Hari berganti silih. Selepas kejadian iezwan daniel muntah-muntah. Kini raudhah izzarah yang menggantinya. Raudhah izzarah tidak berhenti muntah-muntah dan pening kepala. Raudhah izzarah terkena alahan yang teruk sejak kandungan berusia 2 bulan setengah dan masuk 3 bulan setengah.“Dr. Raudhah izzarah. Dr oke ke?” Seorang Dr lelaki yang bernama Dr. Azren. Bertanya kepada Raudhah izzarah. Kerana dia amat risau akan keadaan raudhah izzarah yang begitu lemah.
“Im Ok Dr Azren. Don't worry just sikit je ni. Pening-pening. Effect baby ni meragam kut.” Raudhah izzarag cuba untuk berlakon sihat tapi Dr azren amat tahu kesihatan raudhah izzarah.
“No Dr Raudhah . I watch Dr not healthy. I think the good Dr back. Dont worry Ill send Dr Raudhah . Backood Dr back. Dont worry Ill send Back home.Im afraid later so badly.” Dr azren memujuk raudhah izzarah agar mendengar cakapannya. Dr azren amat risau keadaan raudhah izzarah.
“Ok wait Dr Azren. Saya nak kemas barang sikit. ” Raudhah izzarah akhirnya akur. Raudhah izzarah meletakkan unifrom Kerja di belakang kerusinya.
“Ok Jum. ” Mereka berdua keluar dan memasuki kereta Proton Perdana berwarna Merah milik Dr Azren.
“Dr Raudhah. Dr oke?” Dr azren memecahkan kesunyian mereka berdua. Sambil dia menumpuhkan focusnya drive keretanya.
“Ya oke je ni. Just pening la. ” Raudhah izzarah menutup kedua matanya sambil memicit dahinya.
“Ouh. Nah ambil ni Dr. Minyak angin letak kat kepala Dr. Kurangkan sikit pening tu. ” Dr azren megeluarkan minyak angin dilaci kertanya dan menghulurkan minyak Angin kepada raudhah izzarah.
Dan raudhah izzarah mengambil minyak angin tersebut lalu raudhah izzarah menyapu minyak angin tersebut kedahinya.
Raudhah izzarah rasa lega sedikit.“Tq Dr” Raudhah izzarah mengucapkan terima kasih kepada Dr azren.
“Most wc Dr raudhah izzarah. ” Dr azren hanya senyum sahaja.
“Erm Dr Azren Boleh tak singga sekejap dekat dekat kedai Ice Cream ?” Raudhah izzarah bertanya kepada Dr azren. Raudhah izzarah terasa hendak makan Ice Cream Vanila.
“Boleh je. Dr nak beli ice cream” Dr Azren membelokkan kereta sebelah Kiri dan memakirkan keretanya.
“Ye.” Raudhah izzarah berkata pendek sahaja.
“Ok. Dr stay over here. Saya belanja Dr erk” Dr azren ingin membelanja Raudhah izzarah.
“Betul ke ? Hehe . saya nak Ice Cream vanila ye.” Raudhah izzarah ceria kerana Dr azreen ingin membelanjanya ice cream.
“Yes Dr. So stay over here tau.” Dr Azren keluar dari kereta lalu pergi kekedai ice cream.
Raudhah izzarah duduk termenung. Dia memfikirkan keadaannya dengan Iezwan daniel yang tiada kebahagiaan. Air matanya mengalir. Raudhah izzarah amat tersentuh dengan kebaikkan iezwan daniel walaupun dia membencikannya .
“Ya allah. Bantu aku ya allah. Aku tak cukup kuat” Raudhah izzarah memohon kekuatan dari yang maha kuasa.
Tiba-tiba lamunan raudhah izzarah terhenti. Apabila ada mesej daripada Whatsapp iaitu mesej daripada iezwan daniel.
Husban Tak guna
“Assalamualaikum. Raudhah sayang. Awak masih kerja ke? Dah lewat ni kenapa tak balik lagi. Saya risau keadaan raudhah tau.”
“Ermm.. Suka hati aku lah.” Raudhah izzarah meletekan telefon iphonenya kedalam handbegnya tanpa membalas tesk iezwan daniel.
“Dr. Nah ice yang Dr nak tu” Dr azren memberikan Raudhah izzarah ice cream vanila.
“Tq Dr azren. Ehh Dr tak makan ice?” Raudhah izzarah mengucapkan terima kasih kepada Dr azren. Tetapi raudhah izzarah pelik kerana Dr azren hanya membeli satu sahaja ice cream.
“Ouh makan je. Tapi takpe Kan Dr mengidam utamakan Dr dahulu. ” Dr azren berkata demikan sambil menghidupkan enjin keretanya.
“Ouh hehe” Raudhah izzarah amat gembira dan menyuapkan Ice cream tersebut kedalam mulutnya. Raudhah izzarah amat berselera sekali. Dr azren hanya mengelengkan kepalanya. Sambil tersenyum.
“Nasib baik awak dah jadi milik orang raudhah kalau tak boleh la saya tawan hati awak” Getus hati Dr azren yang menaru harapan kepada raudhah izzarah.
“Dr. Raudhah. Husban Dr tak marah ke Dr balik lewat .” Dr azren bertanya kerana amat risau sekiranya Iezwan daniel akan marah.
“Ermm tak la.” Raudhah izzarah menjawab dengan jawapan ringkas.
________________________
BERSAMBUNG....
P/s: Dr azren watak sampingan. Kalau imagine muka dia. Iras Teejay marquez hihihi
YOU ARE READING
Suami Tanpa Setitik Cinta ✅ (Complete)
RomanceKENAPA PERLU ADA KEBENCIAN SEDANGKAN HATI KUAT UNTUK MENGATAKAN SAYANG. Complete ✔️ Published: 12 August 2017