Zasnúbený

734 57 20
                                    

,,Ticho!" zreval otec na celú miestnosť a všetci sme akoby švihnutím bičom stíchli. Toto bude ešte dlhý večer....

,,Správate sa ako zvieratá! To, že nám v krvi prúdia vlčie gény,  neznamená, že sme divá zver, ktorá sa nevie správať! Začína ma z vás bolieť hlava! Tak prosím, dohodnime sa všetci," otec sa pozrel na moju mamu, ,,a hlavne v kľude."

Všetci sme napäto pozorovali alphu svorky ako pokrivený strieborný príbor, ktorý zvieral v rukách od zlosti, pomaly položil na stôl. Nik sa nemal k slovu a tak otec pokračoval.

,,Shadow, tak ako ti povedala tvoja mama, aj ja ti opakujem, že za chvíľu prevezmeš zodpovednosť celej svorky a titul alphy," vážne sa na mňa zadíval, ,,a je zvykom, že po tejto udalosti, budeš mať už svoju polovičku po svojom boku."

Zhlboka sa nadýchol a ja som len čakal, čo z neho vypadne. Myslel som, že aspoň on ma podrží a nenechá ma v tom šialenom pláne mojej mami.

,,Ale prečo sa máme práve brať my dvaja?" padla otázka z Maených úst, ktorá mi dlho vŕta v hlave. Prečo práve my dvaja? Musím sa ženiť? Nedá sa to nejako preskočiť? Čo som také hrozné urobil, že ma takto trestajú? Dobre, toto komentovať nebudem lebo nebol som práve ten najslušnejší syn ale aj tak...

,,Pretože sa už poznáte dlho, zlatko a..."

,,Prestaň trepať sprostosti Susan. Vieš veľmi dobre, že to nie je pravda a myslím si, že už majú obaja dosť rokov na to, aby to vedeli."

,,Vedeli čo?" už ma táto hra prestáva baviť. Zmätene som pozrel na otca a následne venoval  matke pohľad, ktorý žiadal okamžité vysvetlenie. Tá len uhla zrakom. Hneď mi bolo jasné, že to, čo sa dozviem, sa vôbec nebude páčiť.

,,Pretože ste zasnúbený." oznámila mi s úsmevom Margaret. Okamžite mi trhlo hlavou doľava spolu s Mae a nechápavo hľadeli na jej matku.

,,Ako....ako zasnúbený?" spýtala sa šokovane Mae. Videl som, ako nechápavý výraz kraľuje na tvári aj Mii, Loren a Collinovi.

,,Ja som nežiadal Mea o ruku!" čo to tu trepú za sprostosti?!

,,Ako dlho sme zasnúbený?"

Striedali sme s Mae otázky jednu za druhou a vyžadovali si odpovede. Nakoniec sa vysvetlenia ujal otec.

,,Zasnúbený ste od dvoch rokoch odkedy chodili milesovia po svorkách. Mae, mala si byť v tábore, no uzavreli sme dohodu medzi našou a tvojou rodinou, aby sme ťa zachránili a tak sme vás zasnúbili. Tým pádom, si patrila do rodiny alphy a nemali právo teba a Miu odviesť miselovia do tábora. A keďže sme významná rodina pre svorku, očakáva sa od nás, že budeme plniť sľuby, ktoré sme v minulosti dali."

Nebol som schopný slova. Celý život mi tajili to, že som zasnúbený s Mae. Nejde o to, žeby som ju nemal rád alebo tak, veď sa poznáme odmalička, ale sobáš? Na takéto veci je podľa mňa ešte skoro. Je síce pravda, že väčšinu času som trávil pozorovaním ľudí a určité veci som sa od nich naučil a porovnával s vlkmi. Ľudské bytosti uzavierajú manželstvo úplne inak ako my. Dve osoby sa zoznámia vždy iným spôsobom, trávia spolu veľa času počas ktorého sa spoznávajú a nakoniec uzatvoria, takzvaný Manželský zväzok, žijú spolu tak dlho, kým sa nerozídu. A prečo? Pretože sa nevedia vzájomne rešpektovať.

U nás vlkov je to iné. Vám vašu polovičku určia už v detstve a donútia vás tráviť s ňou najviac voľného času, počas ktorého sa spoznávate a vytvárate si spomienky. Sme si predurčený rodičmi, predkami či bohmi. No nie každý. Nie každé svorky sa držia tohto pravidla. A v našej svorke to už neplatí viac ako tristo rokov!

Máme slobodnú vôľu, pretože sa často stávalo, že vlci neboli spokojný so svojimi polovičkami a tak sa jednoducho zabíjali, či už samovraždou alebo zabili svoju polovičku. Svorka strácala počet členov a tak sa rozhodlo, že si vlci budú vyberať svoje polovičky sami, no iba jednu majú vyvolenú. Tá  s nimi bude po svadbe do konca života, pričom sa ich duše "spoja".  Málo kto na to verí pretože v terajšej dobe sa málo usporadúvajú svadby z dôvodu, že si vlci svoje polovičky vymieňajú a už to nie je také, ako kedysi. Ja sám som mal viac priateliek a mileniek ako by sa patrilo ale chcel som nabrať skúsenosti, že ak by som stretol tú pravú, bol by som pre ňu tá najúžasnejšia osoba. Možno kvôli tomu som ako celebrita pre ženy vo svorke, čo si s časti užívam ale niekedy je to dosť otravné.

Mae mám rád a vždy som ju bral ako sestru a Miu tiež, pretože som s nimi vyrastal ale postupom času začala Mae menej rozprávať a viac sa uzatvárala do seba kvôli tomu, že som trávil málo času doma. Mae je úžasná žena, bol by som schopný za ňu dať aj život, pretože mi na nej záleží ale obaja vieme, že sa máme radi iba ako súrodenci. To iba naši rodičia si myslia, že spolu chodíme pretože niekedy prespávala v mojej izbe a  že tam robíme veci, ktoré nie sú vhodné pre maloletých, pričom sme sa len rozprávali keďže sa niekedy v noci bála alebo sa cítila osamelo.  Zvykol som si na jej spoločnosť. 

,,Ale ja to nemôžem urobiť." upokojil som sa a smutno povedal. Nechcem aby sa Mae cítila zle, že ju nechcem mať za svoju polovičku na celý život ale....tak ako som povedal, vnímam ju iba ako sestru.

,,Dôvod?" opýtala sa ma Margaret. Mama dvoch krásnych dievčat ma prepaľovala pohľadom.

,,Pretože..." znervóznel som na chvíľu, no nedal to na sebe poznať tak ako ma to učil otec. Osoby za stolom upriamila zrak na mňa v očakávaní, aký dôvod zo mňa vyjde. ,,Pretože..."

,,Pretože našiel SafiraLunu , alpha." vykríkol Collin. Všetci sme svoj pohľad upriamili na hnedovlasého vlka, ktorý vypustil s úst informáciu, o ktorej som nechcel aby svorka vedela.

Hlavou mi preletel obraz vystrašenej Amandy, uväznenej v chladnej pivnici bez jedla a vody. Sawyer je schopný veľmi veľa vecí. Mohol ju tam priviazať remeňmi hoc aj dole hlavou a viac by sa o to nestaral. Za to Bork áno. Je to ten typ osobnosti, že vás navedie na to, aby ste mu verili a potom  vás zradí ako ten najväčší chudák.  Bojím sa, že takto naláka aj Amandu, aby mu verila a potom ju zradí.  Ale čoho sa viac bojím je to, že by sa doňho Amanda zaľúbila, čo by som neprežil. Bork sa vie dokonalo zahrávať s citmi.       

,,Ty....ty si našiel SafiraLunu?"koktala moja mama a pomaly presunula svoj pohľad na mňa. A vtom mi to svitlo, čo sa mi snažil Collin naznačiť tým, že to vyzradil .

,,Áno našiel." s úsmevom som súhlasil. Moja matka odrazu sa prudko postavila, pribehla ku mne a stiahla do silného objatia plného radosti. ,,Som na teba hrdá, Shadow!" zvýskla a naďalej ma tuho objímala. 

Margaret sa nazlostene postavila a odišla od stola, čo som si vysvetlil ako výhru a Collin, Loren a otec sa na mňa s radosťou uškŕňali. Reakciu Mae a Mii som nevidel, pretože mi v tom bránila mama. 

,,A kde ju máš?" odtiahla sa odo mňa mama a jej zelené oči sršali radosťou, nadšením a nedočkavosťou. Môj úsmev zvädol, keď som si uvedomil, že nie je vedľa mňa. 

,,Vo svorke Beasts Nokturnal." nahnevaný sám na seba som povedal krutú pravdu...


Amanda a vlkWhere stories live. Discover now