7🍗

3.1K 170 2
                                    

"Eh,jun?"sensei saka menuju ke arah lelaki tdi yg mndukung jun. "Knape dgan jun nih?"soal sensei saka. Sensei saka juga merupakan doktor di sek. "Demam kot"teka lelaki tu. "Hikari,bawak dia di atas katil tu"arah sensei saka. "Haik"akur hikari lalu meletakkn jun di atas katil. "Jun demam teruk nih. Hikari awak boleh balik ke dorm semula. Jun biar sye yg jaga"ujar sensei saka. "Okeh" hikari berjalan kluar. "Jun2,mcam mne la kau boleh demam nih?"sensei saka meletakkn tuala basah di atas dahi jun.

...

"Uishh!"jun tersedar dri mimpi nye. "Haishh,aq bru nk makan kek red velvet terus aq bangun"jun mngetuk kepalanye. "Dh sedar?"soal sensei saka bru bgun dri tidurnye. "Eh? Sensei? Knape sye ade kt sini?"soal jun memekirkn ape yg berlaku smlam. "Eh? Xkn x ingat? Smlam kamu pengsan kt tepi blok dorm perempuan"ujar sensei saka. "Eh??"jun mahu mngingatkn balik. "Klau x ingat. Xpelah, dh pergi la balik ke bilik kamu. Kjap lgi ade kelas bukn?"terus jun ingat dia ade klas. "Aahla sensei"jun memakai kasutnye. "Ingat eh? Dtg kelas sye"jun smpat jwab sebelum kluar dri bilik kesihatan.

Sampai shje di biliknye "wehh,jun! Kau pergi mne do malam tdi? Asal x balik bilik?"soal yumi risau. "Gomen2,aq demam malam tdi so aq ppergila bilik kesihatan. Tpi demam aq dh baik"jun menunjukkn tanda peace di tgan nye. "Eii,Kau nih. Dh2 pergi Mandi"jun terus mncapai tuala mandinye.

...

"Jii San look. Beta dh buat black poison mcam dalam buku tuh"ujar queen naomi. "Suggoi,tuanku! Kli ni tuanku mesti dapat bdan dia"kte jii San sambil mnundukkn bdannye. "mestilah,setelah black poison ni terkena pde darah nye. Bdannye akan beta control dn bunuh semua puak verellyn. HAHAHAHA!"ketawa queen naomi. "Tuanku! Askar kita masih x cukup"ujar seorg pengawal berperisai lengkap hitam. "tidk mengapa, x perlu terburu2"jwab queen naomi. "Jii san, Esok beta akan ke skyland. Sediakn kereta kuda terbg"arah queen naomi sambil mnyilgkn kakinye. "Baik tuanku!. Tpi ape yg tuanku nk buat di sane?"soal jii San. "Beta nk ke rumah pakcik beta. Nak ambil sesuatu"jwab queen naomi "baikla tuanku,izinkn patik beredar"naomi hnye mengangguk lalu jii San kluar dri bilik tersebut.

Jii san berjln menuju ke pengawal2 istana zyberl. "Esok,sediakn kereta kuda terbg. Queen naomi nk ke skyland"ujar jii San. "Baik tuan!"jwab pengawal tu lalu pergi dri situ. Jii san menuju je bilik khas nye. "Haiwan2 Ku syg"panggil jii san dgan Nada yg agak mngerunkn. Haiwan2 di dlm bilik tersebut semua ketakutan. "Baiklah,kli ni kita mulakn dgan kuda dahulu ye?"jii san mnyuntik seekor kuda hitam. Kuda hitam tdi berubah mnjdi jahat. Matanye berubah mnjdi merah. "Bgus!"jii san mnyarung kuda tersebut dgan tmpat duduk. "Haishh, air kegelapan jugak sudh mula kurg. Baik aq bgitahu pada queen naomi"jii San yg sudh berumur tu berjalan pntas ke bilik queen naomi. Setelah diketuk dn diberi arahan suruh masuk. Jii San menunduk hormat. "Tuanku, air kegelapan jugak sudh mula kurg"ujar jii San. "Tidk mngapa. Esok beta akan ke skyland. Di situ jugak kita pergi ambil"jwab queen naomi. "Baiklah,tuanku. Izinkn patik beredar dahulu" jii san kluar semula dri bilik queen naomi.

Keesokkan harinye queen naomi bersiap lalu kluar dri bilik diiringi dgan dua pengawal di blkg. "Selamat pagi,tuanku"jii san menunduk lalu membuka kereta kuda tersebut. Naomi hnye masuk tnpa mnjwab ape2. Kereta kuda tu pon bergerak. "portal bukak!"seorg pengawal yg membawa kereta kuda tersebut membuka portal. Kuda yg berjalan tdi mula terbg apabila dia memasuki portal tersebut. 15kemudian mereka sampai di skyland. Negeri dimane sentiasa aman damai. Dn mempunyai penduduk berkuasa yg berbeza. Kereta kuda tersebut berhenti di kawasan hutan yg tebal. "Ouh,tuanku! Sini2!"panggil seseorg disebalik semak. Queen naomi turun dri kereta kuda lalu mendekati lelaki tdi. Jii san ikut queen naomi dri blkg."ape hajat naomi ke sini?"soal lelaki yg sudh beruban itu. "kami kekurangan air kegelepan"jwab queen naomi. "Ah,okay2 mari ikut patik"lelaki tdi membawak queen naomi ke suatu pintu di dlm gua yg agak besar. Mereka masuk ke dlm gua tersebut. Bunyi org mnggali kedengaran dgan jelas sambil suara org mnjerit. Mereka bertiga turun melalui tangga yg telah disediakn. Mereka betiga pon sampai ke bawah tanah. "5 tong air kegelapan siapkn! Dn bgi kepada dia"ujar lelaki tu kepada seseorg pekeja nye "baik tuan!" Lelaki tdi menuju ke queen naomi semula. "beta perlu ckp sesuatu, jii san tunggu di sini"jii san hnye akur. Lelaki tdi dn queen naomi hilg di pndangan.

"Aq ade buat black poison. Tpi,aq rse racun dia x beberapa kuat. Kau tolong tgokkan"hulur queen naomi sebotol air berwarna hitam. Lelaki tdi hnye mmndg hairan. "aq nk tanye. Knape,Kau buat black poison nih? Ade sape2 ke Kau berdendam?"soal lelaki tu. "Iye,Narase ade anak. Dn skrang dia yg mnggantikn Narase" terbeliak mate lelaki tdi. "Huh? Kau ckp ade sorg lagi keturunan Sasaki?"soal lelaki tu "yelah!"jwab naomi. "Hah,patutlah. Okay kjap2 aq check"lelaki tu masuk ke dlm biliknye. Beberapa minit berlalu dia kluar dgan botol yg same. "Nah,hati2 tahu! Sekali kene pada kulit Kau. Bnde ni brainwash kau punya otak."lelaki tu tersenyum sinis. "iye"queen naomi mmgambil botol tu semula. Lalu naik ke atas. Jii san sedg menunggu smbil 5 tong air kegelapan sdg diltakkn di dlm kereta. Kereta kuda tu pon pergi dri situ. Seperti tdi kuda itu terbg.

...

Jun berlari masuk ke kelas. yumi sudh pon pergi itupon jun yg suruh. jun smpai di kelas. "Ahh,aq lmbat!"ujar jun apebila melihat semua pljar klasnye sudh tiada. "Ni mesti mereka semua dh Kat Padang!"jun berlari ke Padang. Kelihatan semua pljar kelasnye sdg memanaskn bdan. "Jun,knape lmbat?"soal sensei saka lalu mngetuk kepala jun. "Ahh,ittai2. Maaf sensei. Lmbat siap tdi lmbat mandi"jun merapat kn tgannye. "Haishh,lain kli jgn lmbat lgi. Dh cepat!"ujar sensei saka.

Tbc
Vote
⭐⭐⭐
Hey,guys I already started my new fantasy story👏👏😅 but, i think i will publish about 4-5 month? Later? Or not?😹 well,this story on going. And it still a long journey for jun and her teammates 3AV😹 hahaha, by the way keep voted and thank you guys! Sorry for the who follow me. My wattpad is killing me right now! Its annoyed me right now! It cant follow back. I'm so sorry guys.😢

© Princess Verellyn : The Dark WaterWhere stories live. Discover now