“Mak maaf lambat. ” Iezwan Daniel meminta maaf kerana dia lambat.“Tak pe. Nah Milo untuk Iezwan tadi ada seorang Perempuan ni cantik orangnya. Lepas tu Aakif dan Aathirah panggil dia ibu. Lepas tu belikan Aakif dan Aathirah Icecream. ” Mak Kalsom memberi tahu Iezwan Daniel.
Iezwan Daniel terkejut.
“Yeke mak?? Siapa nama perempuan tu?” Iezwan Daniel gelabah.
“Kalau tak silap mak Za..hah Zara nama dai. Tapi dah Pergi dah”
Iezwan Daniel rasa sesuatu yang tidak kena.
“Raudhah Izzarah. Mungkin dia. Ermmm tak bukan. Mungkin mak Kalsom ni salah orang agaknya. ” Getus hati Iezwan Daniel.
Kedua anaknya sedang menikmati Icecream Strawberi dan coklat.
“Adik Abang. Siapa bagi Icecream tu? Kan ayah sudah kata tunggu dan jangan lari dari nek som. ” Iezwan Daniel tanya kedua anaknya.
“Ayah .. tadi ibu belikan Abang dan adik. Kan adik.. kan” Aakif Lee menjawab pertanyaan ayahnya.
“Hah betul tu ayah.. tapi ibu dah pergi... ” Aathirah akhirnya meletakkan Icecream dan sedih kerana tidak puas menatap wajah ibunya.
“Sudah² jangan merepek.. lain kali dengar cakap ayah. Ayah dah kata tunggu jangan merayap tempat ni Korang berdua baru je pergi. Kalau jadi apa-apa ayah juga yang risau faham tak? Dan tu Icecream tu jangan berharap tu ibu Korang. Ibu tak ada dekat Sabah sayang” Iezwan Daniel memarahi anaknya dengan nada yang sederhana.
“Maafkan kami ayah. Kami rindu ibu, kami tak pernah peluk ibu dan dapat kasih sayang dari ibu.... ” Luahan kedua anaknya membuat kan hati Iezwan Daniel sedih.
“Sudah la tu Nak Iezwan insyaallah tak akan jadi apa-apa..” Mak Kalsom menyapa lembut.
“Yelah mak.. Jom masuk tengok lembu dan kambing. Kan adik dan abang nak tengok..” Iezwan Daniel memujuk anaknya.
“Jom” kedua anaknya senang untuk dipujuk. Walhal biarpun anaknya berusia 3tahun lebih tapi anaknya petah bercakap dan faham segalanya.
***********************
Raudhah izzarah POV
Semasa didalam kereta Raudhah izzarah menangis sepuasnya.
“Ya Allah.. kenapa anak kecil itu membuatkan aku rasa seperti anak aku.. ya Allah.... Bantu aku cari jalan penyelesaian ini ya Allah aku rindu anak aku... Dan suami ku ya Allah...”
“Muhammad Aakif Lee dan Siti Nur Aathirah Lee.. Tak mungkin... Tak mungkin...” Raudhah izzarah untuk mengatakan itu anaknya.
Tiba tiba dapat call dari Hospital Queen Elizabeth.
“Hello. Selamat pagi Dr. Raudhah izzarah. Kita ada pesakit yang perlu dibedah doktor. Ni kecemasan kerana Doktor Arif ambil cuti kecemasan kerana ada masalah keluarga. Kalau boleh Doktor Raudhah izzarah datang sekarang kerana kita perlu selamat kan pesakit ni dengan segera. ” Call daripada Kecemasan dan trauma.
“Baiklah saya akan sampai dalam masa sejam setengah. I'm ok and provide what is right. ” Raudhah izzarah tiada cara lain untuk menolak kerana sudah tanggungjawab nya sebagai Doktor.
“Aduhaii.. baru nak merasa cuti ada oncall lagi..” Keluhan Raudhah izzarah.
************************
YOU ARE READING
Suami Tanpa Setitik Cinta ✅ (Complete)
RomanceKENAPA PERLU ADA KEBENCIAN SEDANGKAN HATI KUAT UNTUK MENGATAKAN SAYANG. Complete ✔️ Published: 12 August 2017