Pengawal2 tu memberi makanan kepada aunty meylie "ni makanan" aunty meylie hnye akur lalu makan. Org di sebelah sudh tidk berselera. Lntakla perut berlapar pon, selepas ni pon dia xkn rse lapar dh. "Cik, makan la " ujar aunty meylie kemudian diteguk air tu. Perempuan tu hnye tersenyum. Kemudian dia mnggeleng. "Makan la sikit cik " perempuan tu meletakkn roti dn segelas air di tmpat aunty meylie. "Eh ?—" blom smpat aunty mahu berkata ape2. Pintu penjara dibuka seseorg.
"Bgun !" Perempuan tu ditarik. "Cik ! Lawan dia balik !" Perempuan tu hnye mnggeleng kemudian tersenyum. Air Mata menitis satu per satu. Aunty meylie memegang batang besi. "Cik !" Bang ! Pintu ditutup. Aunty meylie mendengus geram. Krekkk aunty meylie mmndg ke arah pintu. Seorg pengawal berdiri di hdapan aunty meylie. "Kau nk ape ?! Lepaskn aq la !?" Tengking aunty meylie. "Ikut aq skrg !" Ujarnye. "Tak ! Lepaskn aq !" Aunty meylie Cuba lawan. Malangnye gagal,akibat pengawal tu lebih kuat. Dengan bdan yg lemah, aunty meylie tidk dpat melawan. Hnye akur shje.
Tangan di Ikat di belakang. Dush!! Mereka mncampak aunty meylie. Aunty meylie jatuh melutut. "Beta, dpat tahu adik kau,adelah suami kepada Narase ?" ujar raja suez. "Huh ? M-mane ade !" Bntak aunty meylie. "Baik kau ckp betul2 !" Suara queen nami memenuhi bilik tu. Aunty meylie mndiamkn diri. " Jdi,ade seorg lgi peganti kluarga Sasaki bukn?" Aunty meylie menunduk. Tidk mahu mmndg wajah2 raja marsyal. "Jwab !" Jerit queen naomi. Pengawal2 di situ sudh terketar2. "Tidk tuanku. Tuanku,salah orang " ujar aunty meylie, mngelk.
"Huh ? HAHAHAHA !!" Raja suez ketawa besar membuat kn aunty meylie hairan. "Pengawal,ikat dia dekat atas kandang buaya beta" ujarnye. terkjut aunty meylie. Buaya ? Mcam mne klau tali tu x kuat dn dia akan di makn dgn buaya yg lapar itu ? "Tuanku,ampun beribu ampun tuanku. Lepaskn hamba tuanku. Hamba tidk buat ape2 pon "rayu aunty meylie masih melutut walaupon pengawal sudh mula menarik. "bgi sbb knape beta perlu lepaskn Hamba ?" Soal raja suez dgan sinis. "H-hamba tidk buat salah ape2 p-pon" aunty meylie gagap. terus raja suez dn permaisuri nami ketawa besar.
Raja suez mngetap gigi. Bgitahu shje la dimne anak Narase. Susah sngat ke ? Nk kene pancung dulu bru nk bgitahu ? Orang kanan raja suez mndekati raja suez. Dibisik sesuatu. "Ape kte tuanku seksa dia dulu. Jgn bunuh klau tidk kita rugi xdpat tahu ape2. Tuanku seksa dia sampai dia nk bgitahu" raja suez tersenyum sinis mndgar org kanannye memberi idea. "Pengawal !" 2 org pengawal tu mengangguk kemudian menarik aunty meylie.
"Tuanku ! Tuanku !" Suara itu hilg dri gegendang telinga. Hatinye begitu panas. Klau hndak pancung,rugi xdpat ape2 maklumat. Jika x pancung mmg xkn dibgitahu. Raja suez mendengus geram. "sabar,xlama nnti. Kita akan tahu jugak " ujar permaisuri permaisuri nami sinis.
..
Kirito dn noi tidk hbis2 membelek uniform rasmi nye. Lagi2 bila mentel dilekatkn di blkg. Tmpak lebih begaya. "Dh okayla, ape yg korg belek2 kn lgi ?" Yumi mmndg hairan. Kemudian dicuba sentuh uniform tu yg masih panas setelah selesai menggosok. "Aip!" Kirito memukul tgan Yumi. Yumi memuncung. "Kedut nnti uniform aq " Yumi tercenggang. Kedut ? xde mne nye kedut. Buknnye dia renyuk2 kn bju kirito tu. Yumi mnjeling kirito. "Noi !" Akagi memberi thumps up. "Kau pon same !" Noi juga memberi thumps up kepda Akagi. "Yumi,tgok ni " jun mnghulur kn mask nye.
"Wahh,bila mase kau potong bhgian bawah mask ni ? Pastu kau cat kn dgan warna hitam kemudian ade manik2 putih. Kreatif jugak kau ni" puji Yumi. "Well" jun balas dgn gedik. "mne2 ??" Akagi merampas mask tu. "Woi ! Hati2 la. Rosak nnti " muncung jun. Euw ! Gelinye dgar. "Ala,buknnye aq gigit pon " terus meletus ketawa mereka.
"Dh2,bgi balik. Noi,kita gerak ke Padang bila ?" Soal jun mmndg wajah noi yg asyik memperbetulkn mentel nye. "Pukul 12 tgah hari. Skrg dh pukul 1140" okay cun ! Ade mase lagi. "Aq kluar kjap " hikari mmndg jun. "Oii" jun menoleh "jangan lame2, nnti Susah pulak nk kene cari kau" err, dia tegur aq ? Jun mengangguk perlahan. Gua tu dituju. "Neko san ! Neko san !" Panggil jun. "Ape ?" Oh mak kau ! Mne orang x terkjut. "Neko san ni terkjut beruk jun " jun mngusap dadanye. "Ha,ape dia ?" Soal neko san. "Hari ni jun xleh dtg tau. Hari ni kami 3AV gerak ke fantaliago" ujar jun. "Hati2,negara tu berdekatan dgan marsyal " dgar shje marsyal jun menelan liur yg kelat. Herhh,seram bila dpat tahu raja dn permaisuri tu melepaskn geram dgan memancung orang. "B-baik neko san. Sye pergi dulu" jun berlari keluar.
"Jun ! Kau pergi mne ? Lgi 5 minit pukul 12" Akagi sudh bercekak pinggang di hdapan rumah sewa mereka. Lagaknye seperti seorg emak memarahi anaknye kerana balik lmbat. "Sorryla " jun mencari nafas. Penat berlari. "Dh,cepat !" Jun mengangguk kemudian berlari ke kandng kuda. "Hye, hibiki !" Jun melambai tgan ke arah rakan sekelas yg duduk rumah sewa berdekatan. "Hye,jun ! Hati2 ke fantaliago!" Jun mengangguk.
Uniform lengkap di Bdan. Mask juga dimuka. Portal dibuka oleh sensei saka. Kuda mereka bergerak ke portal tersebut. Cahaya yang terang membuatkn Mata mereka silau. Mereka membuka mata mereka. Terus perkataan wow keluar. Sungguh meriah walaupon festival nye esok. Dgan belon di merata tmpat. Ramai orang yg sdg berlatih utk festival esok. Mereka menaiki kuda di jalan sehala tersebut. Mulut tidk lepas dgan perkataan wow. Mereka sampai di pintu istana,sngat besar.
Pengawal2 di situ mnghalang mereka masuk. "Kami dri verellyn" ujar sensei saka. Pengawal tu mmndg sesama sendiri kemudian dibenarkn masuk. Kuda mereka diikat di pokok. Masuk shje di dlm istana. Semua terlopong dgan dewan yg besar. dinding bhgian atas diperbuat dri emas. "Ye,boleh sye tolong ?" Soal seseorg lngkap dgan tuxedo dn mask. Dri wajhnye boleh tahu yang dia sngat tmpan. "Kami bertujuh dri verellyn utk memantau kawasan festival" lelaki yg memakai mask tu mengangguk lalu berjalan ke suatu tmpat. Mereka hnye membuntuti.
"Tuanku" lelaki tu menunduk kemudian mmndg group 3AV. "Ouh,dh smpai pon. HAHA" seorg lelaki berbaju emas berdiri smbil menepuk2 tgan nye. Group 3AV lantas menunduk. Dgan berpakaian yg sngat mahal tentu dia la raja itu. "Knal kn ini raja yuo" lelaki tdi mngenalkn mereka dgan raja yuo. "Jdi kamu semua ni la 3AV dri verellyn tu? Wahh,bgus2 ! Sye suka !" Raja yuo membetulkn mask nye yg bergerak. "Jdi,mulai esok awak akan memantau seluruh kawasan festival. Jdi tolong buat kerja dgan bersungguh2 !" Nada nye meninggi. Mereka tersentak lantas terus mengangguk. Mereka semua mnyewa di sebuah hotel. Sementara, itu mereka di lobby. Sensei saka membawa sesuatu.
"Okay,sensei dh lengkapkn. Tidk boleh ubah2. Disbbkn festival ini besar,jdi mungkin korg akan berseorangan. Okay,sini kirito. Sini pula akagi. Noi pulak di sini. Jun disini. Last hikari dn Yumi di sini " tercenggang mereka. Besar sungguh festival ni. Yumi dn hikari mjaga kawasan agak berdekatan. Ianye penamat kawasan festival. "Okay,faham ?" Mereka mengangguk akur. "sensei,boleh x nk round2 kawasan festival ? Alang2 beli2 jugak ?" Soal Akagi mngangkat tgan. "Boleh,tpi xleh lama2. Nnti pasti raja yuo marah" laju shje mereka mengangguk.
To be continue !
Yeah ! Finally,an update ! After this,Yumi and hikari have a secret that no one know. And, jun found about their secret !? Oh no! (Geli giler,haha). keep vote and comments !
YOU ARE READING
© Princess Verellyn : The Dark Water
FantasyPrincess Verellyn : The Dark Water Jun Sasaki/narase gadis kecil yg semua org mahu jauhkn diri drinye disbbkn rambutnye berbeza dri mereka. Jun berambut silver white membuatkn semua org rse pelik dgan jun. Dri kecil jun tiada kawan. smpai la makcik...