🔑 Bab 26 🔓

8.3K 673 17
                                    

Air mata Jaera tidak berhenti dari tadi. Dia memandu tidak tentu arah. Jaemin berada di ribaannya. Bahaya memandu sambil memegang bayi, tetapi dia tidak peduli. Hatinya lebih sakit. Sakit dengan perbuatan Mingyu.

"Patutlah awak berubah lepas saya bersalin. Patutlah awak lain lepas Jaemin ada. Rupa-rupanya awak pindahkan kasih sayang awak pada perempuan lain. Awak alihkan kasih sayang awak pada anak lain. Perempuan yang bukannya isteri awak. Anak yang bukannya anak..." ayat Jaera tidak terhabis. Air matanya masih laju. Dia parkirkan kereta di hadapan hotel dan tarik brek. Berniat hendak berehat di situ memandangkan dia sudah terlalu lama memandu.

"Maa..." Jaemin mula merengek. Tangannya ditepuk-tepuk pada pipi ibunya. Seakan meminta supaya ibunya berhenti menangis. Tetapi Jaera pula yang semakin sayu. Lantas tubuh anaknya dipeluk erat.

"Omma minta maaf. Omma terpaksa pisahkan Jaemin dengan appa."

-

Mingyu di rumah. Sendirian. Sungguh, sunyi rumah ini tanpa isteri dan anak kesayangan. Hatinya risau. Tetapi dia yakin, Jaera tidak akan pergi jauh. Dia yakin.

Sebenarnya, sudah sekian lama dia memendam perkara itu. Hari ini baru terluah. Dan hari ini dia menerima balasan perbuatannya.

Wajah diraup perlahan-lahan. Tubuh disandar pada sofa. Baru dia hendak tenang, telefonnya berbunyi. Lantas dia mencapai dan melihat skrin. Segera dia menjawab.

"Helo, Kyungri."

"Mingyu! Areum dekat ICU!"

[COMPLETED] Tears Of A Wife 아내의 눈물 (Mingyu SEVENTEEN)Where stories live. Discover now