Bab14

5.4K 84 0
                                    


arrhh... Leganye dapat rehat. Boleh la aku tetang kan otak aku, daripada fikir Mamat tak de guna tu cis!.. ” Raudhah izzarah merehatkan badannya di kamarnya bercambah dengan kebenciannya terhadap iezwan daniel .

Erm.. Besarr juga bilik ni. Tak sia sia aku pilih biliknya. Maybe besar lagi kut bilik mamat tu. Well nak berangan la tu aku nak satu bilik dengan dia. Urmn go to hell la . Malas nak banyak fikir bagus tudur jap” Raudhah bermonolog sendiri dan kemudian dia tertidur.

***********************************

Tok-tok.....

Ketukan pintu yang bertalu talu di luar bilik raudhah Izzarah hingga dia tersedar daripada tidurnya.

Assslamualaikum, Raudhah Kedengaran suara lembut yang digunakan  iezwan daniel memberi salam daripada luar bilik raudhah izzarah.

Uishh... Kenapa lagi dia ni orang nak rehat. !” raudhah izzarah menggeliat dan marah kerana tidurnya terganggu.

Raudhah buka pintu jangan sampai saya pecah kan pintu bilik awak ni. ” Iezwan daniel menaikkan sedikit suaranya untuk mengeretak raudhah izzarah.

uish.. Amboi dia ni. Dah pandai acah² aku. Tunggu kau” Raudhah izzarah bangun dan bergerak untuk membuka pintu biliknya.

Raudhah izzarah memulas tombol p

“Ade apa kau ni. Aku nak tidur ni. Jangan la kacau . ” raudhah izzarah marah dan dia mengosokan matanya kerana pengelihatannya samar².

Dan apabila dia membuka mata dia melihat Sekujur berdiri dihadapannya. Iaitu Iezwan daniel yang menggunakan baju melayu merun dan kain pelikat bercorak kotak² serta Songkok di kepalanya.

“Cepat basuh muka pastu ambil wudhuk solat isyak jemmah . ” tegas arahan yang diberikan iezwan daniel kepada raudhah izzarah.

Renunggan tajam yang diberikan oleh raudhah izzarah menunjukkan persaan tidak puas hati.

Kau siapa nak arah aku. Kau dah lupa ke apa aku cakap kat kau” Raudhah meninggi kan suaranya.

Iezwan daniel hanya senyum sinis sahaja.

“Awak tu isteri saya suami kena dengar cakap saya. Dah² cepat saya malas nak bertekak dengan awak. Saya tunggu awak dekat bilik solat eh. Bye  ” iezwan daniel memberikan jawapan ringkas kepada raudhah izzarah .

“Hey kau tu suami atas kertas je lah!!!!” jerkahhan raudhah izzarah kepada iezwan daniel.

Iezwan daniel hanya senyum melihat kemarahan isterinya .

“Dah la tu. Tak payah nak marah bagai. Cepat la ambil wudhuk kita solat isyak sama² eh.”  Lembut nada suara yang dituturkan kepada raudhah izzarah.

Kemarahan raudhah izzarah akhirnya redah dan dia melihat wajah iezwan daniel yang penuh pengharapan.

“Erm ok. ”

“Saya naik dulu cepat tau .” iezwan daniel mengkenyitkan matanya dan pergi ke bilik solat.

“Cis ingat ko cute. Lagi cute Abang Iqwan” Raudhah izzarah bermonolog sendiri . dan pergi ke bilik air dan menggambil air wudhuk.

Sesudah Raudhah izzarah mengambil wudhuk dan dia menyarungkanntelekung putih di tubuhnya . Dan pada malam itulah Raudhah izzarah nampak betul² cantik. Iezwan daniel akui kecantikan isterinya namun dapat kah isterinya cinta dia?

Dah siap ke”

“Dah. ” sepatah ayat yang diberikan raudhah izzarah.

Alhamdulilah. Saya dah bentang sejadah untuk awak. Kita solat ye ” Iezwan daniel senyum kerana gembira.

Raudhah izzarah sudah bersedia untuk menjadi makmum Iezwan daniel untuk solat berjemaah. Ketika Iezwan daniel Beriqmat dan memgangkat takbir. Raudhah izzarah sangat terpegun dan terharu kerana lelaki yang dia Idamkan selama ini ada ada Iezwan daniel namun dia tidak dapat terima iezwan daniel kerana dia mencintai yang lain.

“Ya allah bantu aku” getus hati raudhah izzarah.

Assalamualaikum warahmatullah” Iezwan daniel memberikan salam bertanda selesai sudah solat. Kemudian iezwan daniel menadahkan tangn untuk berdoa. Dan raudhah izzarah turut menadahkan tangan untuk mengaminkan Doa .

Ya Allah. Ampunkan dosa kedua kedua orang tua kami ya allah. Berkati lah kehidupan mereka ya allah. Dan panjangkan lah umur mereka ya allah. Ya allah ampunkan dosa-dosa ku ya allah dan engkau ampunkan dosa - isteriku yang aku cintai walaupun aku baru kenali dia ya allah. Dan engkau lembutkan lah hatinya untuk terima aku ya allah. Aku juga mangsa keadaan ya allah. Dan aku juga buka perampas kehabagiaan orang ya allah. Engkau yang maha pengadil dan maha pengampun ya allah. Berkati la rumah tanga kami ya allah. Amin yarabbal alamin. ” panjang doa iezwan daniel dan khusyuk . Hingga membuatkan raudhah izzarah sebak dan ingin mengalirkan airmata mendengarnya.

Iezwan daniel menghulurkan tangan kanannya kepada raudhah izzarah .
Namun hulurran tangan iezwan daniel tidak di sambut oleh Raudhah izzarah.

Dan perlahan-lahan iezwan daniel menarik tangannya dan mengoyangkan kepalanya.

Dah siapkn aku nak naik turun bawah nak tidur. Aku dah kenyang so jangan lagi kau kejutkan aku erh ” Raudhah izzarah memberikan arahan tegas dan  meninggal kan iezwan daniel di sejadah bersendirian.

Muhd iezwan daniel pov

“Ya allah . lembutkan la hati isteriku ya allah. Dia bukan raudhah izzarah yang aku kenal .”  Iezwan daniel sebak.

Ermm. Betul kata aku. Jangan terlampau berharap. Kan akhir aku yang merana urmm” keluhan kecewa Iezwan daniel.

Arhh. Naik naik bilik  ke bilik kerja dulu buat proposal ” akhirnya iezwan daniel berdiri dan melipat sejadahnya dan naik kebilik kerja untuk melaksana kerjanya yang tertunda kerana urusan perkhawinannya.

***************************

Betulke apa aku dengar tadi dia mangsa keadaan OMG pandainya dia berlakon . cis daripada aku banyak fikir bagus tidur. Esok kerja. ” Raudhah bermonolog sendiri.

Suami Tanpa Setitik Cinta  ✅ (Complete)Where stories live. Discover now