Bab 48

6.1K 164 31
                                    


Sampai sahaja di hospital Raudhah izzarah dimasukkan kedalam wad kecemasan. Dan Iezwan Daniel menunggu di ruangan menunggu. Iezwan Daniel berdoa kepada Tuhan. Supaya isteri dan anaknya dalam keadaan yang baik sahaja.

Beberapa minit kemudian. Seorang Doktor wanita yang memanggil Iezwan Daniel.

Encik Iezwan Daniel. ”

“Yes how my wife's situation?”

So far the situation is not stable. Kami nak masukkan isteri encik kedalam wad. Untuk pemantauan kerana kandungan isteri encik sangat lemah. Kami takut kesihatan baby terjejas. Lagi-lagi isteri encik mengandung bayi kembar.”

“What.? Baby twin?” Iezwan Daniel terkejut mendengarnya.

Yes Encik. ”

Iezwan Daniel tersenyum gembira. Dia tidak sangka yang dia akan ada anak kembar.

But encik. Ini permintaan Puan Raudhah. Dia tidak mahu jumpa encik buat sementara waktu. Dan tolong bagi dia masa encik ”

Iezwan Daniel terkejut dengan kenyataan doktor tersebut.

No Doktor saya kena jumpa jugak.” Iezwan Daniel membantah.

Tapi encik ini kebaikan isteri dan anak encik. Tolong bagi kerjasama.”

Iezwan Daniel rasa tidak puas hati kenapa Raudhah izzarah bertindak sedemikian. Lalu Iezwan Daniel keluar dari hospital tersebut. Semasa di kereta Iezwan Daniel tidak senang hati.

Iezwan Daniel POV

“Kenapa kau berani sangat ni Raudhah. Aku baru nak berbaik dengan kau tapi kau buat hal. Kau tambah kebencian aku dengan kau Raudhah. Kau cabar aku. Tunggu kau.!!” Getus hati Iezwan Daniel sambil menghentak tangannya ke stereng keretanya.

************************

Dipagi hari Raudhah izzarah terasa amat segar. Dan fikiran nya bertambah baik. Setelah dia mendapat kaunseling dari Doktor.

Selamat pagi puan Raudhah. Puan apa khabar hari ini?”

Alhamdulillah. Nampaknya Puan dah pulih sepenuhnya. Dan kandungan puan pun dah normal. Tapi puan kena jaga pemakanan, jangan stress, dan yang paling penting banyakkan sabar. ”

“Ye Doktor. Terima kasih .. oh ya Doktor bila saya boleh keluar dari wad?”

Nampak gayanya Puan Sudah boleh keluar  hari ini. Tapi saya nak buat Surat keluar dulu.

Ok Tq Doktor. Saya nak bersiap-siap sekejap. ”

20minit kemudian.

“ Puan Ini surat kebenaran keluar. Dan ini resit pembayaran dan ubat. Puan boleh jelaskan semuanya. ”

“Baik Doktor terima kasih.”

Setelah selesai semua Raudhah izzarah menunggu di bus stop.

“Ya Allah . Kenapa bas tak ada pulak ni dah lama  aku tunggu. ” Raudhah izzarah bercakap kecil seorang diri. Tapi sebuah kereta Honda Civic berhenti.

Masuk Sekarang!!” sebuah arahan keras daripada Iezwan Daniel. Tetapi Raudhah izzarah tidak peduli dengan apa arahan Iezwan Daniel.

Aku cakap masuk faham tak!! Ke kau nak aku buat kekerasan dekat sini?!!”

Akhirnya Raudhah izzarah masuk juga dalam kereta tersebut walaupun hatinya berat. Kerana dia tidak mahu untuk bertekak lagi dan dia tidak kisah asalkan bayinya baik dan sihat. Dia juga tidak kisah kalau Iezwan Daniel mahu melepaskan dia pergi.

“Kan baik macam ni dengar arahan. Tak bazirkan air liur aku jer. Kenapa diam?” Sinis ayat Iezwan Daniel. Tetapi Raudhah izzarah hanya diam sahaja seperti tiada apa-apa.

Iezwan Daniel memandang wajah Raudhah izzarah yang tidak berdaya dan wajah itu dipenuhi dengan kesedihan sahaja. Iezwan Daniel akhirnya tidak sanggup untuk sakitkan hati Raudhah izzarah.

Awak untuk apa saya bersuara kalau menambah kebencian awak pada saya. Cukuplah saya dah sakitkan hati awak. Buat awak luka dan juga hina awak. Lebih baik saya diam daripada saya bersuara. ” Sebak suara Raudhah izzarah dan mutiara kecil akhirnya mengalir.

Aku memang benci kau Raudhah izzara!”
Raudhah izzarah memandang wajah tampan suami nya. Hatinya sakit mendengar kenyataan itu.

Tak apa Iezwan Daniel. Terima kasih” Raudhah izzarah cuba untuk senyum walaupun sakit hatinya.

Akhirnya suasana menjadi sunyi didalam perjalanan mereka.

***********************

Keesokan harinya Raudhah izzarah cuba untuk bangun untuk membuatkan sarapan untuk Iezwan Daniel walaupun dalam keadaan sarat.

Pagi itu Raudhah izzarah membuat Milo panas dan juga nasi goreng kampung. Selesai membuat sarapan. Raudhah izzarah naik keatas untuk kejutkan Iezwan Daniel.

Perlahan-lahan Raudhah izzarah memulas tombol pintu bilik Iezwan Daniel. Raudhah izzarah masuk kedalam. Raudhah izzarah memegang tangan Iezwan Daniel dan mengejutkan.

Awak bangun cuci muka lepas tu sarapan.  Dan makan ubat.” Iezwan Daniel membuka matanya perlahan-lahan sambil menggosok matanya.

Keluar!!! Siapa benarkah kau masuk dalam bilik aku... ” Iezwan Daniel menghalau Raudhah izzarah. Dan akhirnya Raudhah izzarah keluar dari bilik tersebut dengan linangan airmata.

Sampai hati awak Iezwan..”

Iezwan Daniel terasa amat sakit dengan ayat Raudhah izzarah. Iezwan Daniel mencerminkan dirinya didepan cermin.

Kenapa dengan aku ni ya Allah aku kalah dengan ego aku... Arghhhhhh!!!” Iezwan Daniel menumbuk dinding biliknya hingga tangannya luka. 

Semasa Iezwan Daniel turun keruang makan. Iezwan Daniel terhenti seketika. Apabila mendengar sesuatu yang menyentuh hatinya.

Raudhah izzarah duduk di bangku sambil mengusap perutnya.

Anak anak ibu. Bila ibu sudah tiada nanti jaga ayah baik-baik yea. Ayah tu sebenarnya orang yang baik. Ayah tu hensem tau lepas tu baik suka tolong orang dan pemurah. Tapi ayah dah tak suka ibu dah sebab ibu jahat. Ibu selalu buat ayah marah, lukakan hati ayah dan pernah hampir bunuh ayah. Sebab tu ayah tak suka ibu. Sayang ibu bila ibu sudah tiada nanti jadi anak yang baik yea. Jangan nakal dan jangan tinggalkan solat. Dan ibu akan doakan sayang. Maafkan ibu bila ibu sudah tiada. Bukan ibu sengaja tapi ibu terpaksa sayang. ” Raudhah izzarah menangis sambil meluahkan isi hatinya pada anak dalam kandungannya.

Iezwan Daniel terdiam dan airmata lelaki nya gugur mendengar semua isi hati Raudhah izzarah. Dan akhirnya Iezwan Daniel naik semula ke biliknya.

“Ya Allah. Apa keputusan ku ini benar. Kenapa aku rasa sakit ya Allah. Anak anak ayah maafkan ayah. Ayah jahat.” Iezwan Daniel menangis sambil memohon petunjuk dari Allah.

____________________________

Bersambung.........

*nantikan part seterusnya. Maafkan saya banyak masalah teknikal.

Suami Tanpa Setitik Cinta  ✅ (Complete)Where stories live. Discover now