It's been days, months aq cuba move on. Move on dari kemalasan yang melampau.
You know what? Writing is fun. Dengan menulis kita boleh menukar emosi seseorang. Contoh, kau tengah baca cerita hantu di waktu malam yang sepi berseorangan, kau mesti feel like tengok belakang kau a few times sebab kau rasa seakan kau diperhatikan.
Aq seronok tengok kau ketakutan. Sebab aq sentiasa perhatikan kau.
Ookayy stop right there. Sorry for the weird introduction. Saja.
Aq baru dapat cerita nih waktu raya hari tuh. Waktu aq beraya lah kan. This story di ambil daripada my mom punya sepupu.
Setting place : MRSM Melaka
Setting time : berzaman-zaman dahulu waktu sepupu ibu aq tuh sekolah menengah.The story begin at night. Well of course night. Waktu tuh uncle aq nih tengah lepak ah dengan member-member dia. Borak budak lelaki, faham-faham lah mesti tak senyap. Sama sahaja dengan girls anyway. Lagi-lagi kalau borak mengenai crush memasing. Habis fangirling sana sini. Ergh.
That's nice though. Really.
Then, tengah syok bergelak ketawa-
Oh lupa mention. My uncle nih tak cerita lah berapa orang member dia waktu tuh. Yang pasti dia bukanlah seorang. Diorang tengah borak dalam bilik. Bilik dorm lah kan.Okay tengah syok ketawa cerita entah apa-apa yang dibualkan, tetiba seekor kucing melompat masuk ke dalam bilik dari tingkap. Kucing berbulu hitam.
Diorang terkejut sekejap. Senyap dalam a few seconds. Tapi just terkejut je lah bukan apa-apa pun. Then diorang sambung borak.
Chill bro, it's just a cat. Kucing kott. Paling-paling pun kena cakar je. Bukan kena terkam dengan kuku tajam disertai hilaian panjang yang menyeramkan bersama muka yang berulat kan?
Cehh.
Kucing tuh dibiarkan berjalan keliling bilik dorm.
Sambil uncle and the geng rancak berbual. Tetiba one of them senyap. Muka seakan berfikir."Kau pahal doh? "
"Weyh muka kau pucat dah kenapa?"
"Weyh2, jom blah"
kata si kawan uncle aq nih then dia kelam kabut lari keluar.Yang lain dah cuak dah kenapa tetiba lari? Nak terberak ke? Dah tak tahan?
Tapi diorang still lari, well join the group lah kan.
"Kau pahal tadi? Giler ke?"
"Tu bukan kucing lah bodoh. Sebab tuh aq lari haha"
"huh?? "
"kita kan duduk tingkat 2, pahal pulak kucing tuh melompat dari tingkap? Mana ada balkoni ke apa weyh"
Nasib baik lah ada yang bijak berfikir di kalangan diorang nih haha. Technically memang kucing tuh tak boleh buat apa tapi still, that's not a cat for sure.
Setakat seumur hidup aq lah kan, tak pernah lagi aq nampak or tahu yang kucing boleh terbang. Ke kucing yang melompat tuh ada sayap invisible yang kita tak boleh nampak?
Or kucing tu di baling dari bawah oleh orang untuk menakutkan uncle aq and the geng nya? But tingkat 2 weyh. Hm jauh tuh kalau dibaling. Tak gayat pula si kucing. Bukan kucing takut tempat tinggi ke? Sebab tuh reti panjat pokok tapi tak reti turun. Pfft.
Kalau ya pun kucing tu dibaling mesti orang yang baling tuh atlet lontar peluru atau lompat tinggi or lompat galah ke whatever.
Ah malas lah aq nak fikir.
YOU ARE READING
Intai Jagat
HorrorKisah-kisah benar melalui pengalaman sendiri bersama orang sekeliling. Ada yang berpendapat seram, creepy, tak sanggup dihadapi tapi inilah kenyataan yang terjadi. Nak tahu? Baca. Tak nak? Tak ada siapa paksa. Tak percaya? Terserah. Tapi just...