44🍗

1.9K 126 5
                                    

Jun menunggang iro. Pedang miliknya dipgg erat. "Maafkan aq. Aq perlu bunuh korang semua" bisik hati nya.

Yumi dan beberapa verellyian menuju ke team C. Diorg perlukan bantuan. "Teruk ! Teruk ! Permaisuri nami dh gunakan haiwan kegelapan diorang !" Ujar seorang Dari mereka. "Klau mcam tu. Kita kene cepat !" Jawab Yumi. Peluh di dahi dendahkan. Sekarang adelah peperangan dunia. Antara diorg mati atau tidak.

..

Ppccrekk !

Darah-darah itu mencucuk-cucuk bdan pengawal2 permaisuri nami. "Bgitahu aq ! Korg team mne !" Soal jun tegas. "Boleh percaya ke !? Kau tu pihak kami atau pihak diorg !?" Tengking verellyian tu. "Jawab je la !" Marah jun. Mereka tersentak "t-team C. Kami team utk kalah kan permaisuri nami" jawab verellyian tu terketar-ketar. Jun berlalu pergi dri situ.

Jun memegang pedang nye. Tiba-tiba, cahaya keluar dri satu garisan merah di situ.

Shrekkk !!

Habis darah memenuhi baju dn pedang nya. "Aq kene cepat !. Aq kene bunuh dia !!" Mata jun mula bersinar-sinar. Tiba-tiba aura dia bertukar. Aq boleh bawakkan kau. Lgi cepat ! Jun berhenti kan iro. Diikat iro supaya tidak lari. seru aq ujar rize lagi. Jun menarik nafas panjang. Kemudian dibaca mantera2. Lengan nya bercahaya. Kemudian keluar la Seekor naga merah dari belakang nye. Bukan sahaja verellyian2 di situ terkjut. Jun jugak. " cepat la" laju jun memanjat rize. Dengan beberapa Kali kibas semua orang berterbangan. "Tu dia " jun memandang ke bawah. Seorang lelaki dgan wajah bengis sedang duduk senang lenang. Orang bawahan nya pulak bermati-matian utk dia. Mmg tak boleh dimaafkan. jun lompat turun dri ketinggian yg agak tinggi. Raja suez terkjut. "Naga lagenda" sebut nya.

Pcingg !

Laju jun memulakan serangan. raja suez halang dengan mudah. Sempat dia tarik pedang mahalnya yang elok di pinggang. "Tch !" Jun menolak dengan kuat. Membuat kan raja suez hilang keseimbangan dan jatuh ke belakang. "Pengawal !!" Jerit nya kemudian cuba berdiri. Beberapa pengawal datang dan menghala pedang mereka kepada jun.

Pcrekkk!!

Tak sempat pengawal tu mengguna kan kuasa jun mengguna kan nya terlebih dahulu. Raja suez terkejut. Jun mendekati raja suez. Setapak-setapak raja suez mngundur ke belakang. baru sahaja jun melibas pedang nya. Raja suez tersenyum sinis.

Rawrrrrr !!

Jun tercampak jauh. Jun mngerang kesakitan. Dia boleh rasakan tangan nya terkoyak akibat terkena sesuatu yang tajam. Digagahi jugak utk bgun. Raja suez tersenyum sinis. Terdapat Seekor naga di belakang nya. Sangat besar. Jun memandang tidak percaya. "N-naga Crystal ? K-kau buat apa dgan dia !!!!?????" Tengking jun apabila melihat naga crystal itu sngat lain. Sebelum ini berwarna turquoise dan Sekarang berwarna hitam !? Dia sama dgan permaisuri naomi.Sedikit demi sedikit,luka jun sembuh. "Hiyargh !!" Pedang jun bercahaya.

kcing !

Bunyi pedang berlaga. jun tersenyum sinis. Crekk ! Darah-darah nya mencucuk perut raja suez. Raja suez terkaku.

Pangg !!!

jun tercampak jauh akibat Di pukul oleh naga itu. Naga itu mengumpul kan tenaga nya kemudian dilepaskan crystal yang banyak. Seakan-akan, anak panah. 2 dari crystal tu terkena pada bahu dan peha jun. Jun terduduk. Pengawal2 raja suez datang dari belakang. "Arghhhh !!!!" Jerit jun kesakitan. Rize muncul dengan figura manusia. "Kau lawan dia. Aq lawan diorg" membuntang mata jun. "Woii !? Dia pakai naga do !?" Rize tergelak. Klau kau dh nk mati. Baru aq tolong" takguna punya naga. "Wehh,ade lagi 2 orang kot nk kalahkan" rize tersengih. "Jangan risau. Orang tua ni tak kuat mana pon" tergelak jun dibuatnya. "Yang pasti kau kalah kan orang tua tu. bukan naga tu" jun mengangguk faham. Kemudian dia berlari menuju ke raja suez. Raja suez tersenyum sinis. "Hiyargh !" Raja suez melibas pedang nya dan kaki naga itu ikut juga. Jun mngelak kemudian dicucuk tepat ke dada raja suez. "ARGHHHHHH !!!" jeritnya sakit.

"Ini,untuk aunty meylie !" Ditekan ke dalam lagi.

"Dan ini,untuk okaasan !!" Ditekan pedang itu sehabis mungkin.

Percikkan darah keluar dari bdannya. Naga crystal itu jugak menjerit sakit. "Mati la kau !!!" Anak mata raja suez mula hilang dan dia jatuh di atas tanah. Jun mencari nafas. Rize menuju ke arah jun. "Cool" jun tersengih. "Now ?" Soal jun. "Nah" diberikan sebuah scroll. naga itu semakin lemah. Lama-lama ia jatuh di atas tanah. "Pgg,kt kepala dia"jun akur. Kemudian dibaca ayat2 dan disentuh pada kepala naga itu. Cahaya yang terang membuatkan pandangan rize silau.

"Berehatla kau"

"Dah ?" Soal rize sambil makan sesuatu. "Apa tu ?" jun mengecilkan matanya. "O-orang ? Kau makan org ?" Rize angguk. "Hmm,sedap" ujar rize. "Apa2pun. Kau tak sejuk ? Skrg salji kau tahu ?" rize mmndg jun. Xsejuk ke ? "Eh ? Aahkan.xsejuk mne pon" jun menggaru kepala nya. Api muncul di tgannya. "Fuhh,panas nye" rize meletakkn tgnnye berdekatan dgan api itu. eh dia ni. "Jomla" jun mmndg hairan. "pergi mne ?" Soal nya. Rize menepuk dahi. "Pergi ke team B la" baru jun faham. Mereka pon berjalan melepasi salji2 itu.

Pandangan jun mula kabur. dipgg kepala nya. "Wehh,kau okay tak ?" Soal rize risau. Jun tidak mnjawab malah jatuh di situ. Rize terkjut. Pantas di check bdan jun. "Darah?" Rize tak faham ? Bukankah jika jun terluka akan sembuh ? Laju rize bawa jun ke blkg bangunan academy. Jumpa neko.

..

"Sejujurnya, mmg jun boleh sembuh dirinya. Tetapi kau tahu kan ? Dia baru sahaja dpat stabil kan kuasa dia. Jadi mungkin dia akan pengsan" kata neko serious sambil menjilat kakinya. "klau mcam tu bila Dia akan bgun ?" Soal rize memandang tubuh kaku jun. "Aq tak tahu,ikut dia. Klau dia kuat. Dia bgun awal. Klau tak...." Neko tidak sambung. Rize mengangguk faham. Sebak di hati. Lagi-lagi wajah jun sngat iras dgan Narase-sama.

..

"Huh ? Kau biar betul ?" Katori-sama seakan-akan tidk percaya. "Iye,nmpak tipu Tapi betul. " kata alice-sama. Betul ke ? Raja suez dah mati ? Siapa yg bunuh dia ? "Siape bunuh dia ?" Soalnya. "Aq tak pasti. Sbb hmpir semua team A mati dgan pihak lawan" jawab nya. "Kita balik ke aoyama-sama" alice-sama mengangguk faham.

"Huh ? Mcam mne ?" Aoyama-sama terkejut. "Kami tak tahu" jawab sensei masaki dgan poker face nye. Dalam hati dia sebak. Saka ? Kau okay ? "Maaf,aoyama-sama kami tak dpat berhubung dgan team A !" Kata seorang verellyian yang mngambil dalam bidg telepathy. Aoyama-sama tidak senang duduk. "Katanye mereka nmpak naga lagenda" kata sensei masaki. Aoyama-sama tidak pahm.

"Rize. Diorg nmpak rize"

To be continue !

Yeah ! Finally dpat update ! Thank you readers-san ! Sebab masih setia,huhuhu╥﹏╥. Ergh ! Esok ada ujian mndgar,huaa. Pastu ujian tutur? Bahasa melayu&inggeris pulak tu ? What ??(╥_╥). By the way,keep vote ! Aishiteru💕
⭐⭐⭐

..

Hye ! Jom baca story baru dri cikzul ! Teen fiction tetapi lebih kepada islamik dan romance💞 hihihi,love it !
Search "LoveU Miss Spek Hitam !" Dari cikzul sendiri. @taeymina_ idea 100% dri otak fantasy cikzul sendiri😂. Heroin dgan kawan-kawan dia semua real dan Ada dekat sekolah cikzul😅🙌. Vote mehh🙆⭐

And yeh ? Someone nak saya buat Season 2 of Princess Verellyn ? More like Sasaki family punya sejarah. Dan perjalanan Jun Narase dengan kawan-kawan mencari sejarah ttg dirinya. And of course,Ada lawan-lawan HAHAHAHA.
Yay or nay ?¿

..

And,dengar berita baru-baru ini ? Ttg tahfiz yang dibakar gara-gara "ejekan"? Wow,serious I'm so speechless ! Tergamak dia bakar tahfiz tu ?. Ini bukan kes bakar tahfiz sahaja. Malah, kes bunuh orang. Lagi-lagi, umur diorang just baya-baya cikzul ? Allahu.... salam takziah pada ahli keluarga. Al-fatihah.

Macam ayat Ustazah saya selalu cakap. "Budak-budak zaman sekarang terlalu berani. Berani masuk neraka Allah" tersentap wehhh.

© Princess Verellyn : The Dark WaterWhere stories live. Discover now