Bab21

5.5K 78 0
                                    


3hari berlalu. Hubungan iezwan daniel dan raudhah izzarah semakin renggang. Raudhah izzarah tidak langsung ambil berat dengan iezwan daniel. Namun sebaliknya Iezwan daniel yang ambil berat tentang raudhah izzarah.

Begitu juga hubungan mereka walaupun diRumah kediaman mereka. Mereka seperti orang asing. Tetapi iezwan daniel tidak ego seperti Raudhah izzarah.

*****************************

Ketika di pejabat iezwan daniel sangat sibuk dengan kerjayanya. Sampaikan dia lupa untuk makan dan kesihatannya tidak terjaga.

Selepas beberapa jam bekerja dia syt nya sendiri. Iezwan daniel berehat dipejabatnya. Dan memicit kepalanya. Yang menandakan dia kurang sihat. Dan mukanya kelihatan sedikit pucat.

Urmm.. Kenapa aku rasa tak sedap badan ni. Kepala macam nak meletup dah. Isteri Dr pun belum tentu aku di ambil peduli.. Aduii” iezwan daniel bercakap sendirian dan mengeluh.

Pintu pejabat iezwan daniel di ketuk daripada luar. Dan lamunan iezwan daniel terhenti dan membenarkan pekerjanya masuk.

Ye.masuk” iezwan daniel membenarkan P.A keduanya aryuni.

Erm.. Boss ni ada barang dari Posmen tadi. Untuk boss” Aryuni meletakkan barang tersebut diatas meja iezwan daniel.

Tetapi iezwan daniel hanya tunduk dan memicit kepalanya.

Ok. Tq” Sepatah sahaja iezwan daniel betkata.

Dan P.A nya aryuni rasa tidak sedap hati. Melihat keadaan iezwan daniel yang kurang bermaya dan pucat itu. Aryuni juga dapat rasakan bossnya iezwan daniel sedang menahan sakit.

Boss . boss ok ke ni?” Aryuni tanya akan keadaan iezwan daniel yang sedang memicit kepalanya.

Emm.. Saya tak sihat aryuni. Tolong batalkan semua program saya harini. Saya nak balik”iezwan daniel mengarahkan aryuni untul batalkan semua programnya dan keluar daripada pejabatnya.

Baik boss. Emmm pelik boss ni” Aryuni  pelik dengan iezwan daniel yang meninggalkannya Sendiri .

****************************

Di dalam kereta Iezwan daniel hanya fokus drive kereta. Walaupun dia menahan sakit yang dia alami. Iezwan daniel juga seperti kanak-kanak kerana apabila dia sakit dia paling tidak suka memakan ubat.

Setelah 30minit drive kereta daripada pejabatnya akhirnya dia sampai kerumah mereka. Dia meletakkan keretanya di garaj rumah mereka. Dan isterinya raudhah izzarah belum balik lagi daripada Hospital tempAt kerja raudhah izzarah.

“Hurmm ...  Arghhh sakit nya kepala aku..!!!” Iezwan daniel teriak kesakitan. Dan perlahan-lahan dia melangkah untuk membuka pintu rumah. Dan setelah hampir dia capai tombol pintu tersebut.

Pengelihatan iezwan daniel semakin kabur dan akhirnya iezwan daniel rebah , pengsan dia depan pintu dan kepalanya terhantuk di pasu bunga hingga dahinya luka dan darah mengalir menandakan lukanya sangat besar . Iezwan daniel sempat lagi memanggil Raudhah izzarah.

Raudhah tolong saya.......”

*****************************

Dr. Raudhah izzarah. Nak balik dah ke?” Seorang nurse memanggil raudhah izzarah saat dia hendak memasuk Lift. Dan balik kerumah. Kerana raudhah izzarah rasa tidak sedap hati dia dapat merasakan ada yang tak kena yang berlaku.

Ye . saya nak balik dah kenapa?”

Ouh.. Hehe tak la saya tanya je. Take care Dr.” Nurse tersebut senyum dan berlalu pergi.  Dan raudhah izzarah masuk kedalam lift.

Didalam kereta Raudhah izzarah membuka handphonenya . dia hairan kerana Iezwan daniel tidak menghantar pesanan. Sudah kebiasaan iezwan daniel menghantar pesan ringkas kepada raudhah izzarah walaupun raudhah izzarah tidak balas.

Ya allah. Kenapa aku tak sedap hati ni. Aku dapat rasakan ada perkara buruk terjadi dekat dia.” Raudhah izzarah bercakap sendirian disebabkan risau yang teramat.

Dah raudhah izzarah buat apa kau risaukan dia. Dia dah hancurkan hidup kau!!”Bisikan jahat di telinga raudhah izzarah supaya dia membenci iezwan daniel. Dan dia menampar-tampar pipinya.

Dan raudhah izzarah menghidupkan enjin kereta dan keluar daripada parking keretanya.Kerana kegoan raudhah izzarah dia tidak tahu apa yang berlaku terhadap suami yang dibencinya itu.

_______________________

Bersambung.....







Saya belanja sikit pic -Raudhah izzarah- cutekan Korea muslimah ni.
So jom follow dia kat ig erkk.
👇
@xolovelyayana

Suami Tanpa Setitik Cinta  ✅ (Complete)Where stories live. Discover now