-005

4.1K 188 12
                                    

Luke Hemmings:

Doelloos zapte ik langs alle zenders op de tv. Ik was ze waarschijnlijk allemaal al tien keer gepasseerd. Er was werkelijk niets leuks op tv op de dinsdagavond.

Ik legde de afstandsbediening naast me neer, en viste mijn IPhone uit mijn broekzak. Geen sms'jes, berichtjes of whatsappjes. Wauw, ik ben echt vriendloos.

Ik hoorde zachte voetstappen van de trap, en even later stond Calum in de woonkamer. ''Kom jij eindelijk ook weer eens uit je nest?'' Zei ik grijzend. Calum daarentegen vond mijn opmerking minder grappig, en keek me daarom boos aan. ''Just kidding!'' Zei ik lachend, en ik gooide een kussen naar zijn hoofd. Hij bleef me nog steeds kwaad aankijken. ''Wat heb jij?'' Vroeg ik verontwaardigd. Calum mompelde wat in een onverstaanbare taal, en haalde zijn telefoon erbij. Meteen begonnen zijn vingers te bewegen over het inmiddels opgelichte schermpje. Zo te zien was Calum druk bezig, want alles wat ik zei werd genegeerd. ''Is het soms je nieuwe meisje?'' Gokte ik grijzend. Calum keek me aan en trok zijn wenkbrauwen op. Hij zei niets, maar zijn gezicht stond op onweer. ''Jezus Calum! Ben je ongesteld ofzo?'' Hij keek me nog woester aan, en gooide zijn mobiel op de eikenhouten tafel. Hij stond op en liep naar boven.

''Dan niet.'' Mompelde ik in mezelf. Wat had die jongen vandaag toch? Ik liet me onderuit zakken op de bank, en ging weer verder met zappen op de televisie. Het bekende sms geluidje van Calum’s BlackBerry vulde de kamer. ''Calum!'' Gilde ik, maar ik hoorde geen reactie. Het irritante gepiep was nog geen vijf seconden gestopt, of het begon alweer. ''Caluuuuum'' Ook deze opmerking negeerde Calum.

Nadat het geluidje voor de zoveelste keer mijn gehoorgangen inkroop, kreeg ik er toch wel echt genoeg van. Ik pakte Calum's telefoon om te kijken wie hem zo hard nodig had. Tot mijn grote verbazing stonden er wel vijf sms'jes van hetzelfde onbekende nummer. Ik opende voorzichtig het eerste sms'je.

We hebben haar!

Met een opgetrokken wenkbrauw keek ik naar zijn telefoon. Het werd me ineens allemaal duidelijk: Calum had een crush op een nieuw meisje. Een grote glimlach sierde mijn mond. Zelfverzekerd liep ik met Calum's telefoon naar zijn kamer. ''Calumpie, je hoeft niet meer chagrijnig te zijn, want je hebt je meisje!'' Zei ik, en ik hield zijn telefoon voor zijn gezicht. Calum keek me woest aan, en trok zijn telefoon uit mijn handen. ''Blijf met je gore poten van mijn spullen af.'' Snauwde hij. Niet begrijpend keek ik hem aan. Hoofdschuddend liep ik zijn kamer uit, op weg naar die van mij. Ik kreeg het briljante idee om weer eens een twitcam voor onze fans te doen. Dat had ik al zó lang niet meer gedaan. Snel riep ik Ashton erbij, en al gauw zaten we op mijn kamer achter mijn laptop.

Maar zoals je ons waarschijnlijk kent, waren we weer eens prettig gestoord bezig. Want na al gauw vijf minuten, zaten we daar als gekken I'm sexy and I know it te zingen.

Na heel wat minuten nog gek gedaan te hebben, zeiden we onze fans gedag, en sloten we de computer af.

''Hoe is het nu tussen jou en Anna-Claire?'' Vroeg Ashton.

Wow, die vraag kwam onverwacht. ''Vraag of ze vandaag hier komt eten!'' Opperde Micheal.

Ik stemde in, en viste meteen mijn telefoon erbij.

Zin om vanavond te komen? X-jes Luke

Ik drukte op verzenden, en hoopte op een antwoord. Uren verstreken, en het avondeten was inmiddels al koud geworden. ''Gezellig is die meid van je!'' Snauwde Calum tegen me. Als een klein kind stak ik mijn tong uit. Ik pakte mijn telefoon erbij en ging naar Whats App. ‘’Laatst gezien gisteren om 18:30’’ zei ik tegen de andere jongens. ‘’Haar telefoon zal wel kapot zijn’’ zei Michael. ‘’Ik hoop het’’ zei ik, met een lichte angst in mijn stem…

Same Mistake || Luke HemmingsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu