Izaya sallanan teknede kalacağı odaya doğru ilerledi. Hafif bulanmaya başlayan midesini umursamıyordu.
Aklında dönen dünyadan biraz olsun kurtulmak istiyordu. Odanın kapısına geldiğinde ayakta zor duruyordu. Shinra'nın verdiği anahtarı cebinden çıkarıp odanın kilidini açtı. İçeriye geçip kapıyı sessizce kapattı. Ikili yataklardan birine kendine sırtüstü bırakıp telefonunu yanına aldı.
Kulaklığı takıp boş boş tavana bakmaya başlamıştı.
Kulağında çalan müziğe odaklanırken üstündeki beyaz tavanı yokedip geçmişe gidebiliyordu. Şarkının hipnotize eden ezgisine kendini kapatırken sözleri tekrar ediyordu."Mor salıncakta sallanan hayallerim yere düşüyor, yokluğuna sesleniyor. Yarınlarımı dünde bıraktım senin için ömür dediğin boş yere harcanıp gidiyor....
Nereye adım atsam anılarımız ağlıyor.
Yalnız kaldım o kapı sesine uyandım sensin sandım ama sen değildin anladım. Döndüm yattım o rüyaya tekrar sarıldım... Sen vardın...sen vardın... ""Yalnız kaldım."
Izaya sözlerin kendine uyumunda biraz daha kendini kaybederken gözünden akan ıslaklığı hissedebiyordu. Kapının kilit sesini duyduğu zaman gözlerini silip umursamaz tavrını yüzüne yerleştirmişti.
"Böylesi daha iyi, bana acıyarak bakmalarını istemiyorum" diye düşünüp daha da gülümsemeyi başardı.Chikage kapıyı açtığında Izayayı görmüştü ona gülümseyip büyük bavulunu içeriye aldı. Kendisi için ayrılan bölüme geçip kıyafetlerini çıkarıp üstüne kısa kollu bişey bakmaya başlamıştı.
Izaya ilgiyle onu izlemeye devam ediyordu. Chikage sade mavimsi kısa kollu tişörtü Izayaya gösterip
C-"Sence bunu giymeli miyim Izaya ?"
I-"Siyahını tercih ederim"
C-"Yazın siyah mı giyilir, sıcağı çeker"
Izaya omuz silkip kulaklığın taktı. Bu anlamsız konuşmayı daha çok uzatmak istemiyordu. Chikage maviden vazgeçip gri tişörtü üstüne geçirdi. Izayaya bakış atsada kendisini duymayacağını düşünüp yattığı yatağın kenarına oturdu.
Izayayı dürtüpC-"Yat şimdi hareket edecek limandan, istersen gel birşeyler yiyelim"
Izaya telefonu kenara atıp kendisini şimdiden rahatsız etmekte ustalaşan Chikageye baktı. Ondan ve ısrarcı sözlerinden kurtuluş olmadığına karar verip onu takip etmeye başladı.
Odanın kapısını arkalarından kapatıp diğerlerinin yanına gittiler.
Neredeyse herkes ordaydı. Tom Varona ve Shizuo yatın kenarında konuşuyorlardı. Celty ve Shinra yemekleri hazırlarken diğerleride sofrayı kuruyordu.Izaya yatın Shizuodan en uzak köşesine geçti. Chikage de yanına gelip oturmuştu. Binlerce cümle kursada Izaya hiçbirini durmuyordu.
Shizuoya iğneleyici bakışlar atmakla meşguldü. İçinde büyüyen nefrete engel olamıyordu. "Bu senin suçun değil Shizu-chan" dedi içinden.Sarışın Izaya içeriye girdiği an dönüp ona bakmadan edememişti.
Izaya'nın iğneleyici küçümseyen bakışlarıyla karşılaştığında kendisinde sinirle ona bakmaya başlamıştı Bakışları küçük bir kavgaya dönerken Shizuo bi sigara daha çıkarıp yaktı.Tom onla bu kadar çok sigara içtiği için alayla karışık sağlığından bahsederken Varona da bunu onaylıyordu.
S-"Benim içi endişelenmeyi kesin 😡"
T-"Neden bu kadar çok sigara içiyorsun ki ? Yoksa Izaya ile alakalı bişeyler mi "
Shizuo Tom'a cevap vermemeyi düşünürken içinin burkulduğunu hissediyordu. "Tıpkı dün gibi" diye mırıldanırken yat harekete geçmişti.
Erika kaptana müziği açtırmış ortama eğlence katarken yat yolculuğa başlamış derin dalgaları yırtarak okyanusta harekete geçmişti.
Varona Erika ve diğer kızların onu çağırması üzerine Tom ve Shizuoya veda edip onları yalnız bıraktı.
Tom işi kurcalamaya niyetliydi.T-"Geçen gün bi yıldönümünden bahsettiğini duymuştum, bu ne demek Shizuo "
S-"Özel bir gün, hayatımda kendimi güçsüz hissedip ilk defa ağladığım gün . Sadece arkasından bakıp kapıdan çıkışını izlerken ona dur diyemediğim gün, eğer onu durdursaydım şimdi herşey çok farklı olacaktı. Mantıklı bir açıklaması olmalıydı."
Tom kafasını kaşıyıp gizemli gizemli konuşan arkadaşına ne diyeceğini düşünüyordu. Açıkçası hiçbişey anlamamıştı.
T-"Anlamadım Izaya mı ? "
Shizuo onun adını duyduğu anda sinirle gerilirken yumruklarını sıkıyordu. Kafasını Izaya'nın durduğu tarafa çevirip ona dik dik bakmaya başladı. Izaya da onun bakışlarını fark edince gülümsemiş ve yatın arka kısmına yürümüştü.
Shizuo Izaya'nın arkasından giderken Tom "kesin kıyamet kopacak" diye düşünmeden edememişti.Izaya yatın arka kısmının denizle ayıran demirin üstüne oturup sallanmaya başlamıştı. Hissediyordu canavar birazdan buraya gelecekti.
Sarışın sigarasını söndürdü ve denize attı. Bakışları arkası dönük Izayaya kaydı.S-"Hey pire"
Izaya arkasını dönüp Shizuo ya bildik gülümsemesi göstermişti.
S-"Bu işi baştan halledelim dedim"
I-"Ne işi Shizu-chan"
S-"Tatil yapmaya geldim ve senin bu anlamadığım nefretini üstümde hissetmek ya da sana sinir olup durmak istemiyorum senden çok daha önemli işlerim var"
Izaya gülmeye başlayınca sarışının sinirleri iyice bozulmuştu.
S-"Söylesene Izaya neden benden bu kadar nefret ediyorsun."
Shizuo başını kaşıdı. Bunu sormayı istemişti uzun zamandır şimdi biranda ağzından sözcükler çıkarken Izaya'nın ne diyeceğini bekliyordu.
Izaya daha çok gülümsedi. Bu gülümsemesi mutluluktan ya da sahtelikten değildi. Yüzündeki gülümseme acı çeken birinin yinede iyiyim demesi gibiydi. Herşey dilinin ucunda da çıkmıyor gibiydi. Sonra eski haline döndü.I-"Demek Shinraya bu kadar iyi davranmam onlarla iyi anlaşmam senin onları kıskanmana sebep oldu.
Onların seni Yalnız bırakacağını mı düşünüyorsun küçük canavar ahahhah"Izaya'nın kahkahaları yatta yayılırken Shizuo Izayaya yumruk atmak için hareketlenmişti. Chikage zamanında yetişip ikisinin arasına girdi.
C-"Bana bak sarı çocuk oda arkadaşımı sağ salim geri istiyorum onu sevmemen umrumda değil, milletin huzurunu yerle bir etmeye hakkın yok"
Shizuo sözlerle yerine saplanırken gözleri seğiriyordu.
Izaya onu umursamadan yanından geçti. Küçük bir ayrıntıdaysa Izaya Chikage'nin elini sıkıca tutmuştu.Bunu farketsede umursamadı sarışın aklı az önce Izaya'nın söylediği yalanı yakalamıştı. "Gerçeği saklıyor, iyide neden ?" dedi kendi kendine bu cevap onu tatmin etmeli ve kurcalamamlıydı ama sarışın acı dolu bakan gözlerin sebebini merak ediyordu. Ona zarar vermemişti ozaman neden öyle bakmıştı.
Acı çeken sonradan pişman olmuş birisi gibi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Neden ? (Shizaya)
FanfictionSırların varlığını sürdürdüğü küçük bir hikaye. Animesinden farklı birkaç şey olacak. Aynı olansa aşk ve birine karşı duyulabilecek bir sır ve bunla nasıl mücadele edileceğidir. "Herşeyin bir nedeni vardır" derler bu sefer "Neden ?" diye soracağ...