"Bukn kah!? Ibunda sudh cakap! Jgn bermain dgan anak org miskin tu! Taraf dia dgan kita jauh beza!" Ujar ibunda nye dgan amarah. Air matanye hnye turun dgan pantas tnpa berbunyi. " ha,Skrg nk nangis pulak?! Sudh! Pergi masuk bilik!" Arah ibunda nye. Ayahanda nye bru shje turun dri bilik. "Tuanku!, maafkn patik tuanku! Tetapi, emas yg tuanku mahukn Itu diambil oleh raja yuo " dia mensujud dihdpan mereka. "Ape!? Mcam mne bnde tu boleh berlaku huh!?" Raja itu pon mngambil pedang pada pinggang pengawal tu lalu terus pancung kepalanye di situ. Anak nye yg nmpak hnye diam shje smbil menangis. Bukn impianye,mahu melihat org dibunuh dihdapannye. Siape shje tidk takut bila org dibunuh dihdapan Mata mereka?
"Huh!?" Hikari tersedar dri mimpinye. Nmpaknye hari sudh siang. Jdi dia tidur dri ptg hinggala keesokanye. Hikari mngintai ke luar. Nmpaknye jun dn Yumi sudh pon kembali. Noi berjalan menuju ke khemah hikari. Cepat2 hikari,ke tilamnye. "Futaba san,bgun. Kita akan ke rumah sewa skjap. Kemudian, pulg ke verellyn semula" noi mngoncangkan tubuh hikari. Hikari buat2 tersedar. "Huh?,okay" hikari mnyiapkn barangnye. Saat matanye terpndang mata jun. dia melarikn ketempat lain. "Terima kasih,sbb tolong kami. aq harap dpat jumpa korg lagi suatu hari nnti" saito berjabat tgan dgan mereka semua. "Kami pon same" jwab noi tersenyum.
"Then,sayonara" mereka semua tunduk sebelum pergi dri situ. "jun,kamu pergi mne huh?" Mata sensei saka tajam mmndg jun. "err,jalan2?" Jwab jun. Sensei saka masih tidk puas hati. "Dh,sehari kita akan rehat di sini. Esok kita akan balik verellyn semula" mereka hnye mengangguk shje. "Ahh,sudh lame x Mandi" Akagi merendamkn bdannye di dlm kolam air panas. "Kn" jun dn Yumi jugak. " kau dgan futaba kun mcm mne?" Soal Akagi mmndg wajah jun. Jun melari kn pndgan. "Mcam mne? Maksud kau?" Soalnye pula. "Xde ke ape2 yg berlaku antara korg?" Soalnye lgi. "Pfft,Lawak ape yg kau cakapkn ini?" Jun fake laugh. "Eleh,yelatu" Yumi mncelah. "ahhh,ape2 jela. Ouh ye aq bru perasan yg Akagi ckp dgan kita aq kau" jun mmndg wajah Yumi kemudian mmndg wajah Akagi pula. "Aah en" Yumi mmndg Akagi. "Noi kun,bgitahu yg korg x beberapa suka aq panggil camtu. So,aq panggil jela mcam biase" jwab akagi. Kemudian riak wajahnye mahu menangis. Air Mata turun "k-kenape nih?" Soal Yumi dn jun kalut. "gomen neh? Buat korg rse x selesa pulak" Akagi merapatkn 2 belah tgannye. "Err,iye2. Jgnla sampai nangis mcam nih" Yumi memegang bahu Akagi. Akagi mngelap air mata di pipinye.
"Neh,Yumi. Kau ape cite pulak?" Jun mnyiku2 lngan Yumi. "Huh? Maksud kau?" Yumi mngangkat kening kanannye. "Aq dgar,yg Kirito naik giler Bila kau hilg😆" jun menaikkn keningnye beberapa Kali. "Well,biaselah. Aq kn popular. Jdi mesti semua org risaukn aq" jwab Yumi selmba. Jun dn Akagi mula berbisik. "Dia pikir dia flawless la tu sampai org lain nk risaukn dia?" Bisik jun. "kn kn" Akagi mngiakn shje. "Woi!" Yumi memukul air panas tersebut membuat kn percikan. "Hehe,gomen2" mereka tersengih.
...
"Ahh,bosanla. Kita dh sampai verellyn" rungut jun. "Xpe,jun. Nnti klau aq ngan noi balik skyland. Kau ikutla kitorg" ujar Akagi smbil makan coklat. "Wahh,boleh ek?" Jun mngeluarkn jari manis nye. "iye" Akagi mngeluarkn jari manisnye jugak. "Ahhh,mula dh. Hri2 seperti biase. malasnye nk masuk kelas" jun mngeliat sebelum mngikat tali kudanye. "Ahh,xde malas2. Ingat,masuk kelas tahu" sampuk sensei saka. "Opss,haha. " jun menutup mulutnye. Yumi pon tersengih. Bru dia ingat dia mahu ponteng kelas juga. Sensei saka terlebih dahulu memberi amaran. "Dh,rehat. Lepas tu esok jgn lupa dtg kelas" sensei saka mmndg jun lama kemudian mmndg wajah2 3AV yg lain. Jun tersengih lgi.
Jun terlmbat bgun seperti biase. "Ah,sudh!" Jun memakai kasut nye kemudian lari. "Xguna2. Yumi pon satu x kjut aq" smpat jun mnyalahkn Yumi. "Jun!" Panggil seseorg. "Aduhh,sape lgi ni" jun mmndg nyampah melihat org yg memanggilnye. "E-ellen sama!" Terkjut jun melihat Ellen sama yg sentiasa serious jika dgn org baru. "Klini,giliran aq yg ajar kau. Esok seperti biase. Tmpat same" ujarnye sebelum pergi dri situ. Ellen Sama top ke 4 verellyian. Siape shje yg x knal. Dia mempunyai kuasa unsur tanah. jun mngeluh. Ingat bru balik dri skyland ni nk berehat2 dulu. Tpi lain pulak jdinye. Jun berlari ke kelas. Sampai di Klas. Semua mmndg nye seperti dia bru lepas membunuh seseorg. "Jun...." Sensei saka mngetap giginye. "Maafla,sensei. Tdi ellen sama panggil sye" jun membuat muka comel. "eiii,kcik besar kecik besar je sye tgok awak ni tahu x. Dh pergi duduk" arahnye. Jun tersengih lalu duduk di sebelah yumi. Jun mnjeling "pfft,beb. Sorryla. Aq dh kjut kau je yg x nk bgun" jun hnye membuat muka menyampah.
...
"Hikari kun! Knape dgan tgan awak!?" "Awak tercedera ke!?"
Jeritan2 pljar perempuan mula bising di kantin academy. Yumi,jun dn Kirito naik menyampah dgan jeritan2 tu. "Erghh,xde selera do nk makan" kirito meletakkn chopstick nye di atas meja. "Chill,kau kene dgar jeritan ni lgi 2 Tahun. lepastu dh xde dh" ujar Yumi kemudian ketawa kecil. "Asal,popular sngat dia tu huh?" Kirito xpuas hati. "Haha,mnela aq tahu. Tah,celah mne yg diorg suka sngat. Aq tgok dia same je ngan kita" ujar jun. "Kan!" Jwab Yumi dn Kirito serentak. "Dia, ade mata. Telinga,hidung,mulut" sambung jun lgi. "Woi,gosip ape tuh?" Noi join diorg Sekali. "Ni ha,tgah ckp pasal futaba tu." jwab Kirito. "Ouh,knape dgan dia?" Soal noi. "Weh,cerita kn utk dia" Kirito sudh malas mahu cerita kn. Yumi cerita kn semula. "ouh,hmm..Aq pon x tahulah. Mungkin, sbb muka dia kot. Well...dia boleh tahan handsome" ujar noi. Kirito mmndg noi . "klau mcamtu, aku pon popular la jugk en? Aq kn hensem" Kirito acah2 handsome. Yang lain sudh pon tersedak. "ape seyy,korg ni" mereka tergelak.
Tbc
Vote
⭐⭐⭐
YOU ARE READING
© Princess Verellyn : The Dark Water
FantasyPrincess Verellyn : The Dark Water Jun Sasaki/narase gadis kecil yg semua org mahu jauhkn diri drinye disbbkn rambutnye berbeza dri mereka. Jun berambut silver white membuatkn semua org rse pelik dgan jun. Dri kecil jun tiada kawan. smpai la makcik...