🔑 Bab 61 🔒

7.4K 589 17
                                    

Dia tidak tahu di mana salahnya. Tidak alih, tiba-tiba jadi seperti ini. Terasa dirinya berdosa. Mingyu dan Jaemin masih tidak pulang lagi. Sudah mula hendak melabuhkan tirai malam. Batang hidung pun tak nampak. Hatinya terasa dipinggirkan. Rasa tidak selesa apabila begini.

Telefon bimbit dicapai, lantas dibuka kalender. Tarikh 27 September itu menarik perhatiannya. Hari ini. Hari ulang tahun kelahirannya dan hari ulang tahun perkahwinannya. Serentak. Tapi Mingyu langsung tak ingat. Malah lelaki itu semakin mendingin.

"Awak suka buat saya menangis." Air mata yang meleleh tanpa dipinta, dikesat perlahan dengan belakang tangan. Telefon dicampak dan lutut dipeluk. Air mata semakin merembes keluar. Tidak tahan dengan diri sendiri, Jaera bangun dari katil dan bergerak ke balkoni. Angin yang menampar diri menenangkan. Sangat menenangkan.

Tiba-tiba, telinga terdengar bunyi pintu bilik dibuka. Jaera hanya diam. Tidak memandang atau menoleh.

"Kenapa duduk luar malam-malam? Nanti masuk angin..."

"Biarlah. Bukan awak peduli."

"Hei..." suara itu kian mendekat dengan Jaera.

"Saya bukan tak peduli..."

Mingyu diam. Tangannya menarik pinggang Jaera supaya mendekat dengannya.

"... tapi saya saja nak bagi suprise."

[COMPLETED] Tears Of A Wife 아내의 눈물 (Mingyu SEVENTEEN)Where stories live. Discover now