"Aq tertanye2. Tmpat kita ni xde raja ke? Queen?" Soal jun. "Actually, ade. Tpi dia hilg 10 Tahun dulu. Dn sejak itu kitorg panggil moyang kau queen" jwab Yumi. Noi berkerut dahi. "Moyang?" Mereka bru perasan. "Xde papelah. Abaikn" jun fake laugh. "Wehh,ape nih. Kita kn satu group? Xpyahla nk secret2 sngat" ujar noi. Jun ketawa. "Nnti aq bgitahu la. Malam ni" jun masih ketawa. "Dh2,lepasni aq ade kelas. Bye" Yumi terdahulu membuang plastik makanannye. "Wehh,tunggu la" jun ikut di blkg. Tinggal la yg lelaki shje....
"Okay,malam ni. Aq akan bgitahu semua rahsia. Xde simpan2" ujarnye dgan penuh keyakinan. "Klau ye pon,xpyahla ckp mcam tu. Dh mcam perdana menteri dh" Yumi naik menyampah. Akagi ketawa di birai katil. "Ooo,kau ketawa ehh" jun mnggeletek Akagi. Akagi mula gelak kuat sambil tgannye dipgg perut,geli. Jun berhenti. "Dh2, penat aq asyik gelak" ujarnye kemudian mmndg akagi dn Yumi bersilih ganti. "Hmm???" Yumi mmndg hairan. "Korg tahu kn? Yg korgla family aq Skrg. Sbbkn korgla,aq mcam ni." Ujarnye kemudian tersenyum manis. "Wehh,asal ni" Yumi mula mnghampiri jun. " kemudian dia memeluk bahu jun. "Xdepapelah. Kjap lgi turun tahu" jun meleraikn pelukkan kemudian dia turun ke bawah.
"Okay2,Skrg ni kita sbgai satu family yg baru. Xpyahla nk bersecret2 sngat. Jdi malam ni aq nk bgitahu korg semua secret aq" ujar jun. semua yg di situ hnye memasang telinga. Hikari jugak. Cuma dia tidk mmndg jun. Sebalik mmndg lntai shje. "Okay,mula2 Sekali. Aq nk bgitahu pada korg yg aq anak Narase sama" Akagi terkjut. Yg lain jugak. "Wehhhh wehhh wehhh, kau anak idola aq?! Oh my guli!" Ujar Akagi smbil memukul2 jun. "Argh argh! Sakitla" jun menggosok tgannye akibat dipukul oleh Akagi. "Gomen2, tpi aq xleh percaya do" Akagi teruja. "Maksud kau? Kau anak Narase sama yg top 1 verellyian? Kau pengganti dia?" Soal noi pulak. "Ya,aq anak dia. Yg pengganti tu aq x tahu" jun mnggeleng kepalanye. "Jdi kau berbeza dgan kami?" Soal Akagi utk kepastian. "Mungkin..." Jun mngeluarkn kuasanye. Diimbangkn kuasa api dn angin. "Setakat ni,aq masih bljar lgi" smbung jun. "Bahaya ni,klau ibunda dn ayahanda tahu. Pasti mereka akan bunuh dia" bisik hati hikari. "Jdi kau ade kuasa ape je?" Soal Yumi. "Air,tanah,api,angin dan—" hikari memotong "darah" semua mmndg tepat ke arah hikari. "Aah" jun larikn pndngan kemudian mengiyakn shje. Hikari pergi dri situ. Yumi hnye mmndg hikari pergi. Dia syak kn sesuatu.
..
Jun bermain dgn batu2 kecil. Ellen sama pon mncul di kawasan air terjun tu. "Okay,mulai hrini aq akan ajar kau" ujar Ellen sama. "Haik" jwab jun. Tidk selesa dgan Ellen kerana keserious nye.
..
Jun baring di bawah pokok yg rendang. Latihannye sudh tamat. "Giler berat,kene guna kekuatn nk angkat tanah2 tu supaya tanah2 tunaik" rungut jun. "Chill,bnde biase kau kene bljar" terkjut jun. "Uwaaa,neko san!" Terkjut beruk dibuatnye. "Dhlame kau x dtg gua tu?" Soalnye smbil mnjilat2 kaki nye. "aah,sbb sebelum ni aq kene ke skyland." neko hnye mengangguk shje. Jun terdiam. "Neko san... Marsyal tu negara ape?" Soalnnye membuatkn neko diam beberapa saat. "kau,jgn berani nk ke sane. Atau kau bgitahu edentiti kau dekat negara tu" neko memberi amaran. "Knape? Knape dgan negara tu?" Jun mula duduk. "Negara tu, dia bersepakat dgan queen naomi. Lebih senang queen marsyal tu adelah kakak kepada queen naomi. Peperangan ke 17 ni semua queen naomi dn raja2 marsyal yg racang. Sbb nk menamatkn keturunan Sasaki ni" hujah neko pnjg lebar. Jun hnye akur. "Kau kene tahu,raja2 marsyal tu x berhati perut. Bila diorg stress diorg membunuh. Sdgkn org yg xbersalah pon dia bunuh tnpa belas kasihan" sbung neko lgi. "Jdi,ape otousan aq berkerja dkat sne?" jun mmndg tepat ke arah neko. "Otousan kau bukan kerja kt situ sbb kerja. Tetapi,dia mncari maklumat ttg raja marsyal. Tetapi, lain yg jdinye" jun mngeluh. Sedih,dgan pemergian otousan dn okaasan nye. "Aq nk kau hati2 dgan futaba hikari" jun menaikkn wajahnye "knape pulak?" Neko mmndg tajam kearah jun. "Aq x sedap hti dgan dia. Mcam ade sesuatu shje yg akn berlaku" jun hnye Mengangguk. Jun bgun dn menuju ke gua tu. "Neko san,bila kau ckp ttg tdi. Ia,membuatkn semngat aq lgi kuat utk bljar! " ujarnye dgan penuh smgat. "Ha,dh tu. Cepatla2 kau mahir dgan semua kuasa2 kau ni" jun muncung. "Aq ttahula-_-" mereka menuju ke gua tmpat rahsia bgi kuturunan Sasaki.
"Neko san,ape bnde ni? Mcam tgah menari je? Hiyarghh" jun sebok menari tah pape. "Buknlah-_-, tu adelah skill pedang dri Akame sama" jun terus berhenti menari. "Errr,gomen" jun tersengih. "Pilih pedang mne yg kau nk?" Tiba2 dinding tu bergerak dn mngeluarkn lgi satu dinding yg penuh dgan pedang. Jun ambil shje yg mne2. Muncul org kayu dgan pedang kayunye. "Heyyy,neko san. Mne adil dia pakai kayu. Aq pakai pedang" jun tunjuk. berlgak. "kau blom tahu lgi kehebatan, org kayu aqla" neko san tersenyum sinis.
Pakk!! Pakk!! Pakk!!
Satu serangan dri org kayu tu dpat dithan oleh jun. "Fuhh,haha. Boleh tahan kuat dia nih" jun mncari nafas. Bahunye terasa berdenyut2 akibat dipukul oleh org kyu tdi. "Hiyarghh!" Jun melibaskn pedangnye ke arah tangan org kayu tu. Pak!! Tgannye patah. kemudian, jun mencucuk pedang tu tepat ke arah perut org kyu tu. Jun mncari nafas. "Hah!, aq mng!" Jun terduduk. sungguh laju pergerakkn org kayu tu. "Aq dhcakap dh. Jgn pndg rendah pada org kayu aq" jun memberi signal okay. "Chill,baru satu. Ade bnyak lgi nih."Jun mngangkat muka. "Ne? Nnti2la" jun mahu berehat " Itu sbb,jgn kau perlekehkn skill Akame sama." neko san mendekati jun. Tiba2 muncul sabuah scroll di sebelahnye. "nah,kau bce. Pastu kau berlatih" jun mngeluh.
...
"Jii san,sediakn portal ke marsyal. beta perlu ke marsyal dgan segera" jii san menunduk kemudian terus sediakn kereta kuda dn 2 org pengawal yg major dlm magic. "Silakn,tuanku" jii san membuka pintu utk queen naomi. Queen naomi berjalan sambil mngangkat sedikit gaun ungu gelap nye. Kereta kuda itu pon bergerak. Seorg dri pengawal tu membce mentera kemudian terbukala sebuah portal.
Tbc
Vote
⭐⭐⭐
Hye,guys! Maybe,this is the last one I update for this week. Maybe,okay. Because ,sye akan pulg ke kampung utk mnyambut buln puasa yg terakhir dn mnyambut hari raya aidilfitri! Terima kasih,bnyak2 sbb sudi membace fantasy story ni. Sye akan bgi clue utk pertgahan cerita ini. Dn sye mngucapkn Selamat Hari Raya Aidil Fitri!💞 Happy Eid Mubarak Guys! See you in the next week💕...
Hye,ha. Nk bgi clue utk pertgah cerita ini. Maksudnye part yg akan dtg la🔥
1) aunty meylie akan ditgkap. (huh! What!😡)
2) Yumi syak sesuatu pada hikari (agak2 ape yeh?)
3) Jun akan kluar dri Group 3AV (ape!!!??)
4) hikari akan hilg utk seketika (haishh,ape dh jdi nih?)
Okay tu je clue2 utk part yg akan dtg🔥
Happy Fasting & Happy Eid Mubarak guys!👀🔥
YOU ARE READING
© Princess Verellyn : The Dark Water
FantasyPrincess Verellyn : The Dark Water Jun Sasaki/narase gadis kecil yg semua org mahu jauhkn diri drinye disbbkn rambutnye berbeza dri mereka. Jun berambut silver white membuatkn semua org rse pelik dgan jun. Dri kecil jun tiada kawan. smpai la makcik...