"Alhamdulilah.. Dapat juga aku tenangkan diri.. Harap la mamat tak guna tu balik lewat sikit." Raudhah izzarah bermonolog sendiri sambil memicit kepalanya yang sakit dan berdenyut² .Raudhah izzarah meletakkan Beg tangan Gucci nya di atas meja ruang tamu rumah mereka dan dia membaringkan tubuhnya di atas sofa yang empuk . Dan akhirnya dia terlelap seketika.
Jam didinding menunjukkan pukul 09:00P.M , Raudhah izzarah masih terlelap dan tubuhnya kelihatan bergetar akibat kesejukan dan mukanya seperti menahan kesakitan. Dan Suaminya Iezwan daniel belum lagi balik daripada Gym bersama sahabatnya.
***********************
Kedengaran deruman kereta Iezwan daniel
Yang baru pulang daripada gym bersama sahabatnya. Dan Iezwan daniel mempakirkan keretanya di garaj dan kemudian dia keluar dari keretanya.Setelah keluar dari keretanya iezwan daniel . Iezwan daniel meletakkan kasut kerjanya dan kasut sukannya di rak .
“Aduhh.. Penat campur Segar macam nie best giler kalau ade coffee panas. Bagus kalau isteri aku buatkan Coffee ni hehehe. ” Iezwan daniel bermonolog sendirian dan tertawa semasa meletakkan kasut-kasutnya di rak setelah dia kereta isterinya sudah terpakir.
Setelah iezwan daniel meletakkan kasutnya . Iezwan daniel memulas tombol kunci rumah mereka yang begitu unik. Iezwan daniel terkejut kerana rumah sangat gelap .
“Mana isteri aku ni . kereta dah ade tapi bayangan dia pun tak da uishh” Keluhan risau Iezwan daniel tidak terkira. Dan iezwan daniel pergi ke suis lampu dan menyalakan lampu rumah mereka.
Setelah lampu rumah mereka menyalah iezwan daniel . Terlihat sosok tubuh yang telah terbaring begitu lemah sekali . Dan sosok tersebut adalah isterinya Raudhah izzarah yang sedang menahan sakit.
Dan iezwan daniel perlahan-lahan mendekatkan dirinya ketempat raudhah izzarah baring di sofa yang indah dan empuk tersebut.
“Ummiiiiii... Tolong raudhah ummi.. Raudhah sejuk.. Raudhah sakit... Ummii....” Raudhah izzarah meracau-racau dan sedikit kelihatan mutiara jernih yang menitis dari matanya . yang menandakan raudhah izzarah sakit.
Iezwan daniel kebingungan apa punca raudhah izzarah meracau-racau. Dan apabila Iezwan daniel merenung raudhah izzarah dia perasaan yang raudhah izzarah sedang sakit. Dan dia meletakkan tapak tangannya ke dahi raudhah izzarah.
“Ya allah ... Isteri aku demam ni.” iezwan daniel jadi panik . Dan dia mengkejutkan raudhah izzarah .
“Sayang... Bangun sayang ...” iezwan daniel mengkejutkan raudhah izzarah dengan lembut.
Tiba-tiba raudhah izzarah tersedar. Raudhah izzarah begitu terkejut sekali apabila melihat iezwan daniel yang begitu rapat sekali dengan wajahnya hingga dia terhidu Aroma wangian iezwan daniel yang bercanggah dengan peluh.
“Eh .. Weiii apa kau buat dengan aku hah” raudhah izzarah menolak dada bidang iezwan daniel dan dia marah sekali sehingga dia keluarkan perkatan yang tidak sopan . Sambil dia menahan denyutan sakit kepalanya.
“Ouh .. Tadi abang kejutakan sayang . Abang tengok sayang tak sihat yedak?.” iezwan daniel bergurau menjawap pertanyaan isterinya raudhah izzarah.
“Dahh .. Bodoh .. Kau bukan abang aku lah . Last warning . sekali lagi kau bahas diri kau abang siap kau. ” Raudhah izzarah memberikan amaran keras dan menunjuk muka iezwan daniel .
“Tak pe... Abang tak kisah pun.” Iezwan daniel menurunkan jari telunjuk raudhah izzarah .
“Arghhhh... Malas nak fikir.. Tepi aku nak naik tidur.” raudhah izzarah malas berbahas dengan suaminya iaitu Iezwan daniel.
Dan iezwan daniel membiarkan sahaja raudhah izzarah . naik ke bilik tidur dengan keadaan yang lemah dan long lai yang menunjukkan raudhah izzarah sedang menahan sakit.
Tiba-tiba setelah raudhah izzarah hendak naik ke tangga raudhah izzarah..........
___________________________________
Bersambung...............
Baru ambil fell balik nak sambung cerita ni. Sorry kalau ada kekurangan....
YOU ARE READING
Suami Tanpa Setitik Cinta ✅ (Complete)
RomanceKENAPA PERLU ADA KEBENCIAN SEDANGKAN HATI KUAT UNTUK MENGATAKAN SAYANG. Complete ✔️ Published: 12 August 2017