Spoločná večera

595 56 27
                                    



Shadow

Ak poviete psovi sadni, sadne. Ak vám povie frajerka, že idete s ňou kupovať šaty, pôjdete. Ak vám povie starší súrodenec prines mi vodu, samozrejme mu ju neprinesiete.

No ak mne povie mama, budeš na spoločnej večeri a túto noc doma, nemám na výber...

,,Dolejem vám ešte čaj, pane?" opýtala sa ma naša slúžka, ktorá pomáhala väčšinou v kuchyni. Záporne som pokrútil hlavou a ďalej pozoroval svoj tanier v ktorom sa nachádzal nejaký plnený rezeň, zemiaky, ryža a šalát. Svoj sluch som však upriamil na rozhovor pri obrovskom stole.

Po mojom ľavom boku sedela Mae s jej matkou a Miou. Oproti sedela moja mama, Collin, Lorentia a za vrchom stola môj otec. Všetky miesta pri stole nie sú zaplnené, pretože rodičia Collina a Lorentie, plus jej dvaja mladší súrodenci, si urobili výlet na Cyprus.

,,Loren, a kedy sa vrátia vaši z dovolenky?" spýtal sa otec modrookej krásky.

,,Neviem, poobede som im volala ale mamka nedvíhala, čiže zrejme boli niekde na akcií alebo len spali po náročnom dni." odpovedala nadšene. Rodičia Loren vyhrali nejakú súťaž ktorou hlavnou výhrou bol pobyt v nejakom modernom hotely na Cypruse pre štyri osoby na dva týždne. Pôvodne tam mala ísť aj ona s Collinom lenže nakoniec sa dohodli, že pôjdu Collinovi rodičia a za tých dropcoch doplatia.

,,Tento týždeň sa určite vrátia." povedal Collin.

,,To bola radosť." zamotala sa do rozhovoru Mia, sestra Mae.

,,Ticho." okríkol ju hneď Collin s úsmevom. Na chvíľu som zdvihol zrak k osobám pri stole a vložil do úst malý kúsok mäsa.

,,Mae, už máte termín svadby?" pri tejto otázke, ktorú položila moja mama mi až to mäso zabehlo. Prudko som sa rozkašľal, až mi vyhŕkli slzy a nebol som jediný, ktorého to zarazilo. Collin sa taktiež dusil až musel zapíjať vodou.

Keď sme sa konečne ukľudnili, nechápavo som pozrel na Mea, ktorá sa červená v tvári krčila na elegantnej stoličke a nervózne žmolila kus látky z jej šiat. Vedľa nej sedela jej matka, ktorá s mierne nakrčeným obočím sledovala svoju dcéru a Mia zvedavo sledovala situáciu.

,,O akej..."

,,Ty si mu to nepovedala?!" skočila mi do reči Mea mama, ktorá nechápavo hľadela na svoju dcéru.

Mae pokrútila hlavou a skláňala ju čoraz nižšie až som začínal mať pocit, že jej spadne do lona. O akej svadbe sa tu konkrétne hovorí?

Nechápavo som pozrel smerom ku Collinovi, pohľadom ho žiadal o vysvetlenie, lenže podľa jeho prekvapeného výrazu a zmetenie v očiach som pochopil, že ani on nevie o akej svadbe sa jedná. Presunul som zrak na Lorentiu. Tej mykalo kútikmi, pričom tuho zvierala pery.

Matka sa vôbec netvárila prekvapene, skôr neutrálne a otec radšej sa tváril, že tu ani nie je.

,,Čo mi mala povedať?" zbystril som pozornosť na mamku Mae, pretože ona sa nemala nijako veľmi do reči.

,,Shadow..." oslovila ma moja mama, ,,čoskoro sa staneš alphom svorky a keďže sa už vy dvaja poznáte dlho, tak sme sa zhodli na tom, že svadbu budete mať vtedy, kedy prevezmeš zodpovednosť a titul alphy." vyhlásila s úsmevom od ucha k uchu.

Nevedel som ako reagovať. Áno, viem, že mama chce aby som sa dal s Mae do vzťahu ale svadbu??! Veď ani spolu nechodíme!

,,Kto každý sa počíta pod slovom "zhodli"?" poznám síce na túto otázku odpoveď ale nebolo by zlé ju aj počuť. Keby sa náhodou niečo zmenilo....

,,Ja a Margaret. Mia, Mea a Loren neprotestovali." ako inak. Keď sa niečo dohaduje, vždy je to dohadovanie iba medzi mojou a Mea mamou. A nik sa neodváži protestovať, dokonca ani môj otec a to je alpha.

,,Myslel som si." zafrflal som popod nos.

,,Ja som ťa počula!" okamžite na mňa vybehli obe ženy, ktoré konečne pochopili, že tento nápad sa mi vôbec nepáči.

,,Zajtra chcem vedieť presný termín." prepaľovala ma pohľadom mama.

,,Neviem, či budem zajtra doma."

,,Prečo by si nemal byť?" mama povytiahla jedno obočie a zložila si ruky na prsiach. Jej zelené oči sa menili na blesky a ak by mohli, tak ma zasiahnu na mieste.

,,Nemôžeme to nechať na neskôr?" zamotala sa do toho Mea.

,,Nie Mae, ide o dôležitú vec a ja so Suesan sme sa už dohodli!"

,,Máš to blbé, ségra."

,,Sklapni!"

,,Shadow, kam máš v pláne isť?!"

,,Ten tanier je ale pekný."

,,Súhlasím s tebou Loren."

,,Veď si len dnes prišiel a už zase odchádzaš?!"

,,Mami, nemôžete to nechať tak?"

,,Nie Mea! je to dôležitá vec!"

,,Ticho!" zreval otec na celú miestnosť a všetci sme akoby švihnutie bičom stíchli. Toto bude ešte dlhý večer....

Amanda a vlkWhere stories live. Discover now