Izaya kalktığında hazırlanmaya başlamıştı. Shizuo hala uyuyordu.
Küçük mutfağa girmiş ve Shinra'yla karşılaşmıştı.
Genç doktor sabah kahvaltı yapacakları için çok heyecanlı görünüyordu. Izaya ona hazırlıklarda yardım ederken Irlandalı adamı düşünmeden duramıyordu.
Eğer tahmin ettiği adam yıllar sonra geçmişinden çıkıp geldiyse onunla tekrar yüzleşmesi gerekecekti. Onun tekrar gelmesi demek Akina'nın intikamı ve Shizuo'nun herşeyi öğrenemesi demek olurdu. Sarışın adamdan sakladığı bütün sırların dökülmesi ve gerçeklerle yüzyüze gelmesi demek olurdu.Siyah saçlı adam kafasındaki "felaket senaryosunu" biraz uzaklaştırıp yeni uyanmış sarışını izlemeye başlamıştı. Kalktığı gibi en masum halini takınıp Izaya'yı aramıştı. Izaya'yı görür görmez ona sarılmak için harekete geçmişti.
Shizuo kollarını Izaya'ya sarmış ve yakaladığı belinden sıkıca tutup kendisine çekmişti.
Erika onların fotoğraflarını an be an çekerken odayı neşeli bir hava sarmıştı.Paris'teki güzel bir ilkbahara gözlerini açıp gülümsemek Tanrı'nın lütfu olmalıydı onlara göre.
Giyinip hazırlandıktan sonra Shizuo ve Izaya önden yürümeye başlamıştı. Kadota ve Shinra el ele tutuşmuş arkalarından gelirken Varona ile Erika geçtikleri modanın kalbinin attığı sokaklarında alışveriş yapmamak için zor duruyorlardı.Jardin du Luxembourg-Lüksemburg Bahçesi- olarak bilinen alana gelmişlerdi.
Taptaze çiçeklerin içinde yemyeşil doğası ile şehirden uzaklaşıp hayata biraz ara vermek isteyenlerin yeriydi.
Adeta bir harikalar diyarı, saf olan güzellikti. Tarihi ve doğası gökyüzünün muazzam havasıyla birleşince ortaya çıkan görüntü hepsini etkilemişti.Shinra ve Kadota piknik malzemelerini hazırlarken Varona ile Erika çektikleri fotoğrafları düzenliyor bir yandan da gidecekleri mağazalar hakkında konuşuyorlardı.
Izaya ve Shizuo çimlere yatmış bulutları izlerken kendi kendilerine oyun oynamaya başlamışlardı.I-"Önümüzdeki büyük bulut bir ayıya benziyor. Büyük ve bal sarısı renginde, Baksana gözlükleri de var."
S-"Evet aynı senin aşık olduğun yakışıklıya benziyor değil mi ?"
I-"Hayır tabiki."
S-"Önündeki küçük bulutta küçücük bir pireye benziyor.
Fazla gıcık ve sevgisini kabul edemeyecek kadar korkak."I-"Ben seni sevmiyorum."
Shizuo gülümseyip sigarasını yakmış ve Izaya'yı kaldırmıştı.
Güzel bir kahvaltı yaptıktan sonra kendi aralarında plan yapmaya başlamışlardı.E-"Biz Varona ile alışveriş yapma ya gideceğiz."
S-"Bende Kadota ile birlikte yeni açılan uçak fuarına gideceğim."
I-"Demek aranızda çoktan plan yaptınız."
S-"Bende tüm gün sadece Izaya ile olacağıma göre sıkıntı yok.
Akşam yemeğine Eyfel kulesindeki restorantta buluşuruz."Izaya hariç herkes planları konusunda mutlu olmuştu. Izaya Shizuo'ya kötü kötü bakarak ayağa kalkmıştı. Altı arkadaş vedalaştıktan sonra Fransa'nın üç farklı yönüne doğru dağılmıştı.
Izaya hastane konusunda endişeli olsa bile bunu sarışın adama belli etmiyordu. Kısa bir otobüs yolculuğundan sonra Saint-Louis Hastanesini bulmuşlardı.
Izaya ve Shizuo içeriye gireceği sırada Sarışın adamın telefonu çalmıştı. "En olmadık zaman da lanet telefon" diye söylenmeye başlayan sarışını beklemeyen Izaya çoktan hastanenin cam kapısını itmiş ve görevlilerin yanına varmıştı.
Izaya görevli kadına içten
şekilde gülümsemişti.I-"Hastanenizdeki üst düzey estetik doktoruyla beni görüştürmenizi talep ediyorum."
-"Gerekli bilgilerinizi doldurup yöneticiyi arayacağım efendim."
Görevli kadın Izaya'ya gülümsemiş ve işine dönmüştü.
Shizuo içeriye girip Izaya'nın yanına gelmişti.S-"Benim hemen gitmem gerek, ufak bir işim çıktı Izaya. Bittiğinde restorantta buluşalım."
I-"Sen git Shizu-chan benim için hiç sorun değil."
Shizuo endişesini belli etmeden gelen adrese gitmek için harekete geçmiş ve hastaneden çıkmıştı.
Izaya bu fırsata sevinip genç görevli kadına dönmüştü.-"Randevunuz tamamdır sizi en iyi doktorlarımızdan birisine yönlendiriyorum."
Izaya teşekkür edip asansöre binmişti. Büyük bir hastaneydi. Aradığı estetik cerrahı bulmak kolay olmayacaktı. Aradığı ismi gözden geçirip doktorla görüşeceği yere gelmişti.
Gelen doktor elini uzatıp kendini tanıttıktan sonra Izaya da çekini çıkarmış ve doktora uzatmıştı.
-"Elimde belgeleri olan doktoru nerede bulabilirim."
Doktor bir süre Izaya'nın gösterdiği belgeye baktıktan sonra konuşmaya başlamıştı.
-"Hastanenin en iyi estetik doktorlarından diye adını hep duyardım. Ama kendisi uzun zaman önce öldü. Ama bu para boşa gitmemeli değil mi size gerekli olan belgeleri, belge dolabından alabilirim."
I-"Sizinle çok iyi anlaşacağız bay Christ"
Doktor gülümseyip Izaya'ya peşinden gelmesini işaret etmişti.
Izaya onu belge deposuna kadar takip etmişti. İçeriden gerekli belgeleri ararlarken gelen sesleri duyunca saklanmışlardı. Bir süre onların gitmesini metal deponun soğuk köşesinde beklerlerken Izaya'nın çalan telefonuyla bütün sessizlik bozulmuştu.Izaya telefonun ekranında yazan "Shizu-chan" ismine içinden küfür ederek telefonu hemen kapatmıştı. Kapının önünde bekleyenler sesi duymamış ve uzaklaşmıştı. Izaya derin bir nefes alıp estetik doktorunun belgelerinin bulunduğu rafa gelmişti. 20 yıl öncesinin belgelerini eline aldığında aradığı belge olduğunu düşündüğü iki dosyanın fotoğrafını çekmiş ve doktora teşekkür edip parasını ödemişti.
Hastaneden çıktığında telefonunda 20 yıl önce yanık nedeniyle yüz estetiği yaptırmış iki kişinin hasta belgeleri bulunuyordu. Izaya restoranta kadar taksiyle gitmiş ve Shizuo'yu aramamıştı. Telefonundaki belgeyi incelediğinde ise onun dosyası olduğunu anlamıştı.
"Estetik yaptıran kişinin Logan adında bir İrlandalı olması çok tesadüfi." diyip sinirinden gülmeye başladığında genç adam Restorantın önüne gelmişti.Zaman akşama gelmek üzere akmaya devam ediyodu. Izaya içeride Shizuo'nun oturduğunu görmüştü. Yanında bir başkası daha vardı. Izaya dikkatli baktığında onun Logan olduğunu anlamıştı. Shizuo'yla çok önemli birşeyi konuşuyor gibiydi.
Izaya hemen Shizuo'nun yanına gitmişti. Sarışın adam Izaya'yı görünce hemen yanında yer açmıştı.
S-"Gel buraya Izaya, Cety'nin sevgilisiyle tanıştım bugün oda bizimle olacak Shinra da isterse tabi."
Izaya sahte gülümseyişini yüzüne yerleştirip Logan'ın elini sıkmıştı.
Shizuo ise elindeki eski pembe bir defterle ilgileniyordu.
Izaya merak edip Shizuo'nun elindeki deftere bakmaya başlamıştı.I-"Bu ne defteri Shizu-chan ?"
S-"Bu Akina'nın günlüğü Izaya."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Neden ? (Shizaya)
FanfictionSırların varlığını sürdürdüğü küçük bir hikaye. Animesinden farklı birkaç şey olacak. Aynı olansa aşk ve birine karşı duyulabilecek bir sır ve bunla nasıl mücadele edileceğidir. "Herşeyin bir nedeni vardır" derler bu sefer "Neden ?" diye soracağ...