B-bnde ni takkan berlaku" akhirnya air matanye jatuh. Tersedu-sedu dia cuba luah kan. "Dhla,jun. Bnde yg Lepas. Jgn diungkit" jun meleraikn pelukan. Dipndg wajah mimi. "Euw,lap la hingus kau tu" jun ketawa walaupon air matanye masih jatuh. Hingus meleleh. Mimi mngeluarkn sapu tgannye. "Nah" jun mngambil kemudian dilap. "Ish kau ni,buruk tahu muka kau mcam ni ?" mimi mngelap air mata jun.
"Mimi janji ? Kau takkan tinggal kan aq ? Kau je cousin aq. Kau je kawan baik aq,okay ?" jun mmndg tepat pada wajah mimi. "Mestilah" mereka berpelukan. "Jom ? Org dh mula balik. Kita pergi berdoa ye ?" Jun mengangguk kemudian diorg berdoa. Baru shje mereka berdua nk balik. "Jun..." Suara mndatar. Jun mmndg pemilik suara tu. "Akagi.." Terus akagi memeluk jun,erat. Jun membalas pelukan itu. Mimi hnye tersenyum. 4 orang diblkg masih tidk percaya. "Akagi. Wehh,aq xleh bernafas ni !" Marah jun. Terus Akagi meleraikn pelukan. "Aq rindu kau jun" ujarnye,laju air matanye jatuh. "Aq pon sama" jun mncubit pipi akagi.
"Jun,kitorg Minta maaf" ujar hikari di blkg. Pndgan dingin diberikan. "Sokay,aq dh lama maafkan korg" jwab nye. Yg diblkg tersenyum. "Jun,aq mintak maaf sngat2" ucap Yumi. "Sokay" senyuman diberikan. "Jun...jom ? Balik semula pada kitorg ?" Jun tersenyum. "Sorry, aq xboleh" jwab nye. "Knape ?" Akagi memegang tgan jun. "Sbb,aq xboleh tinggal kan dia. Diala satu2 nya kluarga aq" celah mimi. Jun tersenyum. "Hbis,kitorg bukan family kau ?" Soal Kirito. Jun tersenyum. Tak tahu nk balas ape.
"Jun,jom balik ? Kita kene sambut Tahun baru dgan shin" ujar mimi. Hikari terdiam. Shin ? Sape tu ?. "Okayla,kitorg balik dulu" baru shje jun dn mimi mahu pergi. Dihentikan oleh noi. "apa kata,kita sambut sama-sama ?" Cadang noi. Yg lain mengangguk. "Aq tak kesah" jwab mimi kemudian mmndg jun. "Okay" diorg tersenyum. "Sambut kt rumah aq" sambung jun.
..
Mimi berlari masuk ke dlm dulu sebelum diorg. Function ? Nk kejutkan shin yg tgah berdengkor di ruang tamu. "yah !,bgun2 !" Kjut mimi masih memakai bju sejuknye. "Huh ?" Shin masih mamai. "Bgun la, ade org dtg" laju shin bgun terus masuk bilik air.
"Masukla" pelawa jun. Diorg pon masuk dgan membawa makanan. "Hajimemashite" ujar shin. Hikari hnye balas dgan pndgan tajam. "Err..." O-okay ? Aq ade salah sebut ke ??. "Duduk la" pelawa mimi terus membuat teh panas. Semua duduk.
Ggakk ! Ggakk !
Jun duduk di sebelah kanan akagi dn Kiri shin. Hikari pndg x puas hati. " first of all, aq nk beritahu aq. Mimi merangkap sepupu belah bapa jun." Mimi mngukir kan senyuman. "Aq shin" ujarnye singkat. "Ape hubungan kau dgan jun ?" Laju hikari menanye kan soalan. "Aq kawan dia" jawab nye dgan yakin. Hikari pndg dgan tajam. Shin menelan liur kelat.
YOU ARE READING
© Princess Verellyn : The Dark Water
FantasyPrincess Verellyn : The Dark Water Jun Sasaki/narase gadis kecil yg semua org mahu jauhkn diri drinye disbbkn rambutnye berbeza dri mereka. Jun berambut silver white membuatkn semua org rse pelik dgan jun. Dri kecil jun tiada kawan. smpai la makcik...