Kaki

28 3 0
                                    

Setting time : 30/11 - 3/12/2020
Location : rumahku syurgaku

Secara jujurnya aq tak tahu nak mula daripada mana. Sebab aq tak tahu sejak bila ia bermula. Maybe aq start perasan time kereta aq tetiba terasa berat. 

I wonder why~ 
I wonder how~

Still, kereta aq masih baru. In only a few months pembelian, sensor belakang or depan kerap berbunyi. Then kereta aq terasa berat gila. Like gear tak go, tak pick up. Like tarik handbrake, but no.

Mungkin dalam sebulan lebih juga aq bawa kereta dalam keadaan tak best. You know, kereta berat, nak race pun tak feel doh. Bawa laju salah, slow pun serba tak kena. Tak sedap lah senang cerita.

Aq siap suruh orang bawa kereta aq, tolong tengok kan if something wrong, but no. Time orang bawa, dia orang kata okay. Aq pun dah confused. Otak aq je ke fikir macam tuh?

Kereta aq okay ke tak sebenarnya haih ralat doh fikir berhari-hari.

Then aq consider tuh maybe perasaan aq je. Tapi aq fikir balik, like people always said, orang yang bawa kereta tuh hari-hari je boleh rasa, boleh tahu. Dah hari-hari en, tak kan menipu.

Aq ingat benda tuh macam tak penting yang boleh let go je, lama-lama hilang la kan. Okay lah balik nanti kot.

Tapi aq tak tahan, tak sedap bawa. Then baru aq terfikir, tempat aq parking kereta hari-hari boleh dikatakan haunted juga kot haha. Then kereta aq pula ada dua tiga patung, memang segala jin suka lah kan.

Aq add accessories kereta luar dalam lawa-lawa boleh, tapi satu islamic sticker or car key chain pun tak ada. Bukan tak nak beli, tapi asyik bertangguh.

Then aq pun beli lah dekat Shopee, semua benda murah sana.

Nak tahu tak weyh, macam-macam dugaan betul islamic sticker nih nak sampai dekat aq. Selama nih aq beli dah lebih 20 kali dekat Shopee, tak pernah pula tak sampai.

Nih posman tuh boleh pula salah hantar parcel aq dekat rumah orang lain. Nasib orang tuh jujur, aq dapat unknown nombor call, aq mati-mati ingat posman nak tanya rumah, baru nak happy. Tetiba dia "hello" suara perempuan.

Aq dah pelik, sejak bila dia orang ambil perempuan jadi posman. Turns out orang tuh kata barang aq ada dekat rumah dia. Dia kata posman tuh cicir.

Masalah sekarang aq dah pelik, that day parcel aq should sampai 3, which including that islamic car sticker tuh lah. Aq tengok tracking 2 parcel arrived and delivered dalam waktu yang sama di-scan. Tup-tup parcel ketiga delivered dan di-scan after 1 hour after that.

Aq dekat tempat kerja, tak boleh lah check. My mom check dekat rumah memang delivered 2 parcel je. Time aq tengah huru hara tuh lah unknown nombor tuh called.

Orang tuh kata posman tuh tercicir sebab parcel aq kecil je, maybe dia tak perasan. Aq pula syak dia memang sengaja bagi sekali dekat perempuan tuh sekali dengan parcel dia. Sebab waktu scan is an hour after that, means the time that he deliver the parcel to her lah kan.

If not, mesti sama waktu dengan 2 lagi parcel aq. Tak logik. Aq called posman tuh and turns out dia pun tak perasan. He thought semua parcel dah delivered ke owner masing-masing. Nama, alamat, nombor semua lain doh. Not possible dia hantar rumah lain.

Long story short, aq tak salahkan mana-mana pihak. Selama nih dia hantar tak ada masalah pun. Cuma kali ini aq diuji. So perempuan tuh bagi location dia so malam tuh abang aq teman aq pick up.

Dah pukul 9 lebih datang rumah orang ambil parcel, kasihan kacau orang malam-malam. Time-time covid lagi nih, sigh. Bersyukur jumpa orang jujur dan baik.

Intai JagatWhere stories live. Discover now