t ű z é s j é g
Mondják: jéggé fagy a világ,
Mondják, megég.
Tudom, ilyen a vágy, tehát
Vallom a tűz teóriát.
De ha kétszeri lesz a vég,
Mivel volt dolgom gyűlölettel,
Én azt mondanám, hogy a jég
Is príma fegyver
És épp elég.
Robert Frost
-------------------
Ma már csak azt bánom, hogy beszálltam abba az autóba, ahelyett, hogy elhagytam volna a várost, az országot, a földrészt, sőt, földtekét azon a lágy, szürke reggelen. Akkor még sejteni se mertem, miféle fájdalomdémon leleménye lehet az elkövetkezendő hónapok történése.
A tintaszín eső áztatta üvegen át homályosan láttam csak a gimnáziumot, ami felé tartottunk. A bejárat előtt lassan lefékeztünk, én pedig kiszálltam a kocsiból, és a csomagtartó felé vettem az irányt. Egyedül tornacipőm vészjósló cuppogása és a kipufogó hangja töltötte be a néma teret. Anyám is kiszállt a járműből, és segített kivenni tömérdek poggyászom a csomagtartóból.
- Ha van valami problémád, - tette a vállamra a kezét, szokatlan komolysággal rám nézve. - De tényleg, bármi... - folytatta, egy perc hatásszünetet tartva. - ...akkor oldd meg.
- Hát köszi anya - nevettem el magam hitetlenkedve. - Ez aztán tényleg jó tanács.
- Mit vártál, könnyes búcsút? Szombaton találkozunk, Lena, legyél jó! - ölelt meg gyorsan, azzal már szállt is vissza a kocsiba.
Én inkább a járdára vonszoltam a bőröndömet, s intettem egyet neki, mikor a dudaszó jelezte, hogy elhajt. A higanyezüst víz egyre csak gyülekezett a lábamnál, az iskolámmá avanzsált kastély tornyai pedig fenyegetően, a kopár utca türanniszaiként meredtek a kékjét vesztő ég felé.
Az óriási méretű épület felé fordultam, s jobban szemügyre vettem. A hatalmas bejárat felett egy fehér márványtáblán az iskola neve állt cikornyás betűkkel: Wingston Gimnázium, a különleges tehetségek gondozója. A gótikus stílusban épült intézmény csodaszép volt, rögtön elnyerte a tetszésemet.
A bejárat előtt mintegy megilletődve torpantam meg. Már bőrig áztam az esőben, de ez nem szegte kedvemet, sőt. Örömömet leltem benne, s mindenben mi hozzá volt köthető. Mondjuk ez nem meglepő, mivel a víz elem birtoklója voltán, még szép hogy éltem-haltam a vízért.
Világos, élénk kék hajam vizesen tapadt a hátamra. Az arcomat az ég felé emeltem, de a nyirkos realitás minduntalan felkűzdötte magát a gerincemen. Csak álltam ott dacos gyerekként, megváratva a késlelhetetlent.
Arra riadtam fel önkényes mozdulatlanságomból, hogy a legjobb barátnőm, a levegő elem büszke birtokosa, hirtelen kinyitja a hatalmas bejárati ajtót, és rámkiált.
- Lena gyere már be, bőrig áztál már! - ragadott karon, és rántott be az épületbe.
- Neked is jó reggelt Clar! - köszöntem cinikus éllel a hangomban.
YOU ARE READING
Tűz és víz
FantasyMit csináljon az ember lánya ha a víz elem birtoklója? És mitévő legyen akkor, ha a gimiben pont a tűzvarázsló mellé osztják be partnernek? Az meg már hab a tortán, hogy az illető totál bunkó, nagyképű, agresszív, és tipikus macsó. De ami a legrossz...