Hør musikken imens du læser <33
Alle sad ved bordet, da vi kom. Marcus vippede lidt med øjenbrynene og smilede kækt. Jeg smilede imens, at jeg rullede øjne af ham. Vi satte os ned til de andre. "Ej hvor ser det lækker ud" smilede Ellen til mig.
ELLENS SYNSVINKEL
Idag skulle vi på tur ind til Oslo, vi fik vidst også lov til at shoppe lidt, så det glædet jeg mig meget til. Martinus havde vidst fået nogle tøjpenge, så jeg skulle hjælpe ham med at finde noget smart til LA.
Vi tog et tog ind til Oslo centrum, jeg havde faktisk aldrig været i Oslo før - what hvor mærkelig egentlig! Nå, men vi tog i hvert fald med toget.
Og da vi kom frem, sådan en halv times tid senere. Skulle vi allerførst se nogle seværdigheder i Oslo.
Vi startede med at se nogle forskellige museer, også var vi på en kanalrundfart. Jeg tror egentlig at jeg var den eneste, som ikke havde set noget af det her før. Alle andre var nemlig sådan lidt "Skal vi ik snart videre", "Det her har vi jo set før" osv... Men jeg synes nu at det var meget hyggeligt, især når jeg oplevede det sammen med min kæreste.
Under kanalrundfarten sejlede vi forbi ret mange fascinerende bygninger. "Ellen prøv at se, det er operahuset" sagde Martinus og pegede. Han begyndte at fortælle alt muligt om det, altså havde han skrevet en opgave om det, eller interesserede det ham bare sygt meget, siden at han vidste så meget om det. Det overraskede mig godt nok hvor meget han egentlig vidste om Oslo, men fuck hvor nice at han kunne huske alt det. Hvis man spurgte mig ind til kulturen i København, var jeg spejlblank. Altså jeg vidste jo selvfølgelig godt en lille smule om det, men jeg kunne ikke ligefrem tale om det uafbrudt i næsten en time.
Nu havde vi fået lov til, at shoppe. Marcus, Martinus og jeg var på vej ind i en skobutik. Martinus satte sig ned på en stol. "Ellen kan du ikke finde de fem par pæneste sko der er, også vælger jeg 2 af dem ud?". "Jo okay". Jeg gik rundt i ret lang tid for at finde de helt perfekte sko, men til sidst havde jeg fundet de pæneste, efter min smag hvet fald. Jeg gik hen til Martinus for at vise ham dem.
1.
YOU ARE READING
HVEM ER MARTINUS GUNNARSEN?
FanfictionEllen bor sammen med sin lillesøster Olivia, og hendes forældre i Danmark. Ellens liv tager lige pludselig en stor drejning da hun finder ud af at hun skal flytte til en lille by i Norge som hedder Trofors. Der møder hun drengen Martinus, men hun ve...