Bab 50

7K 105 2
                                    


Iezwan Daniel sudah pun mula bekerja seperti biasa. Manakala Raudhah izzarah sendiri di rumah.

Uishhh bosannya sendiri. Kalau Iezwan ada taklah bosan. Walaupun dia selalu marah-marah tapi dia tetap comel. ” Raudhah izzarah bercakap sendiri.

Raudhah izzarah menghidupkan televisyen dan menonton filem Hantu Kak Limah. Raudhah izzarah tergelak sendiri dan hatinya jadi tenang. Dan perlahan-lahan Raudhah izzarah meletakkan kepalanya di atas bantal kecil dan akhirnya tertidur.

**********************

Iezwan Daniel akhirnya balik ke rumah. Iezwan Daniel membuka kasutnya lalu melongarka tali leher nya.

“Assalamualaikum.” Iezwan Daniel memberikan salam. tetapi senyap sahaja keadaan ruang tamu mereka. Seperti tiada orang.

“Mana Raudhah ni.. ” Iezwan Daniel tercari-cari Raudhah izzarah. Iezwan Daniel melihat Raudhah izzarah yang sedang terlelap.

Sini rupanya dia ”  Iezwan Daniel meletakkan kunci kereta nya. Dan pergi ke tempat Raudhah izzarah baring.

Raudhah sayang. Bangun dah maghrib ni” Iezwan Daniel mengejutkan Raudhah izzarah dengan perlahan dan lembut.

Raudhah izzarah akhir nya membuka matanya perlahan-lahan dan menggosok matanya.

Saya di mana ni?” Raudhah izzarah sedikit mamai kerana baru bangun.

Ya allah. Awak dekat rumah . Awak tertidur sampai maghrib itulah awak mamai ni. Dah awak naik mandi dan solat ok. Saya nak mandi sekejap” Lembut sahaja Iezwan Daniel berkata.

Iezwan tolong jangan berpura-pura." Getus hati Raudhah izzarah. Kerana tidak menyangka Iezwan Daniel boleh berubah seperti itu.

Selesai Raudhah izzarah mandi dia memakai telekung hitamnya. Untuk menunaikan solat maghrib.

Kenapa perut ni sakit semacam " Raudhah izzarah pelik. Kerana tarikh persalinan nya tinggal 2hari lagi. Tetapi dia tidak kisah. Dia menunaikan juga solat maghrib nya.

Selepas solat maghrib Raudhah izzarah merasakan sakit semacam hingga dia tidak tahan.

“Ya Allah. Sakitnya. Abang tolong!!!!!!!!! Aghhhhhh sakitnya abang....!!!!!” Raudhah izzarah menangis sepuasnya dan teriak memanggil Iezwan Daniel.

Iezwan Daniel terkejut lalu masuk ke bilik Raudhah izzarah.

Ya Allah. Kenapa ni? ” Iezwan Daniel cemas melihat Raudhah izzarah yang menahan sakit.

“Iezwan tolong.!!!! Perut saya sakit ni!!!”

Iezwan Daniel akhirnya mengendong Raudhah izzarah lalu di bawah kedalam keretanya.

Sabar sayang. Kejap je lagi kita sampai.” Iezwan Daniel berhati hati memandu kereta.

“Ya allah.. ya Allah ya Allah...” Hanya itu yang mampu Raudhah izzarah ucapakan kerana menahan sakit yang tidak terhingga.

Setelah sampai ke hospital Raudhah izzarah dibawah kan ke bilik persalinan.

Maaf encik tak boleh masuk. ” seorang nurse menghalang Iezwan Daniel untuk masuk. Iezwan Daniel. Berdoa pada Allah agar isterinya dan anaknya selamat.

“Ya Allah selamatkan isteri dan anak ku ya Allah. ” Iezwan Daniel mengambil telefon lalu menelefon ibu ayah dan mertuanya.

**********************

30Minit kemudian......

Encik Iezwan Daniel Lee... tahniah encik mendapat anak kembar Lelaki dan juga wanita. ” Seorang Doktor perempuan membawa berita yang amat gembira.

Suami Tanpa Setitik Cinta  ✅ (Complete)Where stories live. Discover now