Bab23

5.8K 63 1
                                    


Sejam kemudian. Iezwan daniel sudah pun dimasukkan kedalam Wad lelaki single room. Raudhah izzarah bari tiba di hospital kerana dia berkeras hati tidak mahu merawat iezwan daniel. Dia sanggup berlambat² pergi ke hospital.

Setelah raudhah izzarah ke bilik kecemasan dia bertemu Dr. Yang merawat iezwan daniel.

"Eh. hai Dr.Raudhah izzarah kenapa lambat?" Dr. Tersebut tanya raudhah kenapa raudhah izzarah lambat tiba di hospital. Kerana dia juga Dr.

"Ouh. Sorry jalan sesak la." Simple jawapan yang diberikan . kerana dia tidak mahu banyak cerita.

"Ouhk. Btw. Dr, jangan risau. Suami Dr dah stabil. Dia sekarang ada di wad persendirian bilik no4. Tapi Dr. Suami Dr. Sebenarnya satu, tak cukup rehat. Dua tekanan darah dia sangat rendah. Saya syorkan dr. Suruh suami dr banyak kan rehat. So far Dr tak perlu risau now i dah bagi ubat tidur utk 8jam bagi rehat suami Dr." Panjang lebar Dr tersebut memberitahu raudhah izzarah tentang keadaan Iezwan daniel.

"Ouhk tq" Raudhah izzarah hanya senyum namun dalam hati dia berkata-kata dengan kebencian.

"Ade Aku kesah. Dia nak sakit tu bukan hal aku!!" getus hati kemarahan raudhah izzarah.

"Ok baik Dr. Dr raudhah izzarah pergi la lawat suami puan saya ada kerja lagi. " Dr tersebut pelik akan sifat raudhah izzarah. Kerana sepatutnya raudhah izzarah risau tapi sebaliknya raudhah izzarah hanya relax sahaja.

"Ok"

********************

Walaupun raudhah izzarah benci iezwan daniel. Tetapi dia pergi juga melawat iezwan daniel. Kerana jika dia fikir semula walaupun mereka kahwin terpaksa tapi segala syurga rauhah izzarah terletak pada iezwan daniel.

Raudhah izzarah memulas tombol pintu bilik wad iezwan daniel ditempatkan.
Raudhah izzarah sedikit tersentuh melihat keadaan iezwan daniel. Kerana iezwan daniel kelihatan sangat tidak beradaya dan badan sasa iezwan daniel sedikit menurun. Dan muka iezwan daniel sedikit cengkung.

"Erm.. Kesian juga dia ni. Sedangkan diapun mangsa keadaan. Dan aku benci dia sedangkan dia tak de salah dekat aku." Raudhah izzarah bercakap sendirian ketika dia duduk di bangku sebelah iezwan daniel.

Perlahan-lahan raudhah izzarah menyentuh tangan Iezwan daniel. Raudhah izzarah merasakan degupan jantung laju. Dia dapat rasakan tangan hangat iezwan daniel meresap di urat tangannya seakan-akan dapat sejukkan hatinya.

"Ya allah. Adakah ini perasaab cinta?" hati Raudhah izzarah berkata-kata.

"Ouh. Tidak aku benci dia. Dia pemusnah hidup aku. " Raudhah izzarah meletakkan tangan iezwan daniel. Bertapa egonya raudhah izzarah dia sanggup melawan takdir yang di tentukan.

Raudhah izzarah keluar daripada bilik tempat iezwan daniel di rawat. Dan mata raudhah izzarah sedikit berkaca. Dia tidak tahu apa salah iezwan daniel sampaikan dia sanggup benci iezwan daniel.

********************

Saat raudhah izzarah hendak membuka pintu keretanya. Ada suara daripada belakang yang memanggil dia.

"Raudhah izzarah." Suara tersebut sangat dia kenali.

"Abang Iqwan" Sebaris nama keluar dari mulut raudhah izzarah. Iaitu orang yang dia cinta dan sayangi. Dan air mata raudhah izzarah mengalir. Dia tidak sangka akan bertemu semula dengan iqwan erric.

"Ye raudhah. Raudhah ape khabar?" Iqwan erric hanya senyum dan tanya akan khabar raudhah izzarah. Namun hati iqwan erric meronta-ronta kesedihan.

"Baik abang." Raudhah izzarah hanya tunduk. Dia tidak sanggup melihata wajah bekas kekasihnya.

"Ouh. Bagus la. Suami raudhah apa khabar?"

Mata raudhah izzarah membulat. Saat iqwan erric tanya tentang keadaan Iezwan daniel. Namun raudhah izzarah tidak menjawab pertanyaan Iqwan erric.

"Erm raudhah. Ni hadiah dari Abang ambil la ni hadiah khas untuk raudhah. Nanti bila sampai rumah baru buka ya." Iqwan erric memberikan sebuah hadiah kotak sederhana kepada raudhah izzarah.

"Terima kasih abang." Raudhah izzarah mengambil kotak hadiah tersebut.

"Anggap la ni Hadiah terakhir dari abang. Maybe lepas ni abang dah tak dapat jumpa raudhah dah. Dan raudhah pula belajar la terima suami raudhah. Jangan la benci dia. Dia tak de salah pun." Iqwan erric menasihati raudhah izzarah. Dan ayat yang di keluarkan oleh iqwan erric sangat mendalam untuk raudhah izzarah.

"Abang nak pergi mana?" Raudhah izzarah pelik dengan sikap Iqwan erric. Dia rasa tidak sedap hati.

"Tak da la. Dah la abang nak gerak dulu. Assalamualaikum." Iqwan erric meninggalkan raudhah izzarah sendirian dengan penuh tanda tanya.

" Iqwan erric meninggalkan raudhah izzarah sendirian dengan penuh tanda tanya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

(Iqwan erric)

___________________________________

Bersambung..

Suami Tanpa Setitik Cinta  ✅ (Complete)Where stories live. Discover now