Ke esokkan harinya......“Selamat pagi Nurse boleh Saya tahu macam Mana keadaan suamai Saya?”
Wajah Raudhah izzarah kelihatan tidak bermaya.“Ouh keadaan encik Iezwan Daniel Lee Sekarang sudah stabil Dan dia pun sudah sedar Puan Raudhah”
Raudhah izzarah Lega hati mendengarnya.
“Boleh Saya lawat suami Saya ?,”
“Yes sure ”
Perlahan- lahan Raudhah izzarah melangkah masuk kedalam bilik tempat Iezwan Daniel diletakkan. Hati Raudhah izzarah berkata-kata.
“Ya Allah aku redha kalau suami aku membenci ku. ” Getus hati Raudhah izzarah.
Raudhah izzarah melangkah masuk kedalam bilik tempat Iezwan Daniel di rawat. Iezwan Danie sama sekali tidak memandang Raudhah izzarah.
“Assalamualaikum ” Raudhah izzarah memberi salam namun tidak dijawab.
“Kau buat apa datang kesini hahh!! Kau dah puas kan.... ” Keras nada suara Iezwan Daniel. Raudhah izzarah tidak mampu untuk berkata. Kerana dia sudah tahu akan perkara yang akan menimpa dirinya.
“Aabaangg. Maafkan saya...” Hanya itu yang mampu Raudhah izzarah katakan. Kerana dia telah membuat kesalahan yang besar serta menderhaka kepada suaminya sendiri.
“What?? Abang ??? Aku tak salah dengar ke ni.... Ahahah” Iezwan Daniel tertawa terpaksa sambil menahan sakit.
“Sudah la Raudhah izzarah. Aku dah cukup masak dengan prinsip kau. Aku dah puas sabar dengan karenah kau, aku dah cuba untuk berbaik dengan kau, aku cuba berikan cinta aku untuk kau. Tapi ini balasan kau dengan aku huh.. ” Iezwan Daniel berkata dengan kecewa tanpa memandang wajah Raudhah izzarah. Walhal Raudhah izzarah hanya tunduk sambil menangis.
“Kenapa diam !?? Hah” Iezwan Daniel menengking Raudhah izzarah sehingga bahu Raudhah izzarah terangkat.
“Buat apa saya bercakap nanti menambah kebencian pada awak” Raudhah izzarah tidak mampu berkata apa-apa lagi.
“Memang patut kau dibenci Raudhah sebab perangai kau itu kalau kau tidak uba h lelaki mana yang akan tahan. Jujur aku katakan Raudhah aku benci sikap aku. Dan aku rasa hubungan kita tidak boleh diteruskan. ”
Raudhah izzarah terkejut apabila Iezwan Daniel berkata sedemikian.
“Awak...... ”
“Keluarrr!!!! Nurse halau perempuan ni keluar nurse. ” Iezwan Daniel menghalau Raudhah izzarah.
Sehingga Raudhah izzarah akhir keluar dari bilik tersebut. Raudhah izzarah menangis sepuasnya di ruangan menunggu.
“Ya Allah aku terima andai ini takdirku.”
“Sayang mama dah berjaya buat papa benci mama sayang. Nanti sayang jangan benci mama tau. Bairpun mama jahat , mama hanya ada sayang sahaja. ” Raudhah izzarah mengusap perutnya yang hampir menunggu hari.
***************************
1 Minggu kemudian.....
“Selamat pagi encik Iezwan Daniel. Apa khabar hari ni?” Seorang Doktor lelaki melawat Iezwan Daniel.
“Alhamdulillah. Nampaknya encik sudah boleh keluar hari ni. Sebab berdasarkan keputusan makmal semua menunjukkan kesan yang baik. Dan luka encik juga sudah beransur pulih. Tapi kalau boleh encik kena berehat buat 1 or 3 week la. Because dari luaran luka encik sudah baik. Tapi dalamnya mengambil masa yang lama untuk baik.”
Wajah Iezwan Daniel sangat gembira apabila dia mendapat tahu yang dia boleh keluar dari hospital.
“Tq Dr.”
“ Ok now I want to make a letter of permission from the hospital. And you can also contact your spouse for pick-up. ”
“ Thank you Doctor "
Setelah Doktor tersebut keluar Iezwan Daniel berfikir macam mana dia nak balik sedangkan keretanya di rumah. Dan baju salinannya juga tiada.
“Aduhh ni nak call Aryuni ni ambil aku”
Dengan cepat jarinya mendail nombor telefon Aryuni pembantu peribadi nya.
“Hello. Aryuni Come now near the hospital and provide me a copy of the shirt. Because today I'm out of hospital. "
“Tapi encik ”
“I do not want the reason. "
****************************
30 minit kemudian....
“Encik ok tak ni?” Aryuni risau keadaan iezwan Daniel yang masih lemah.
“Saya ok ni. Dah cepat hantar saya kerumah. ”
Semasa dalam kereta Aryuni pelik kenapa Iezwan Daniel tidak menyebut namanya Raudhah izzarah.
“Erm Encik nak tanya ni..” Dengan segan silu Aryuni mahu bertanya.
“Apa?”
“Mana isteri encik?”
Dengan pantas mata Iezwan Daniel melihat Aryuni.
“Kau boleh tak jangan banyak tanya. ”
“Maaf encik. Saya tak berniat...”
“Sudah.. stop it.” Dan suasana menjadi sepi. Akhirnya Iezwan Daniel terlelap.
“Encik kita sudah sampai rumah encik. ”
“Ouhk ok..” Iezwan Daniel masih mamai.
“Encik nak saya hantar masuk?”
“ I'm ok. ” perlahan-lahan Iezwan Daniel turun dari kereta Aryuni.
“Erm thanks. ” Iezwan Daniel mengucapkan terima kasih.
“Yes Encik. ”
“Erm Aryuni saya MC 3weeks And semua temujanji saya tolong handle.”
“Baik bos.”
Iezwan Daniel menekan loceng rumah.
“Mana perempuan ni....”
“Eh abang dah balik ” Dengan ceria muka Raudhah izzarah menjemput Iezwan Daniel masuk. Dan memegang tangan Iezwan Daniel. Tetapi Iezwan Daniel menepis dengan pantas.
“ Jangan berani sentuh aku ataupun panggil aku abang . Dan aku nak ingatkan kau akan ceraikan kau selepas kau melahirkan anak tu dan kau boleh berambus dari rumah ni dengan anak kau nanti. ” Wajah Iezwan Daniel yang begitu penuh dengan kebencian terhadap Raudhah izzarah.
“Awak Ini anak awak kenapa awak sanggup cakap begitu?” airmata Raudhah izzarah mengalir laju.
“Aku tidak mahu ada keturunan pembunuh” Iezwan Daniel meninggal Raudhah izzarah dengan airmata.
“Sampai hati..”
______________________
Bersambung.....
*Tunggu next Chep yea.
*Maaf guys saya busy memanjang.
YOU ARE READING
Suami Tanpa Setitik Cinta ✅ (Complete)
RomanceKENAPA PERLU ADA KEBENCIAN SEDANGKAN HATI KUAT UNTUK MENGATAKAN SAYANG. Complete ✔️ Published: 12 August 2017