“Puan maafkan kami. Kami perlu rawat suami puan dengan segera sila tunggu. Sebab keadaan suami puan sangat kritikal kerana suami puan kekurangan darah akibat luka yang teruk.” Seoarang Doktor lelaki meminta agar raudhah izzarah menunggu diluar.Dan akhirnya raudhah izzarah duduk di ruang menunggu dalam keadaan jubah dan hijabnya yang dipenuhi darah iezwan daniel.
“Ya allah. Aku sudah derhaka pada suamiku ya allah. Layakkah aku diampunkan ya allah. Anak ibu. Ibu jahat ibu dah bunuh ayah” Raudhah izzarah menangis sambil mengusap perutnya.
Seorang wanita berusia yang duduk disebelah raudhah izzarah kasihan melihatnya.
“Nak.. Sabar nak semua ni ujian allah.. Kena kuatkan semangat hadapi semua ni.” Wanita berusia itu mengusap bahu raudhah izzarah untuk menenangkan raudhah izzarah.
“Makcik saya berdosa makcik. Saya derhaka pada suami saya makcik.”
“Sabar nak. Insyaallah semuanya akan baik-baik. Yang penting jaga kesihatan anak dalam perut tu. ” Wanita berusia memberikan kata kata semangat untuk raudhah izzarah.
“Terima kasih makcik”
“Makcik pergi dulu assalamualaikum”
“Waalaikumsalam”
**************************
Beberapa jam kemudian....
Lampu isyarat kritkal dinyaaktifkan.
Seorang Doktor lelaki keluar.“Dr. How condition my husband everything is ok right??” Raudhah izzarah amat risau.
“So far so good. Alhamdulillah your husband will be ok. But for now please don't disturb your husband. He is still low. I hope so you understand”
“Tq Dr.”
“Most welcome. I need to go bacause I have something work not finish ”
“Ouh sure Dr”
“Anything if any problem call me or jururawat.”
“Ok”
Dr lelaki tersebut meninggal Raudhah izzarah. Raudhah izzarah hanya dapat melihat suaminya dari luar sahaja. Keadaan Iezwan Daniel amat lemah. Dan tubuh badannya dipenuhi alat-alat.
Raudhah izzarah menangis.
“Abang maafkan saya.....”
“Puan.. Puan.... Baik Puan balik dulu sebab keadaan suami Puan masih lemah. Esok Puan boleh lawat suami Puan. Insyaallah esok suami Puan sedar. ”jururawat itu memberikan semangat untuk raudhah izzarah suapaya tidak risau.
“Baik la Nurse... Saya balik dulu...” Raudhah izzarah meninggal hospital tersebut. Raudhah izzarah mengikuti Grab car balik ke rumah.
Tetapi dalam fikiran Raudhah izzarah hanya iezwan. Dapat kah iezwan maafkan dia atau rumah tangga mereka akan berakhir.
____________________
To be countinue....
P/s: I'm so sorry lama menyepi. Saya ada problem sikit. Don't worry I can do it for u all. And maaf andai part ini boring...
YOU ARE READING
Suami Tanpa Setitik Cinta ✅ (Complete)
DragosteKENAPA PERLU ADA KEBENCIAN SEDANGKAN HATI KUAT UNTUK MENGATAKAN SAYANG. Complete ✔️ Published: 12 August 2017