"Assalamualaikum. Raudhah izzarah. Kenapa awak tak bangun lagi ni dah pagi ni awak tak pergi kerja ke?" Iezwan daniel mengetuk pintu bilik raudhah izzarah yang masih berkunci. Iezwan daniel pelik kerana raudhah izzarah lewat bangun. Yang dia tahu raudhah izzarah paling awal bangun antara mereka berdua."Uish kenapa dia tak buka pintu ni risau pulak aku." iezwan daniel semakin gelisah. Dan iezwan daniel terpaksa membuka bilik raudhah izzarah dengan kunci extra rumah mereka.
Semasa iezwan daniel bergerak ke katil raudhah. Iezwan daniel semakin risau kerana muka raudhah izzarah kelihatan amat pucat.
"Raudhah izzarah sayang bangunn" Iezwan daniel mengkejutkan raudhah izzarah namun tiada respon. Tanpa membuang masa iezwan daniel mendukung raudhah izzarah dan membaring tubuh ramping raudhah izzarah yang berbadan dua kekerusi penumpang. Dan iezwan daniel mengkuncikan pintu rumah lalu bergerak ke hospital. Iezwan daniel takut akan effect pada baby raudhah izzarah.
***************************
Sampai sahaja ke hospital. Iezwan daniel mencempung tubuh ramping raudhah izzarah keatas katil hospital.
"Dr. Tolong rawat isteri saya.. Pleasee dia pregnent Dr. " dengan cemas iezwan daniel meminta bantuan dengan Seorang Dr india perempuan.
"Ok sir. Now i want you relax only. And please wait.. " Dr tersebut cuba tenangkan persaan iezwan daniel.yang begitu gelisah.
"Ok Dr. " Akhirnya iezwan daniel duduk di ruang menunggu. Iezwan daniel amat risau akan keadaan iesterinya.
"Ya allah. Ya rahman ya rahim. Aku bermohon ya allah lindungi la isteri dan kandungnya ya allah." Doa yang takpernah putus dari bibir iezwan daniel.
30minit kemudian..........
"Encik. " Dr tersebut keluar dan menghampiri Iezwan daniel.
"Yes Dr. Macam mana keadaan isteri saya Dr?" Iezwan daniel terus melamparkan soalan yang penuh kebimbangan.
Namun Dr tersebut dan senyum sahaja.
Iezwan daniel begitu pelik."Pulak. Dr ni kita tengah risau boleh pula dia senyum. " Hati iezwan daniel berkata-kata.
"Sabar Encik. Puan Raudhah Izzarah perlukan Perhatian sepenuhnya sahaja. Jangan bagi dia sendiri dan abaikan dia. Takut dia bertindak luar kotak encik. Dan satu lagi. Ikuti sahaja kehendak dia ya" Dr tersebut memberikan keterangan kepada iezwan daniel.
Iezwan daniel menghembuskan nafas lega namun dalam hatinya penuh kerisauan. Dan mengelamun seketika. Bagaimana dia nak luangkan masa dengan raudhah izzarah sedangkan raudhah izzarah membencinya.
"Encik. Ada apa-apa lagi? Kalau tidak ada encik boleh lawat isteri encik sekarang."
"Ya tq Dr" Iezwan daniel memberikan senyuman kepada Dr tersebut.
****************************
Saat iezwan daniel melangkahkan kaki masuk kedalam Bilik tempat raudhah izzarah dirawat. Iezwan daniel berdoa agar raudhah izzarah tidak membencinya lagi.
"Raudhah sayang. Sayang dah ok ke?" Iezwan daniel memulakan perbualan saat dia duduk dibangku berdekatan raudhah izzarah. Namun raudhah izzarah tidak berkata apa-apa. Hanya air mata yang mengalir.
"Sayang why you crying? Tell to me.. Pleasee..." Lembut suara iezwan daniel. Dia tidak mahu mengkeruhkan keadaan.
"Muhd. Iezwan Daniel lee. Please i hope so after saya dah melahirkan ceraikan saya. Saya tidak mahu lagi menambahkan dosa lawan cakap awak. Maki awak. Sumpah awak. Dan lain-lain iezwan daniel. Saya banyak sakitkan hati awak. " Kata-kata raudhah izzarah terhenti seketika dia tidak sanggup meneruskan lagi. Hatinya sangat sedih. Dan air matanya mengalir laju.
"Dah-dah. Tak pe sayang. Abang selalu maafkan kesalahan sayang tau. Dah tak payah fikir macam tu lagi ye. " Iezwan daniel cuba tenangkan fikiran raudhah izzarah.
" But i can't love you Daniel lee. Please " Raudhah izzarah mengelap sisa air matanya. Raudhah izzarah kelihatan amat cantik sekali saat dia tengah berbadan dua.
"It's up to you sayang. I just wanna you know i really-really loving you sayang. Only you in my life. I Don't know why my heart very sick when you always say want "Divorce". Iezwan daniel sebak kerana permintaan raudhah amat berat untuk dia laksanakan.
Namun ego raudhah izzarah amat tinggi. Dia tidak mahu ungkapkan isi hati sebenarnya yang dia sudah jatuh hati pada iezwan daniel. Dan hatinya turut sakit saat dia keluarkan perkataan yang tidak sepatutnya.
"Sayang. Nak minum ke? Saya ada beli air kesukaan awak ni Susu Campur kurma. Nah minum sikit. " Iezwan daniel cuba mengambil semula perhatian raudhah dia tidak mahu raudhah izzarah banyam fikir.
Tanpa membuang masa raudhah izzarah minum air susu campur kurma.
"Ermm sedap. Macam mana awak tahu saya suka air ni? Selama sayang mengandung ni saya tak pernah minum." Raudhah izzarah tertanya-tanya bagaimana iezwan daniel tahu minuman kegemarannya.
"Biarlah rahasia sayang. Dah lepas awak minun ni sayang tidur ye. " tersenyum iezwan daniel melihat raudhah izzarah yang begitu comel.
"Ermm yelaa.. Nah saya nak tidur." Raudhah izzarah menghulurkan gelas yang telah kosong diminumnya.
Dan iezwan daniel meletakkan gelas tersebut di atas meja.
"Ok now sayang tidur eh" Iezwan daniel menyelimutkan raudhah izzarah dan membantu raudhah izzarah baring. Dan saat itu raudhah izzarah terasa nyaman sekali saat dia terhidu aroma wangian iezwan daniel. Dia menjadi tenang. Dan akhirnya dia tertidur..
"Ermm. Abang harap sayang boleh terima abang satu hari nanti.." Iezwan daniel mengkucup dahi raudhah izzarah.
B__e__r__s__a__m__b__u__n__g__
P/s: Sabar dulu bha tu baru bunga² kebahagiaan heheh
**Maaf sangat saya busy kerana saya sambung belajar so busy study. ***
YOU ARE READING
Suami Tanpa Setitik Cinta ✅ (Complete)
RomansaKENAPA PERLU ADA KEBENCIAN SEDANGKAN HATI KUAT UNTUK MENGATAKAN SAYANG. Complete ✔️ Published: 12 August 2017