Sewa 4.0

52 6 2
                                    

There was a lot and lots happened since, before and after that. Dan tuh benda yang aq nak sembang sekarang. Which is sebenarnya, sewaktu aq dan housemates tinggal dalam rumah Sewa tuh, banyak lagi kejadian yang di alami oleh most of us.

Cuma tahu or tak saja. More like, tak nak beritahu sebab ada antara kitorang yang tak berapa nak kuat semangat nya. Solution terbaik, fikir positif saja lah.

Tak payah bebel banyak, kita continue.

Kejadian nih berlaku selepas kejadian Q (if korang tak ingat refer bab Sewa 3.0 ) . Time tuh aq tinggal berdua dengan roomate aq. Means berdua saja di rumah yang tak berapa nak lembut tuh. Sebab apa? Final semester. Final exam. Final day at university dah tamat. So memasing dah balik rumah memasing.

Then kenapa aq tak blah lagi? Sebab parents aq dan roomate cuma boleh ambil anak memasing 2-3 hari selepas final exam. So kitorang stay lah berdua. Aq tak ada masalah pun, okay saja tinggal berdua boleh memekak hahaha kay tak ada kaitan antara hidup dan mati korang.

Esoknya sampai lah parents aq pada waktu petang. So memandangkan dah petang, dorang decide untuk tidur rumah nih dan gerak balik esok pagi. Parents roomate aq pun sampai malam tuh so tak jadi masalah lah lagipun rumah tuh besar.

Acik E aq pun ikut sekali waktu tuh. Saja nak teman as tengok rumah nih sekali. And for your information, acik E aq nih boleh rasa and kekadang nampak benda-benda yang tak berjasad nih so haa padanlah dia ikut, boleh tengok apa binatang dalam rumah nih huhu.

Aq tak fikir apa cuma seronok lah nak balik rumah dah kan. Habis diploma, habis zaman U, habis tinggalkan rumah nih huhu.

Malam tuh macam biasa nothing happen for the first few hours. Not yet okay, not yet.

Then semuanya bermula apabila acik E aq masuk tandas. Tandas bilik utama yang pernah kena kencing tilam nya (if you refer bab Sewa sebelum-sebelum nih). Since tandas lagi satu dah rosak lampunya dan lantainya berulat yang mana aq tak tahu mana kejadahnya datang ulat-ulat hitam kecil tuh so kitorang satu rumah gunalah satu sahaja tandas yakni di bilik utama tuh.

Tandas luar bilik tuh pun di abaikan. Hm. Which tak sangat di abaikan sebab ada kes dekat tandas tuh haha tak apa tuh kita cerita lain bab okay.

Waktu acik E masuk bilik utama tuh, pintu bilik tuh terbuka luas tau. Kitorang memang tak pernah tutup sebab tandas dekat bilik tuh sahaja boleh guna so kalau emergency sakit perut tetiba pintu tuh tak boleh buka kan susah haa.

After aq tunjukkan tandas dekat acik E, acik E pun masuk dan aq pun pergi dekat ruang tamu or dapur gitulah aq tak ingat sangat. Yang pasti aq tak adalah dekat dalam bilik tuh and tak ada sesiapa yang dekat dengan bilik tuh.

Tetiba lepas tuh acik E tegur aq,

Acik E : ada tutup pintu bilik ke tadi?

Aq : huh? Tak ada pun. Duduk sini je dari tadi.

Acik E : hm.....

And aq pun ber-wonder lah dekat situ sebab lepas saja acik E masuk toilet dalam bilik tuh, then bila dia nak keluar, pintu bilik tertutup rapat sedangkan tadi sebelum masuk ia terbuka luas.

So me and him was like, "angin kot, whatever lah hahah" and sambung borak and masak makan malam.

Okay tuh biasa saja kan, tak seram pun hm.

But then lepas dinner, roomate aq masuk lah bilik kitorang ambil baju sebab nak mandi katanya so aq pun okay kan saja.

Aq dekat ruang tamu waktu tuh so aq sambung borak dengan family aq. Eh tak silap, aq main game Piano Tiles dekat phone acik E aq waktu tuh haha rindu lama tak main game huhu. Tetiba-

Intai JagatWhere stories live. Discover now