Keesokkan harinya setelah selesai raudhah izzarah , menyelesaikan tugas sebagai seorang muslim iaitu solat fardhuh Subuh. Raudhah izzarah termenung di hadapan meja soleknya. Raudhah izzarah masih memfikir akan apa yang telah terjadi pada dirinya yabg di jodohkan oleh orang tuanya. Bersedia kah raudhah izzarah memberi tahu Iqwan Erric yang dia akan kahwin? .“Ya allah apa patut aku buat ni Perlu ke aku bagi tau Iqwan , aku sayang dia . hanya dia yang boleh bahagiakan aku ya allah. Uishh siapa la lelaki yang tergamak mencuri kebahagiaan aku ni. Arghhhhhgh.. Kau tunggu la nasib kau lelaki jah***am .” raudhah izzarah sangat marah dan dia menghempas tangannya di meja solek. Dan air mata raudhah izzarah mengalir .
Kriinggg.... Telefon raudhah berdering dan nama yang tertera di skrin telefonnya Iqwan erric(My Sweet hearth) .
“allah. Kenapa dia call aku ni. Perlu ke aku bagi tau perkara sebenar, kalau aku bagi tau mesti dia kecewa ” raudhah izzarah sangat terbeban dengan apa terjadi pada dirinya. Dan akhirnya dia menjawab panggilan buah hatinya.
“Assalamualaikum . abang ada ape call Raudhah nie?” Raudhah izzarah memberikan salam kepada iqwan erric . dengan suara yang Serak².
“Waalaikumsalam sayang abang. Saje call sayang nak tanye khbar. But kenapa suara sayang tu mcm baru habis menangis je. ” Iqwan erric sedikit risau akan buah hatinya.
“Ouh tak la . Raudhah oke je. ” raudhah izzarah cuba mengawal intonasi suaranya kerana dia risau sekiranya iqwan erric risau apa yang telah terjadi pada dirinya.
“Ouh bagus la . abang tengok kat Ig sayang . sayang balik Kl kan? Abang nak ajak jumpa pagi ni boleh . ada perkara abang nak bincangkan.”
“Pukul berapa abang? Raudhah pun ade nak bincang dekat abang juga ”
“Pukul 8:00 AM. Abang jemput sayang dekat rumah ye. ”
“oke abang. Bye. ” raudhah izzarah memutuskan talian perbualan mereka . Dan dia menangis lagi.
“kuat kan hati raudhah. Ni adalah masanya kau bagitahu perkara sebenar” Raudhah izzarah mengkuatkan semangatnya. Dan melawan sebak di dada nya.
YOU ARE READING
Suami Tanpa Setitik Cinta ✅ (Complete)
Roman d'amourKENAPA PERLU ADA KEBENCIAN SEDANGKAN HATI KUAT UNTUK MENGATAKAN SAYANG. Complete ✔️ Published: 12 August 2017