Hør musikken imens du læser <33
"Festen er slut venner, mine forældre kommer hjem nu" løj jeg. Flok var ret hurtige til at gå, så nu var det bare mig og Johanne tilbage. Jeg græd...
"Hvad sker der søde?" spurgte Johanne helt forskrækket. "Altså der var en af Marcus venner, Emil hed han". Jeg stammede imens, at jeg prøvede at forklare det. "Og-også sagde han at der-der var mange, som skrev til Martinus om de skulle være kærester, også ser jeg ham holde en arm om Maria" Johanne kiggede alvorligt på mig "Altså Ellen det betyder jo ikke at han føler noget for hende, og jeg ved at han er smask forelsket i dig" "Ja, men han kigger også hele tiden på hende" "Ellen der er altså noget du bilder dig selv ind". Jeg ignorerede hende og græd videre ned i min pude.
Jeg vågnede op 05.30 næste dag, jeg havde ligget og tænkt på Martinus og Maria hele natten. Altså jeg vidste godt at Martinus aldrig kunne finde på at være mig utro, men min samvittighed sagde noget andet. Johanne sov, så jeg vil tage min telefon, for at se om Martinus havde skrevet eller ringet. Men den lå ikke i skuffen hvor jeg havde lagt den, jeg gik i panik. Jeg kiggede bogstaveligtalt overalt, men den var her ikke. Fuck det er sgu da Eirin som har taget den. Jeg vækkede Johanne. "psst Johanne vågn lige" Hun gned sig i øjnene og satte sig op i sengen. "Hvad" hviskede hun. "Min telefon er her ikke" "Har du kigget nedenunder". "Nej, men jeg ved, at jeg lagde den i min skuffe før festen startede". "Har der været nogen herinde?" "Ja altså Eirin og to drenge, så det kan kun havde været en af dem, som har taget den". Jeg kom i tanke om at koden til min telefon stod på en seddel i samme skuffe, fuck nu kunne hun også låse den op. "Kan du ikke prøve at ringe til den" "Jo".
Johanne ringede til min telefon - det var Eirin som tog den.
Eirin - Ellen du kunne ikke gøre det nemmere for mig
Ellen - Ja det var sgu dumt af mig, at ligge min kode det samme sted som min telefon. Men jeg da ikke regnet med, at nogen ville gå ind og tage den ligesom.
Eirin - Det med Martinus og Maria din idiot
Ellen - Nå
Eirin - Det eneste jeg skulle gøre var bare, at få Maria til at hænge lidt op ad Martinus. Og så tændte du helt af. Forresten hils lige på Maria.
Maria - Hold nu kæft hvor var du nem
Ellen - Altså hvad er det for noget, HJÆLPER DU EIRIN!?
Maria - Jeg vil ligesom også have den gamle Martinus tilbage
Ellen - Og det tror I at I ville få, ved af at tage min mobil og få mig til at tænde af?
Maria & Eirin - Jaerhh
Ellen - Bare vendt til at Martinus får det her at vide
Maria - Jae det gør han sådan set ikke, for han vil ikke tale med dig
Ellen - Øhh jo
Eirin - Ikke efter den besked vi lige har sendt
Ellen - Hvad fuck har I skrevet
De lagde på. 30 sekunder efter fik Johanne et screenshot af den besked de havde sendt til Martinus.
YOU ARE READING
HVEM ER MARTINUS GUNNARSEN?
FanfictionEllen bor sammen med sin lillesøster Olivia, og hendes forældre i Danmark. Ellens liv tager lige pludselig en stor drejning da hun finder ud af at hun skal flytte til en lille by i Norge som hedder Trofors. Der møder hun drengen Martinus, men hun ve...