Bab24

6.2K 74 1
                                    


Sampai sahaja raudhah izzarah, dia terus naik kebilik tidurnya dengan membawa hadiah yang diberi oleh bekas kekasihnya Iqwan Erric dan airmata yang mengalir.

Perlahan-lahan raudhah izzarah membuka bungkusan hadiah tersebut. Dan apabila raudhah izzarah membukanya, rudhah izzarah menekup mulutnya dan hatinya sangat merinti melihat sebuah boneka kecil dan surat ringkas. Raudhah izzarah membuka surat tersebut .

“Wahai kekasihku raudhah izzarah maafkan abang kerana tak perjuangkan cinta kita. Bukan niat abang untuk melepaskan raudhah dengan lelaki lain, tetapi abang dapat rasakan kita memang tiada jodoh. Raudhah abang harap sangat raudhah maafkan abang. Dan satu abang nak pesan untuk yang terakhir Untuk raudhah belajar terima suami raudhah. Abang dapat rasakan dia yang terbaik untuk sayang. Jangan lah benci suami raudhah kerana diapun mangsa keadaan .
Sekian dariapa Bekas kekasih mu.
Semoga Kita berjumpa lagi. Maafkan abang anggaplah ini tinta abang yang terakhir.”
-IQWAN ERRIC-

Ya allah. Kenapa kau duga aku begini ya allah. Aku cinta dia ya allah.” Raudhah izzarah merinti-rinti dengan linangan air mata. Raudhah izzarah mendakap surat tersebut. Dan dia terasa seakan-akan iqwan erric hendak pergi buat selamanya.

Aku benci kau Iezwan daniel lee. Disebabkan kau aku merana. Aku akan buat kau menderita!!!!!!!!” Raudhah izzarah teriak seperti kerasukan dia amat membenci iezwan daniel sehingga dia memecahkan gambar khawin mereka. Dan akhirnya raudhah izzarah terlelap dengan air mata kesedihannya.

Betapa egonya raudhah izzarah sanggup melawan takdir yang di tentukan oleh maha kuasa.

************************

Keesokan harinya raudhah izzarah bangun dari tidurnya. Dia bersiap-siap pergi ke hospital menjalan tugasnya. Dia hanya mampu tersenyum namun disebalik senyumnya dia penuhi kesedihan. Di pagi hari itu raudhah menggunakan hijab berwarna hitam berbunga unggu dan jubah biru, dan raudhah izzarah menggunakan sedikit solekkan simple. Hingga pagi itu penampilan raudhah izzarah sangat kemas dan cantik.

Ermmm.. Agaknye macam mana la keadaan Mamat tak guna tu maybe dia dah sedar kut. ” Raudhah izzarah bercakap sendirian sambil dia menggunakan jam tangannya .

Arhhh.. Takpayah ingat dia raudhah dia dah buat kau merana. Kau patut buat dia merana.”Bisikan anasir jahat ditelinga raudhah izzarah suapaya dia membenci iezwan daniel. Dan raudhah izzarah akhirnya bergerak ke hospital.

Tiba dihospital seorang jururawat berjumpa dengan raudhah izzarah.

Morning Dr.raudhah izzarah. Btw Dr suami dr dah sedar. Dia nak jumpa dr.” jururawat tersebut memberitahu bahawa iezwan daniel sudah pun sedar dan hendak berjumpa dengan Raudhah izzarah.

Ouhk tq.” Raudhah izzarah pun terus pergi kebilik tempat iezwan daniel di rawat.

Perlahan-lahan raudhah izzarah memulas tombol pintu bilik tempat iezwan daniel di rawat.

Eh. Bila sayang sampai? Sampai hati sayang tak teman abang semalam.” Iezwan daniel membuat muka manja dan nada suaranya sedikit merajuk dengan sikap raudhah izzarah.

Berapa kali aku cakap jangan bahas diri kau tu abang dan jangan panggil aku sayang faham tak?” Raudhah izzarah bernada keras .

Erm tengok la. Btw Tak nak buat Check up ke?” Iezwan daniel menukar topik perbualan mereka dia tidak mahu keruhkan lagi keadaan. Iezwan daniel juga menaham amarah kemarahanya terhadap raudhah izzarah. Kerana dia amat sayang akan raudhah izzarah.

Ermmm.. Ok” Raudhah izzarah membuat check up dan melihat keadaan iezwan daniel. Dan saat raudhah izzarah memegang denyuttan nadi iezwan daniel. Mereka perpandangan mata.

Raudhah izzarah tidak mampu terkata apa-apa. Dan buat kali kedua dia melihat ketampanan iezwan daniel.

“Eh.. Sorry kau dah boleh discharge hari ni
Raudhah izzarah berpaling arah lain. Dan menahan malu.

Ouh.. Erm macam mana nak balik kereta saya takde” Iezwan daniel membuat muka manja.

Dah kau pergi bersiap je. Kita sesama balik” Raudhah izzarah mengarah iezwan daniel untuk bersiap-siap kerana iezwan daniel sudah boleh keluar dari hospital.

Ouhk.” Iezwan daniel kenyitkan matanya dan semakin terserlah ketampanan iezwan daniel.

Uish.. Ingat hensem lah” Raudhah izzarah meninggalkan iezwan daniel. Dan iezwan daniel hanya tergelak melihat gelagat pelik raudhah izzarah.

***********************

Buat kali pertamanya Iezwan daniel drive kereta milik raudhah izzarah. Kerana dia tahu raudhah izzarah penat. Melayan karenah pesakitnya.

Kenapa renung saya macam tu?? Tak sangka ke dapat husban Macho plus hensem macam saya ni??” Iezwan daniel tergelak kecil.

Uish .. Ingat aku renung kau ke. Dah tak payah nak puji diri tu. Baik kau berdiri depan cermin renung diri kau. Makhluk allah yang sanggup hancurkan kebahagian orang lain demi kepentingan diri kau.” Raudhah izzarah memuntahkan amarah kebenciannya terhadap iezwan daniel. Dan mulut raudhah izzarah terkunci dan terkejut. Kerana buat pertama kalinya iezwan daniel meninggikan suaranya.

Raudhah izzarah. Jangan cabar keimanan saya. Please stop it” Iezwan daniel memberi amaran keras terhadap raudhah izzarah kerana dia tidak mampu tahan lagi sikap raudhah izzarah.

“I don't care lah. Kau ingat aku takut hahaha ” Raudhah izzarah slamba menjawab. Namun sebaliknya tersirat rasa ketakutanya.

“Ok wait And See jangan menyesal!” Iezwan daniel serius dan dia membawa kereta raudhah izzarah dengan laju dan wajahnya merah akibat menahan marah.

Dan raudhah izzarah hanya mampu terdiam sedikitpun dia tidak mamlu terjawab. Dia takut kalau iezwan daniel membuat perangai luar pemikiranya.

*BAYANGKAN WAJAH IEZWAN DANIEL KETIKA MARAH NAMPAK COOL JE HEHE*_____________________________________

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

*BAYANGKAN WAJAH IEZWAN DANIEL KETIKA MARAH NAMPAK COOL JE HEHE*
_____________________________________

B E R S A M B U N G....

Long Chepp heheh.. 



Suami Tanpa Setitik Cinta  ✅ (Complete)Where stories live. Discover now