“Anak ayah sihat?? ” Iezwan Daniel bertanya kepada anaknya. Pagi itu Iezwan Daniel menggunakan baju t-shirt polo dan seluar Jeans. Dan menggunakan wangian kegemaran nya Ferrari red.
“Abang dan adik dah baik ayah... ”Raudhah izzarah tekun membuat rekod tanpa memikirkan sekeliling nya. Tiba-tiba Iezwan Daniel bertanya kepadanya.
“Doktor... Macam mana keadaan anak saya??” Iezwan Daniel bertanya.
“Ohh ya anak encik....... ” Raudhah izzarah memandang wajah Iezwan Daniel.
“Raudhah....”
“Iezwan....”
Kedua-duanya saling memandang.
Dan akhirnya jawapan nya telah diketahui oleh Raudhah Izzarah.
“Maafkan saya... Anak encik sudah boleh keluar hari ini. ” Dengan pantas Raudhah izzarah ingin keluar tetapi Iezwan Daniel menghalang nya daripada keluar.
“No... Raudhah... Awak tak boleh keluar... Awak sudah puas? Tinggal kan anak awak .. mereka dahaga kasih sayang awak. Kenapa awak kejam? ” Iezwan Daniel terus melemparkan kata-kata yang tajam.
“Iezwan.. apa yang awak nak saya sudah tunaikan. So please tolong hargai keputusan awak 3tahun lalu. Jangan halang saya. Tolong hormati saya.” Raudhah izzarah menolak tepi Iezwan Daniel dan keluar.
Raudhah izzarah menangis.. segala jawapan telah diketahui.
“Nurse.. tolong inform dekat yang berkenaan tolong handle beberapa tugas saya hari ni. Saya ada emergency case. Saya Mc. ”
Semua rakan staff nurse terkejut melihat Raudhah izzarah menangis.
********************
Iezwan Daniel mengucapkan syukur kerana dia menjumpai isteri nya.
“Anak ayah... Ayah sudah jumpa ibuuu... Tadi tu ibuuu sayang....” Iezwan Daniel bercakap dengan anaknya dengan mata yang berkaca.
“Adik... Tadi tu ibu.....” Aakif Lee gembira sangat.
“Yeahh.....” kedua anaknya melompat keriangan.
“Malam ini ayah bawa jumpa ibu ye..”
Setelah selesai mengambil ubat dan surat keluar hospital. Iezwan Daniel sempat bertemu dengan seorang Nurse untuk mendapatkan alamat rumah Raudhah izzarah.
“Finaly.. uhuk.. uhukk... ” Iezwan Daniel batuk-batuk. Iezwan Daniel terkejut melihat darah di telapak tangan nya.
“Kenapa.. ni kenapa rasa sakit semacam... Aghhhhhh sakit biasa je ni... ” Iezwan Daniel merasakan sakit apabila dia tertekan ataupun sakit hati. Dia sudah banyak kali batuk . Dan pernah sekali dilihat oleh anaknya. Tetapi Iezwan Daniel endahkan sakit tersebut.
YOU ARE READING
Suami Tanpa Setitik Cinta ✅ (Complete)
Storie d'amoreKENAPA PERLU ADA KEBENCIAN SEDANGKAN HATI KUAT UNTUK MENGATAKAN SAYANG. Complete ✔️ Published: 12 August 2017