🔑 Bab 14 🔓

7.2K 689 15
                                    

"Hantar Kyung Ri balik rumah. Kenapa? Tak balik-balik lagi tadi ke?"

Sekali lagi Jaera terdiam.

"Jae tak faham. Apa maksud unnie?" Kakinya pantas diatur menuju ke sofa milik Aira. Wajah Aira dipandang.

"Lepas je hantar unnie ke hospital, Mingyu bagitahu dia nak hantar Kyung Ri balik. Unnie ingatkan dia dah lama sampai."

Jaera semakin pening. Keliru. Bingung.

"Unnie balik ni naik apa?"

"Teksi."

Tersentap Jaera dibuatnya. Terasa perbuatan Mingyu terlalu melampau. Sudahlah bawa perempuan lain. Biarkan Aira bersendirian pula. Sampai sekarang tidak pulang lagi.

"Unnie, Jae nak tidur sini malam ni."

Aira buka mata perlahan-lahan dan pandang adiknya yang sedang menahan api kemarahan di dada.

"Bincang elok-elok dengan Mingyu. Jangan cepat naik darah."

"Jae tak marah sesiapalah." Suara Jaera bergetar. Nampak sangat dia betul-betul sedang menahan marah dan perasaan lain dalam satu masa.

"Habis tu?"

"Jae cuma geram. Kenapa dia dah berubah. Kenapa dia jadi macam tu."

Aira bangun sedikit dan tarik tangan Jaera. Jaera di dudukkan atas sofa sebelahnya. Tangan adiknya digenggam sedikit erat walaupun kudrat tidaklah sebesar mana.

"Selamatkan perkahwinan Jae. Jangan macam unnie. Jangan sampai bercerai-berai. Faham?"

Jaera hanya memandang Aira. Tidak bereaksi.

[COMPLETED] Tears Of A Wife 아내의 눈물 (Mingyu SEVENTEEN)Where stories live. Discover now