Bab 59

6.5K 112 25
                                    


Semasa didalam ambulance Raudhah izzarah hanya menangis sahaja tidak tahu untuk berkata apa-apa. Manakala Nurse dan doktor yang bertugas semasa itu hanya focus dengan Iezwan Daniel. Mereka juga adalah sahabat Raudhah izzarah.Izzue pula mengikuti dari belakang bersama Aakif Lee dan Aathirah Lee.

Doctor suami keadaan suami doctor macam merosot ni. Kita kena cepat. ” Nurse tersebut memberikan tahu kepada Doctor tersebut kerana tekanan darah Iezwan Daniel semakin merosot dan jantung tidak normal.

Raudhah izzarah terkejut.

Doctor. Please... Bantu suami saya.....” Raudhah izzarah sendiri merayu. Dia takut kehilangan Iezwan Daniel dia takut tidak sempat minta maaf dan dia tidak dapat bayangkan macam mana keadaan anaknya tanpa Iezwan Daniel.

Insyaallah Doctor kita usahakan. Mohon doa dari Allah sahaja. ”

**********************

Sayang.... maafkan uncle. Uncle tak berniat buat ayah korang macam tu .” Izzue rasa serba salah terhadap Aakif Lee dan Aathirah Lee. Kerana tidak berhenti menangis dan menyebut nama Iezwan Daniel sahaja.

Uncle dan ibu jahat.... ” Aathirah Lee bersuara dengan tangisan. Begitu juga Aakif Lee.

Maafkan uncle sayang. Uncle janji akan selamatkan ayah korang walau apapun. ” Izzue meyakinkan kedua-duanya.

Uncle Janji.... ”

“Ye janji ....”

Yelahh.. Kita berdua maafkan uncle. ”

Izzue terkilan melihat kedua anak kecil yang comel begitu baik hati dan mudah maafkan seseorang.

Boleh uncle tahu nama korang apa?” Izzue bertanya sambil focus memandu kereta nya.

Saya Aakif Lee dan ni adik saya Aathirah Lee”

Ouh.. sedap nama Aakif dan Aathirah.. nama uncle Izzue. Panggil uncle Zue ke atau apa Jee..”

“Baik uncle Comel. ” Keduanya memuji Izzue.

Aku akan buat apa sahaja asalkan ayah mereka selamat. ” Getus hati Izzue.

10 minit dalam perjalanan.

Izzue memegang kedua tangan Aakif Lee dan Aathirah Lee semasa berjalan ke ruang kecemasan. Dan Raudhah izzarah saat itu terpaksa menjalan tugasnya membantu suami nya.

Uncle mana ibu?” Aakif Lee bertanya.

“Ibu Aakif dan Aathirah sekarang kat dalam bantu rawat ayah. Jom duduk kita Tunggu ibu keluar.

Aakif Lee dan Aathirah Lee berubah menjadi sedih.

Jangan risau. Insyaallah akan selamat. ” Izzue menenangkan fikiran kedua anak kecil itu.

**********************

1 jam kemudian.......

Raudhah izzarah keluar dari wad kecemasan dengan muka yang sedih.
Manakala izue serta anak anaknya melihatnya dengan penuh tanda tanya.

Ibu mana ayah ibu??? Mana ayah??” Aakif Dan Aathirah bertanya.

Ayah dekat dalam Sayang ayah nak rehat. ” Raudhah izzarah terpaksa menipu anaknya.  Dan izzue melihat reaksi wajah Raudhah izzarah penuh tanda tanya.

Izzue. I need to talk ” Raudhah izzarah memanggil izzue.

Ada apa Raudhah what happen?”

“Izzue. Iezwan perlu buat operation now. Dia ada Heart cancer  lavel 2.  Dan saya sudah cuba untuk menderma tetapi saya tak sesuai. Saya pening Izzue Raudhah izzarah menangis sambil terduduk.

Sudah² macam ni biar saya test dahulu mana tahu saya sesuai untuk menderma.
Simple jawapan izzue. Hingga membuatkan raudhha izzarah tidak terkata.

Are you serious? Allahu ” Raudhah izzarah berdoa agar hati izzue sesuai dengan Iezwan .

Yeah. I'm serious ini sahaja yang saya mampu, saya tak sanggup melihat kedua anak kecil awak. ” izzue berharap agar dia sesuai menderma.

Baiklah izzue. Awak boleh pergi makmal

Raudhah izzarah berdoa semoga izzue sesuai untuk menderma.

**************************
30minit kemudian.

Izzue.  Congrats awak sesuai untuk menderma. ”

“Doc. Please cepatkan proses saya tak sanggup lihat anak doctor Raudhah. ”

“Tonight?”

“Yeah.. ”

“Ok wait. Nnt awak akan dimasukkan kedalam dewan bedah. ”

Setelah sudah  selesai izzue di gantikan pakaian bedah dan alat sudah di pasang kan. Raudhah izzarah datang melihatnya.

Izzue. Terima kasih izzue. Saya doakan awak Dan suami saya selamat.

Izzue senyum.

Ye Raudhah ini sahaja yang saya mampu. Semua ini salah saya” Izzue kesal dengan perbuatannya.

Jangan cakap macam tu”

“Izzue are you ready now?.”

“Yes.. ”

“Doctor Raudhah boleh keluar kami nak mulakan operation. ”

“Sure” Raudhah izzarah keluar Dan dia duduk di ruangan menunggu sambil memeluk anaknya .

Ya Allah selamat kan suamiku Dan sahabat ku ya allah..



Izzue

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Izzue


__________________________

Bersambung......

P/s: Maaf lambat. Maaf hambar

Suami Tanpa Setitik Cinta  ✅ (Complete)Where stories live. Discover now