Siape shje tidk penat bukan ? 2 hari berturut2 kerja,sngat. Kalini tiada sesiape yg bergerak. Hnye baring di atas katil yg empuk smbil Mata dipejamkn.
"Aq x sedap hati la sejak kebelakangan ni " monolog hati jun. Mmndg siling kayu,kosong. Dipndg Kiri kanan. Akagi dan Yumi sudh lena dibuai mimpi. "Aunty. Jun rindu aunty" ujarnye sebelum terlena dibuai mimpi jugak.
"Neko !! Neko !!" Muncul neko di luar pagar besi itu. "Kau nak ape rize ? " Soalnye sudh penat berjumpa dgan rize. "Kluarkn aq ! Aq perlu bunuh diorg !" Ujarnye dgan amarah. "Rize! Tolong bertenang. Kau bgitahu aq. Mcam mne? Mcam mne Kau nk bunuh diorg dgan jun masih lemah !" Rize tersentak. "Aq tidk kesah ! Yg aq tahu aq nk bunuh sial tu !" Neko sudh tidk tahu mahu buat ape. Nasib baik pagar besi tu kuat. "Kau,jgn sampai aq guna kn dia !" Tengking rize. "Jgn Kau berani ape2 kan jun !! Dia masih lemah !! Tidk sekuat Narase sama!! Ingat tu !!" Neko hilg dri pndngan. Rize mendengus geram. Tunggu Kau !
"Ahhh,sungguh bosan. Dh nk balik verellyn ke? Ala,xsyokla" Yumi masih baring di atas katil. "Klau camtu. Kau duduk sini. Kitorg balik" akagi mnyampuk. "Xnk aq duduk sini seram." Mereka tergelak. Bangg!! "Oh Mak Kau meletop Sana sini" akagi melatah. "Urgent ! " ujar sensei saka. "Ape maksud sensei ?" Soal jun. "permata Raja Yuo dicuri !" Terlopong mereka dibuatnye. " huh !???" Sensei saka mngelap peluh di dahi. "cepat ! Kita bersiap ke Istana !" Mereka mengangguk laju.
..
"Beta, tidk percaya ! Siape yg berani curi permata yg bernilai dri beta !!" Amarahnye sudh membuak2. Sudh tidk tahan. jika dijumpa siape yg mncuri pasti terus dipancung ! Sudh tiada belas kasihan ! "Sabar tuanku, kami pasti akan cari Siape dalangnye" ujar pembantu nye. "Mne permaisuri lena?" Soalnye mula tenang. Bila diingat ttg isteri tersyg. Hati mula tenang. "Permaisuri Lena sedang dalam perjalanan pulg ke fantaliago" jwbnye dgan tunduk. Raja yuo duduk di kerusi empuknye. "Klau camtu,kamu boleh kluar." Pembantunye,tunduk kemudian mahu kluar. "Ouh,tuanku. Sye sudh mnghubungi 3AV. Dia dlm perjalanan ke istana utk membantu" raja yuo hnye mengangguk. Kemudian pembantu nye kluar. Permata yg sngat bernilai bginye sudh dicuri.
"Tuanku! Kami sedia membantu tuanku !" Sensei saka menunduk hormat. Mereka juga. Klini raja yuo tidak seceria seperti selalu. Dia hnye mndiamkn diri. Walaupon isterinye sudh pulang,permaisuri Lena.
"Bila bnde ni berlaku ?" Soal hikari. "Kami tak pasti. Tuanku cakp yg dia bgun shje dri tidur terus sudh tiada" jwab seorg pengawal. Mereka memikir lagaknye seperti seorg penyiasat. Akagi sudh tidk sedap hati. "Adekah org yg same ? Yg buat ni ? Aq pasti mereka yg buat ! Klau tidk ape tujuan mereka mnculik aq ??" Monolog hati akagi. "akagi ?" Noi mnyentuh bahu akagi. Akagi tersentak "y-ye ?" Noi mmndg hairan. "Kau knape ? Okay tak ?" Soalnye. Terpancul sifat caring nye. "T-takde pape" jwab akagi laju. Terus mgelk disoal noi dia berlari menuju ke jun dan Yumi. "Knape dgan akagi tu ?"
...
Bushh !! Bushh !! Bushh !!
Kulit bdannye sudh kemerah merahan. Tunggu,terkoyak shje. air matanye tidk hbis2 turun. Sungguh perit. dia tidk tahu,ape salah dia ? Knape dia dibuat smpai begini. Dia tau,yg mereka ni mahukn jun. Anak Abang nye. Tetapi dia ttp berdiam diri. Tidk mahu beritahu. Ini satu amanah yg diberikn oleh Narase sama. Dia perlu jaga jun. kulit2 blkg bdannye terasa sudh terkoyak. Aunty meylie terkulai di atas lantai yg sejuk itu. dia tidk mampu bergerak. "Sungguh,aq kene kuat"
..
"Baka!!!! Aq suruh kau curi dan jgn tinggalkn jejak !!! Dn Skrg Kau tinggal kn jejak !! Kau tgok tapak kasut Kau !?" Kolar konco2 nye di tarik. Mereka menunduk. Sungguh mnyeramkn wajah boss nye bila marah. "Haishh !! Kau rosakkn plan aq shje !! X berguna langsung !!" Dia mncmpak lelaki tu ke dinding. Lelaki tu mngerang kesakitan. "Tpi,boss. Kami ttp dpat permata tu" dia menunjukkn ke arah permata di atas meja kayu. "Itu aq tahu. Aq dh dpat ape yg aq nak. Masalah nye,klau Kau dpat permata tu pon. Kau terlepas ke ? Diorg x tgkap Kau ? Dgan korg tinggalkn jejak dgan jelas!!" Marah nye sudh membuak2. Lelaki tdi tidk berkata ape2 malah hnye menunduk.
..
"Aduhh"akagi memegang perut nye. "Kau okay ?" Yumi memegang bahu Akagi. "Aq okay. Cuma,mungkin jahitan kt perut aq ni terbukak kot. Sbb aq bnyak bergerak" luahnye. Kemudian duduk di atas kerusi. "Tula,aq dh cakap. Xpyah nk tolong. Tpi Kau degil" Yumi mencuit hidung akagi. Akagi ketawa kecil. "Aq nk tolong jugak" bibir dimuncungkn. "Suka hati kaula. Tpi,xpyah gerak sngat. Okay ?" Akagi mengangguk faham. Haihh
"Ape bnde tu ?" Monolog hatinye. Apebila melihat kekotoran di tingkap bilik tidur raja yuo. Akagi merapatkn diri dgan tingkap itu. Dh agak dh ! Lelaki yg mencuri itu pasti masuk melalui tingkap ini dn kluar mngikut tingkap ini jugak. Aq patut turun. Dan siasat. Tpi,Yumi.... Akagi mmndg Yumi dan jun yg masih mncari sesuatu. Ahh,xpe. Aq boleh lakukan !
Akagi turun dri tingkat 3 itu. "Berani betul org tu. Sanggup pnjat tinggi2 ni" ujarnye perlahan. "klau dia naik dri sini. Dan pasti dia melari kn diri ke dlm hutan tu" teka akagi. tidk tahu knape. Naluri nyemngatakn yg curi permata itu adelah yg mnculik dia sebelum ni. "Aq patut save tenaga aq." Ujarnye perlahan. "Xtahu nk kte pencuri ni bangang ke ape ? Asal dia tinggal kn jejak ?" Akagi mnggaru kepala yg tidk gatal. gelak pon nk jugak. Memalukn betulla pencuri ni. "Arghh !, aq rse jahitan nye terbukak " akagi memegang perutnye. Tak ! Aq perlu kuat !
Akagi mngikut jejak nye. Aq dh agak ! Ia tmpat sama yg dia diculik. Bang !! Sebuah kayu tercampak kluar. Akagi mnyorok di semak samun. dia melihat gerak Geri lelaki itu. "Woi" seseorg mnyentuh bahu Akagi. "Hmpp!" Lelaki tu menutup mulut Akagi. "Boss !! Ade org intip kita !!"Jerit lelaki itu dri semak samun. kemudian diheret Akagi ke sebuah rumah kayu. "Well,kita jumpa lagi" dia tersenyum senget.
To be continue !
Sorry,its a short chapter. okay,guys. Maybe i will update about 2 chapter. Because this week and next week I'll be so busy about my exam. So,tq so much because still read my fantasy story ! but still keep vote guys !! I'm so happy because this story make a high ranked. My other story never ranked this high ! I'm so speechless when I see the ranked ! Tq so much readers !💞
⭐⭐⭐
YOU ARE READING
© Princess Verellyn : The Dark Water
FantasyPrincess Verellyn : The Dark Water Jun Sasaki/narase gadis kecil yg semua org mahu jauhkn diri drinye disbbkn rambutnye berbeza dri mereka. Jun berambut silver white membuatkn semua org rse pelik dgan jun. Dri kecil jun tiada kawan. smpai la makcik...