Bab27

6.1K 79 0
                                    


Sebulan berlalu.....

Raudhah izzarah sudah mampu menerima takdir atas pemergian Iqwan erric. Malahan raudhah izzarah masih lagi belum menerima iezwan daniel sebagai suaminya. Dia amat benci dan teramat.

Pada hari itu raudhah izzarah terpaksa mengambil MC kerana dia rasa tidak sedap badan. Dan setelah selesai mengerjakan solat Asar, tekak raudhah izzarah terasa loya. Dan raudhah izzarah bergegas pergi kebilik air bersama telekung berwarna pinknya. Dia memuntahkan segala yang dimakannya.

Raudhah izzarah memicit kepalanya yang amat pening. Dan dia terasa lemah sekali.

Ya allah. Kuatkan aku ya allah” Raudhah izzarah memicit kepalanya sambil menyebut kalimah allah. Dan akhirnya pengelihatan raudhah izzarah menjadi gelap. Raudhah izzarah pengsan didepan bilik air.

Dalam masa yang sama Iezwan daniel masih lagi di syarikatnya. Untuk selesaikan kerja kerjanya.

***********************

MUHD IEZWAN DANIEL LEE P.O.V

Weii bro... Ape khabar?” sahabat karib iezwan daniel Nadzrin. Menghulurkan tangan kanannya untuk bersalam tangan.

Baik je ni nadz.” Iezwan daniel menyambut huluran tangan kanan nadzrin untuk bersalaman.

Macam mana sekarang oke. Dah lama aku tak jenguk kau weii.” Nadzrin bertanya akan keadaan iezwan daniel.

Ok je ni Nadz, hah kau tu bila nak khawin tinggal kau je belum terasa makan nasi minyak kau hahahah” iezwan daniel gelakkan nadzrin yang masih belum ada jodoh.

“Tengah cari la ni”  blur nadzrin dibuatnya.

Hehe bro jangan marah erkk” iezwan daniel memujuk sahabat kesayangannya.

Haha tak pe” Nadzrin senyum kerana dia tahu perangai sahabatnya iezwan daniel seorang yang penyayang.

Nadz aku nak balik ni rasa macam tak sedap hati la bro. ” Iezwan daniel rasa tidam sedap hati. Dia dapat rasakan sesuatu yang berlaku kepada raudhah izzarah.

Hah oke² see again bro” Iezwan daniel berlalu pergi ke kereta honda CRV nya.

Sampai sahaja dirumah iezwan daniel memanggil nama raudhah izzarah namun tiada respon.
Raudhah izzarah, raudhah ....”

Uish mana isteri aku ni buat aku risau je” Iezwan daniel mengomel sendirian dan dia naik ketangga untuk melihat raudhah izzarah dibiliknya.

Iezwan daniel amat terkejut melihat raudhah izzarah yang pengsan dan wajah raudhah izzarah saat itu sangat pucat dan tidak bermaya.

“Raudhah bangun sayang... Ya allah dugaan apa ni” Iezwan daniel menepuk perlahan-lahan pipi raudhah izzarah agar dia sedar.
Dan iezwan daniel tidak berfikir panjang lagi Dia memcempung tubuh badan raudhah izzarah untuk dibawah ke Klinik.
Iezwan daniel saat itu sangat risau sehingga baju kemeja kerja tidak sempat ditukar.

***********************

Di Klinik Al-Ehsan 24Hour. Yang berdekatan rumah mereka.

Iezwan daniel membaringkan raudhah izzarah di katil untuk mendapatkan rawatan. Dan saat itu raudhah izzarah dalam keadaan bertelekung.

Dr. I need your help please Dr” Iezwan daniel menjumpa seorang Dr Wanita yang berumuran dan bernama Dr.Rosnah.

Calm Down, Encik relax.. Bagi saya periksa dulu keadaan Isteri encik ye. Encik tunggu kat luar jap” Dr tersebut mengarahkan iezwan daniel untuk menggu diruang menunggu.

Ya allah. Bantu isteri ku ya allah..” Iezwan daniel mendoakan Raudhah izzarah. Dan Iezwan daniel amat serabut saat itu.

20minit kemudian.....

Dr Rosnah keluar dari bilik rawatan.
Encik mari masuk isterinya encik dah sedar.” Dr Tersebut mengajak iezwan daniel masuk kebilik rawatan dan iezwan daniel lega mendengarnya.

Ketika iezwan daniel masuk kebilik rawatan mata raudhah izzarah tajam melihatnya. Dari pandangan mata raudhah izzarah penuh dengan kebencian.

Ok puan saya nak tanye boleh?” Dr Rosnah memulakan perbualan.

Ye apa dia Dr.” Raudhah izzarah bersuara lemah sekali. Dan iezwan daniel memerhati raudhah izzarah dia amat simpati.

Berape lama puan dah tak datang bulan” Dr rosnah senyum ketika bertanya.

Raudhah izzarah terkejut dan memandang kearah iezwan daniel.

Dahh... Satuu bulan Dr” Terputus-putus ayat yang keluar dari mulut raudhah izzarah dan iezwan daniel amat keliru apa yang terjadi.

Ouhk. Btw. Encik Muhd Iezwan daniel Lee Congrats.. Your wife mengandung baru masuk sebulan.” Dr rosnah memberitahu bahawa Raudhah izzarah mengandung.

Raudhah izzarah terkejut.
“What.. Saya mengandung?” Raudhah izzarah masih tidak percaya.

Ye puan.”

Alhamdulillah ya allah terima kasih rezeki yang kau berikan.,” Iezwan daniel sangat gembira mendengar bahawa Raudhah izzarah mengdung. Dia tidak lama lagi menjadi seorang ayah dan raudhah izzarah akan menjadi Ibu.

Dan Dr rosnah hanya senyum melihat Iezwan daniel yang begitu gembira. Dan raudhah izzarah memandang iezwan danie namun Raudhah izzarah sedikitpun tidak gembira.

Encik saya keluar dulu.” Dr Rosnah meminta izin untuk keluar .

Yes silakan btw tq dr.”

Dan ketika dr tersebut keluar hanya mereka berdua yang tinggal dibilik rawatan tersebut. Izwan daniel duduk bersebelahan Raudhah izzarah.

Raudhah sayang kita tak lama lagi akan jadi Ibu dan ayah” Iezwan daniel memulakan bicaranya. Namun raudhah izzarah hanya merenungnya.

“Iezwan daniel lee. Kau jangan lupa apa yang pernah aku cakap dekat kau malam tu” keras nada suara raudhah izzarah. Iezwan daniel terkejut apa yang dibacarakan raudhah izzarah. Raudhah tidak menyangka begitu cepat gen mereka bersatu. Dan dia sendiri tidak dapat teka saat dia tidak datang bulan.

_______________________________

B
E

R
S

A
M

B
U

N
G

»U think?? Sanggup ke Raudhah izzarah lakukan apa yang pernah dia cakapkan....«

SO JUST READY FOR NEXT CHEP.
AND I NEED TO TALK. IF I LATE UPDATE NEXT CHEP PLEASE WAIT. BECAUSE IM BUSY HEHE..

DONT FORGET ★VOTE★

Suami Tanpa Setitik Cinta  ✅ (Complete)Where stories live. Discover now